Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK: @horrorpornó bábszínház: Nem az Origo cikkét idéztem, hanem a Beszélőjét, amely egy színvonalas-eg... (2021.03.07. 17:47) Legyél kedves!
  • horrorpornó bábszínház: @AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK: Ja, egy folyóirat cikke az tényleg történelmi tény. Lásd pl. Origó... (2021.03.03. 17:44) Legyél kedves!
  • Cpt. Flint: @horrorpornó bábszínház: ""Európában egyébként mindenki idegen, alig pár száz évvel korábban jött ... (2021.03.03. 10:25) Legyél kedves!
  • Cpt. Flint: @horrorpornó bábszínház: "A németek meg az angolok is mint két rokon nép, mekkora szövetségesek v... (2021.03.03. 10:06) Legyél kedves!
  • Cpt. Flint: @AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK: "A magyar szabadságharc során egyébként is arról volt szó, hogy a H... (2021.03.03. 09:22) Legyél kedves!
  • Utolsó 20

MUNKA!

  • Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (555) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (230) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) e-business (4) ebusiness (105) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (42) érdekes (206) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (159) fórum (6) gépház (96) gerillamarketing (10) google (111) hiba (107) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (30) kampány (369) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) Klub (7) közösség (237) közösségi média (10) kreatív (117) kutatás (98) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) Marketing és környezetvédelem (4) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (29) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1212) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (56) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (200) seo (49) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (323) stratégia (3) szakcikk (6) szövegírás (31) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (18) tanácsadás hónap (4) tartalom (71) telefon (3) turizmus online (5) twitter (5) üzlet (317) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (245) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Megújult az Origo.hu

Címkék: weboldal [origo]

2013.06.04. kedd 14:38 Konrad

origo_newlogo.jpgTöbb fontos változás is történt (illetve amikor ezt írom, akkor még csak történni fog) ma az Origo.hu portálon. Az első és leglátványosabb a teljesen megújult címlap. Aztán megváltozott a logó: nemcsak betűtípusban lett új, de 15 év után elhagyták a szögletes zárójelet is. Végül, és talán ez a legfontosabb: eldöntötték, az Origo.hu egy újság, és nem valami más.

A kezdetektől ismerem az Origót, és tudom, azért készült eredetileg, hogy a Matávnak legyen saját tartalomszolgáltatása, legyen tartalom, ami miatt könnyebben el lehet adni internet előfizetést. Ennek megfelelően az Origót eredetileg a Matáv internetes részlege, a MATÁVnet (majd később Axelero) adta ki. Elvileg ez egy jól működő dolog volt, de már bő tíz éve arról szóltak a pletykák, hogy a szerkesztőség és a hozzáférés szolgáltatás kicsit jobban utálják egymást, mintha konkurenciák lennének... így számomra nem volt meglepő, amikor az Origó különvált, és önálló cég lett. Lássuk be, nem is illik a Matávos - majd később már Magyar Telekomos - főprofilhoz.

De önálló jogon nagyon hamar a vezető hazai portál lett, teljesen más koncepcióval, mint a nagy rivális Index.hu - és persze ne felejtsük el a "harmadik nagyot", a Startlap.hu-t sem. Márcsak azért sem, mert volt egy kisebb kisérlet az Origónál is arra, hogy linkelosztóként működjön.

Az Origó az elmúlt években ezzel a Matávos múlttal és azzal küszködött, hogy a tartalom mellett sok más szolgáltatás gyűjtőhelye is lett. Először jött a Freemail, aztán elindultak a mindenféle áruház megoldások, társkereső integráció, ilyen-olyan kereső (ami végül a Google kereső lett, évek óta beintegrálva az oldalba) és persze az iWiW. A címlap ennek megfelelően kaotikus volt: a most leköszönő címlapon a menüben kb. 50 link van, és az oldalon nincs igazi fókusz. Egész egyszerűen nem sikerült eldönteni a tervezéskor, hogy mi is az Origó?

Aztán az elmúlt pár évben elkezdett a tartalmi vonal erősödni: elindult a saját blogszolgáltatás Postr.hu címen, egyre érdekesebb és olvashatóbb cikkek jelentek meg az oldalon - elindult határozottan az újság irányába a történet. Ehhez már csak hab a tortán az iWiW mélyrepülése, ami megmutatta, hogy igazából nem kell ezzel foglalkozniuk, nincs értelme az Origóba bármi iWiW-et vagy iWiW-szerűt integrálni (nem mintha ebbe az irányba történtek volna lépések).

Az új címlap egy határozott irányt mutat: ez kérem egy újság, tartalomszolgáltatás, a javából. Hosszú címlap sok cikkel, hatalmas címekkel, még nagyobb betűkkel, a blogok erősebb integrálásával. A Freemail belépő még megmaradt jobb felül, de az iWiW első lépésben nincs is kint. A menürendszer radikálisan egyszerűsödött (bár a Piacot és a Szolgáltatásokat még össze lehetne vonni), az egész oldal kezelhetőbbé vált.

Furcsa is így ránézve, igen. Nem az Index.hu designját követik, ez valami új. Mivel tudjuk, hogy Uj Péter benne volt a tervezésben (Barczi Imrével együtt, aki szintén Indexes volt), fel is merült bennem a kérdés: ilyen lehetett volna az új Index, ha Uj Péter nem távozik onnan? És igen, még egy kis 444.hu utánérzésem is van a címlapra nézve, főleg a hangsúlyos címek miatt.

Nekem elsőre tetszik az oldal. Úgy gondolom, ez egy lehetséges és jó irány, a címlapra kirakott sok cikkel, a vezetett figyelemmel, a nagy képekkel. Ez a változat persze egyértelműen desktopra készült, nem a hordozható készülékek igényeit elégíti ki, de talán pont ezért tűnik nekem ennyire kompaktnak, kihegyezettnek. És tudom, hogy még majd hetekig kell reszelgetni, de ez természetes is.

Megújult tehát az Origo.hu, fogyasszuk, használjuk!

tumblr_mnv3cqmqSj1qzv7bro1_500.png

12 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr465343664

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

$Norbert$ · http://www.marketing112.hu 2013.06.04. 14:43:11

Picit nem értem, hogy miért előtte ír mindenki most erről. Hatásosabb lett volna megjelenés után, amikor már "mi" is látjuk.

ancsika 2013.06.04. 15:22:38

hiba eldobni a []-t szvsz, kb ennyi volt jó az origoban... :)

kovácspéterke 2013.06.04. 15:30:12

minek írtad meg előre, nem lehet megnézni élesben, kvázi nem tudom a véleményt összehasonlítani a termékkel, és amikor megújul, nem fogok ide visszajönni, h ahah, tényleg így van...

tibuszmaximusz 2013.06.04. 15:56:20

Az "ez a változat"-nak is két változata van, a másik épp a mobilos megjelenés.

Ardó 2013.06.05. 01:15:55

megjelent. (Szerintem): f.o.s.
mint ahogy a 444 is. olvashatatlan.
pedig nagyon jo lett volna egy bulvardzsuvaban uszo index ellenpontnak.

2013.06.05. 08:58:40

@Ardó: az indexen az "Árvízben is lehet ám dugni" címmel nem tudom mi bajod van? :D:D

RCKDJ 2013.06.05. 13:45:30

Hát ez kritikán aluli lett (mármint az új origo), én rosszabbnak érzem, mint a 444, egyszerűen átláthatatlan, és valahogy zavarja a szemem, 5 másodperc után el kell kattintanom az oldalról.
Szerintem ezek a hatalmas betűk így egy rakáson túl sok, a 444 legalább "blogszerűbb", és nincs egyszerre ennyi nagybetű a képernyőn.

ferimester · www.vasvariferenc.hu 2013.06.05. 14:10:46

Design: úttörő, egyedi.
Élmény: egyszerűen olvashatatlan, ezért nem fogom többé olvasni az origo-t :)

Bár azt nem értem, hogy miért nem tesztelték egy fókuszcsoporton legalább azt, hogy kinek mennyire zavarja a szemét ez a layout. Nem olyan drága vizsgálat azért az :)

Zb74 2013.06.05. 17:15:32

Nem azért fogom fikázni az új dizájnt, mert annyira hozzám nőtt a régi. Ellenkezőleg: ha valami, hát az Origo tényleg megérett a változásra. Valóban túlságosan sok volt a rovat és melléklet, ráadásul nem is betűrendben követték egymást a fejlécben. A cikkek kenyérszövegének a betűmérete túlságosan kicsi volt. Az oldalon nem volt normális cikk-kereső. Stb. Volt mit tenni.

Az eredmény azonban lehangolóra sikeredett. Betűméret-ügyileg átestek a ló túloldalára, ráadásul a címsorok betűtípusa még randa is, pixelesedő szélekkel. A dizájn leginkább a 444.hu-ra emlékeztet, ami nem dicséret. Ha jobb ötletük nem volt, másolhattak volna valami külföldi példát. Lásd:

arstechnica.com/
www.bbc.com/
www.economist.com/

Furcsa volt olvasni, hogy szerinted "egyértelműen desktopra készült", mivel nekem pont az az érzésem támadt, hogy táblagépre fejlesztették - arra viszont minek? Mobileszközökre eddig is volt külön app. Laptopon nem mutat jól - jelenleg például a vezető hír címének az elolvasásához is görgetnem kell! -, és a desktop gépem monitorán sem az igazi a layout, pedig az egy 24 hüvelykes, 1920x1200 pixeles panel, amelyet én ráadásul függőlegesbe is tudok fordítani (nem úgy, ahogy ti a képen). Valahogy a harsány igénytelenség vagy igénytelen harsányság jön le róla (a visszafogott színvilág ellenére is), mintha az Origo mostantól bulvárportálnak akarná pozicionálni magát. Több rovat és melléklet ugyanakkor pontosan ugyanúgy néz ki, mint eddig; mintha nem is az Origóhoz tartoznának. Hol itt az átgondoltság? Hol az egységesség?

Mindeközben cikk-kereső továbbra sincs (vagy csak én nem találom?), a jobb felső keresődobozba írt szóra alapból a "magyar web"-en keres... az OK.hu, enhanced by Google. A találati oldalon(!) még változtathatok annyit, hogy a "teljes web"-en akarok-e keresni, esetleg képet vagy videót keresek-e. Hogy az Origo cikkei között is akarhatok keresni valamit, esetleg két általam meghatározott időpont között, de mindenképpen (fordított) időrendben listázott találatokkal, az mintha eszükbe sem jutott volna. Illetve a honlap legalján, szürke alapon szürke betűkkel(!) található egy Archívum link, amelyre kattintva egy böngészhető hírarchívum nyílik meg, keresőmezővel. Ha oda beírok valamit, akkor legalább a cikkek között fog keresni, és egy csúszkán beállíthatom, hogy "frissesség" vagy "pontosság" szerint szeretném listázni a találatokat; azaz időrendben vagy relevancia alapján. Ez már nem rossz, de nagyon el van rejtve, és csak rovatra lehet szűkíteni, periódusra nem. Ráadásul ez lényegében maradt a régi, csak nehezebb rátalálni.

A cikkoldalakra rátérve nem értem, miért keskenyebb a szöveghasáb, mint a képek - amatőr hatást kelt. A kenyérszöveg betűméretét illetően pediglen - ahogy már mondtam - egyik végletből a másikba estek. Érthetetlen az is, miért szerepel minden cikk mellett a "0 komment" felirat, és miért nem lehet hozzászólni a cikkekhez.

Végül azt se hallgassuk el, hogy bármi nagy szükgsége is lett volna az Origónak egy normális dizájnváltásra, nem ennek kellett volna prioritást élveznie. Az oldallal u.i. súlyos funkcionális problémák is vannak - de ez már valószínűleg nem tartozik ide.

Hujber Tünde · http://egyszeruen.blog.hu 2013.06.05. 19:09:01

Amikor megláttam az origót, rögtön azt gondoltam, na, itt van még egy képeskönyv a 444.hu mellé, de minek. Komolyan nem értem ezt az óriásikép-mániát. A következő dizájnváltásnál már csak képregény lesz az oldalon? Muszáj a félanalfabétákra pozicionálni az oldalt, akik csak képeket tudnak olvasni?

Kilométereket kell görgetni lefelé, még sem érzem úgy, hogy cserébe RENGETEG tartalmat kapok. Sőt, inkább kevesebbet az óriásképek és óriásbetűk miatt.

A rovatok vicceskedő fejlécei meg egy ez egyben az indexet idézik.

Ha ez a jövő útja, leszokok az internetről. Helyesbítek: leszokok a magyar internetről. :)

Ardó 2013.06.05. 23:22:08

@HTünde: ez konretan es roviden ertheto, ha elolvasod melle a webisztant. ahonnan is kiderul,h Uj Peter tolta mind2 desgint. Ez pedig nem jelent semmi mast mint a sziokasos belterjes mutyit mo-n. mert nemigaz hogy nem lett volna masik 200 designer/layout tervezo.... mert van. tobbszaz. de pont veletlenul uj peter volt a 444nel meg az origonal is. hat botranyszanalaom mindketto. konretan kivanom hogy meg is bukjanak. nem szemelyes okbol. egyeszeruen a szemetszarnak el kellene tunnie...

tehat az origo + 444 nemmas mint ujpeter agymenese. ami 2000ben franko volt, most mar ubergaz. az idok valtoznak peti. eszre kene venni.

2013.06.10. 09:53:04

Jót kakilt a webdizájner, ezek meg megették. Online balekpóló.


süti beállítások módosítása