Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: @Dr Keynes: Főleg itt. De a többi platform is olyan, hogy ha valami szélsőséges, megosztó poszt va... (2019.12.04. 12:12) Hogyan öljük meg az internetet
  • Dr Keynes: Csak itt nem kommentelnek, vagy más csatornán sem? FB? Amúgy igen: azzal hogy túl sok vélemény ér... (2019.12.04. 12:09) Hogyan öljük meg az internetet
  • teéjesenmindegy: "Több ezer gyerek és fiatal követeli pénteken a Parlamentnél, hogy a politikusok végre tegyenek a ... (2019.11.28. 10:41) OK, boomer!
  • DFK: Nagyon jó példát láttam erre a nagyképű, teljesítmény nélküli boomerező csapatra a munkahelyemen. ... (2019.11.28. 06:31) OK, boomer!
  • enrikokaruszo: @Tompahawk: hát, ha te nem akarsz kényelemben megöregedni, van rá megoldás?! (2019.11.27. 20:56) OK, boomer!
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (544) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (228) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) ebusiness (102) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (39) érdekes (204) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (144) fórum (6) gépház (93) gerillamarketing (10) google (110) hiba (102) hírek (36) humor (31) iab (4) index (31) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (73) jog (30) kampány (360) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) közösség (214) kreatív (110) kutatás (97) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (22) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1145) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (56) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (22) sem (200) seo (49) smo (47) spam (31) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (320) szakcikk (6) szövegírás (29) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (18) tanácsadás hónap (4) tartalom (65) telefon (3) turizmus online (5) twitter (4) üzlet (266) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (239) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Felület vagy tartalom? Vagy...?

Címkék: onlinemarketing közösség

2013.05.21. kedd 20:20 Konrad

429969_314027021967473_573803218_n.jpgAzt írja Kis Ervin Egon, hogy a kiadók nagy tévedésben élnek: mára nem a felület számít, hanem a tartalom. Nem felületet fogyasztunk az internet által beköszöntött világban, hanem tartalmat. Az írása alapján azt gondolhatnánk, hogy a felületet szerepét "vette át" a tartalom. Ezt szeretném én most pontosítani.

Ezekről a változásokról a Media Hungary néhány résztvevője mintha nem értesült volna. Egyfolytában felületet emlegetettek többen is, holott ma már a felhasználó nem kötődik felületekhez, csatornákhoz vagy eszközökhöz, csak használja őket, de teljesen esetlegesen. Nyolc-tíz éve még asztali gépen nézte a YouTube-ot, bélyegméretű képen; öt éve laptopon és már néha teljes képernyőn; ma már mobilon, tableten és okostévén, HD-minőségben - jövőre meg... fene se tudja. Nem orgánumot vagy csatornát választunk, hanem tartalmat;

És igen, ez alapvetően igaz, de azt hiszem, a változásnak van egy olyan eleme, ami miatt a kiadók mégis nyugodtak lehetnek. Valóban elveszett a kapuőr szerepük, klasszikus értelemben: ma már nem vagyunk a kiadókhoz kötve, a tartalmat nélkülük is megkapjuk. Mégis, vannak olyan dolgok, amikhez a fogyasztók viszonyulnak. Ez pedig a márka (a brand).

A kiadók nagy szerencséje, hogy a fogyasztók, a felhasználók nem egyszerűen csak tartalmakat fogyasztanak, szolgáltatásokat használnak, hanem brand-eket használnak. Vagyis nem úgy általában videót nézünk, hanem a YouTube-on vagy a Facebook-on nézünk videót. Nem úgy általában híreket fogyasztunk, hanem konkrét blogokat vagy portálokat követünk.

Igen, a tartalom a legfontosabb: ezek a felületek(!) azért váltak fontossá, mert a rajtuk található tartalom értékes a fogyasztók számára. Vagyis nem, tartalom nélkül nincs élet, de ebben nincs semmi újdonság, így van már azóta, hogy média létezik. Csak most szélesebb a merítés, több a tartalom gyártója. Ezt hozta a webkettő nekünk.

Ha nem így lenne, akkor a Yahoo!-nak nem kellett volna a Tumblr, elég lett volna indítaniuk egy új mikroblogszolgáltatást, ugye. Nem a sok blogért fizetik ki az 1,1 milliárdot, hanem a tartalomért és a névért együtt. Meg azért a tendenciáért, hogy a Facebookot elhagyó fiatalok egy része pont a Tumblr-t kezdte el használni.

A brand továbbra is fontos. Néhány nagy brand a hagyományos médiából át tudott részben menekülni, lásd pl. a BBC-t, de ha megnézzük a hazai márkákat, ott is láthatunk példákat (RTL Klub, HVG). Ezért nem annyira idegesek a kiadók: amíg van pénzük, addig tudnak venni márkákat, vagy ha nagyon összekapják magukat, akkor akár gyártani is. Csak majd most az interneten teszik ezt, nem az újságosbódéknál vagy a tévében. Az igazi problémájuk nem a közönség. Az igazi problémájuk az a jövedelmezőség: hogyan lesz ebből a figyelemből pénz?

De ez már egy másik történet.

8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr545311855

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

$Norbert$ · http://www.marketing112.hu 2013.05.21. 20:28:54

így van! márkákat követnek és kötődnek hozzájuk emocionálisan.

Tamas05 2013.05.21. 20:38:23

Mindamellett, hogy maximálisan érthető és reális a cikk tartalma, azért nem ártana a saját házunk portáján is rendet tenni. A Szekit oldalán ugyanis alsó hangon 11 napja nincs semmi tartalom. Ha ez egy valószínűsíthető fejlesztés függvénye, akkor is elég baklövés a jelenlegi állapot.

Hujber Tünde · http://egyszeruen.blog.hu 2013.05.22. 09:41:20

Az, hogy márkákhoz kötődünk emocionálisan, nem pontosan igaz. Én például akkor kattintok egy videóra, ha a leírás vagy ajánlás alapján érdekesnek tűnik, és megéri ráfordítani max. 5 percet. De hogy az most Youtube vagy Indavideo vagy más, édesmindegy. Mivel mindenki ezekre a "menő" helyekre tölt fel, úgy tűnhet, hogy az emberek csak Youtube-ot néznek, ezért márkahűek, pedig csak arról van szó, hogy ott elérhetőek ezek a tartalmak. Ha máshol elérhető, akkor máshol nézem.

A blogokat, amiket olvasok sem a blogszolgáltató alapján választom, hanem a blog tartalma alapján. (Persze ebben az esetben nevezhetjük a bloggazdát is márkának.) De ha a blog ellaposodik, átmegy tisztán reklámblogba vagy legalább 6 hónapja nem frissül, habozás nélkül leiratkozok róla. (kivéve a szakmai blogokat, azok csak egy archív könyvtárba kerülnek, mert szakirodalom-szerűségnek még jók lehetnek később.)

Ritkán olvasok olyan tartalmat, amihez nincs RSS. Mivel szó szerint százával olvasok blogokat, híroldalakat, magyart és angolt egyaránt, (és a lista csak bővül) képtelenség lenne RSS nélkül követni őket. Amelyik "márka" nem hajlandó kiszolgálni ebbéli igényemet, mehet a levesbe, akármilyen tartalma van. 1, azaz egy darab blog van, aminél kivételt teszek, de azt egy jó ismerősöm írja. :)

Szóval én úgy érzem, nekem inkább a tartalom a lényeg, és nem a márka, de persze nem értek a marketinghez, így lehet, hogy nincs igazam. :)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2013.05.22. 11:54:17

@HTünde: valójában nem elsősorban az olvasó kötődik a márkához - bár sok esetben ő is, lásd az Index.hu és az Origó kirobbanthatatlan hazai helyzetét -, hanem a tartalom megosztója. Így kerül több és sokszor értékesebb tartalom a jó brandekhez.

Hujber Tünde · http://egyszeruen.blog.hu 2013.05.22. 12:49:02

@Konrad: Ezt mondtam én is, amikor azt írtam, hogy azért nézek Youtube videót, mert oda van feltöltve a tartalom, amit meg akarok nézni. Ha máshova lenne feltöltve, máshol nézném. Úgyis mondhatnám, hogy számomra a tartalom a márka, amit követek (lásd: ha nem frissül egy blog/hírsite egy adott ideig, habozás nélkül ott hagyom), nem pedig a szolgáltató. Csakhogy még egy magánblog alá is kell egy szolgáltató, így tűnhet úgy, hogy az emberek a szolgáltatót követik, ha az elég tartalmat tud maga alá gyűrni.

Az Index és az Origo azért favorit, mert
1. megszoktuk őket
2. máshol is csak az a tartalom van, mint itt (sőt, néha innen veszik át, tehát az indexen/origón hamarabb hozzájutok)
3. az ember ideje véges (lásd: én mindent, még az indexet is :) RSS-ben olvasok), nincs idő ugyanazt a hírt 26 különböző helyen elolvasni
3. némelyik egyéb híroldal olvashatatlan, lásd a 444.hu-t. Kilométeres nagyságú betűk és képek, amik miatt _sokkal_kevesebb_ hír fér el a főoldalon, de legalább görgetni kell a további óóóóóriási képekért és óóóóóriási betűkért, mind sárgával kiemelve. Kifolyik tőle a szemem és ráadásul nem szeretem, ha az arcomba ordítanak. Elhiszem, hogy a "mai fiatalok" már csak képeket tudnak olvasni, de én még ragaszkodnék a betűkhöz. :) Hát ezért index meg origó. Ha lenne egy náluk is gyorsabb tartalomszolgáltató, még olvashatóbb felülettel, átpártolnék. De nincs.

Ardó 2013.05.22. 14:33:30

@HTünde: abszolute igazad van. csakhat marketinges nem mondhatja ezt, neki leteleme a masik. sajat oljaba nem szrik a kutya.

az igazan sikeres garazs-startup az meg innen indul. emiatt lesz sikeres. mert visitor igenyt elegit ki. tartalmat. aztan persze abbol brand lesz, es utana mar a tobbi a brandert megy oda (eloszor, mivel hallott rola).

norbert: emovcionalisan egyedul az applehoz kotodnek emberek. mas marka kb nicns. es mint latszik az is halodik. ez nem tarthato fenn hosszu idon keresztul.

Greg_ · http://kereszturi.tumblr.com 2013.05.23. 17:33:35

Bizalom, ami számít.
Az olvasók bíznak a tartalom _közvetítőjében_ és _előállítójában_ is, ha social mediáról beszélünk. Ha nagy média előállító márkákról, akkor az előállítóban nem kell megbíznia az olvasónak, hiszen a szelektálást / minőségi javításokat elvégzi neki a szerkesztő.

A másik oldalról a figyelem pénzbe kerül. Azt, hogy egy blogot követnek, vagy egy nagy médiát naponta olvasnak, pénzbe kerül felépíteni, nem is kevésbe.

Minden tiszteletem Kis Ervin Egoné, de szerintem ezen a ponton téved: számtalan jó tartalom van odakint, azonban az, hogy az el is jusson a közönségéhez, bizalom (és pénz) kérdése.

juan74 2013.06.08. 08:47:37

Engedtessék meg egy kis kekeckedés.
Aki 10 éve YouTube-ozott, az akkor is nagy mágus lehetett, ha azóta is csak asztali gépet használ, mivel a YT 2005-ben indult el. :)