Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Sportman89: Köszönöm ezt a bejegyzést a onlinemarketing.blog.hu/ oldalon. (2020.09.24. 15:36) Itt a vírus, hol a karácsony?
  • Drizari: Mi lenne? Átváltozik kormányoldallá. A kérdés úgy helyes: mi lesz az idex.hu munkatársaival? (2020.07.23. 11:11) Mi lesz veled, Index.hu?
  • MAXVAL birсaman közíró: Az Index lassan tisztul, a folyamatnak még nincs vége. (2020.07.23. 09:40) Mi lesz veled, Index.hu?
  • FF: Ha testületileg felállnak és indítanak valami újat, habozás nélkül átmegyek. (2020.07.22. 18:55) Mi lesz veled, Index.hu?
  • Benbe: Nem vagyok marketinges, csak tudatos reklámfogyasztó, illetve tartalom-megjelenítő, de teljesen eg... (2020.04.19. 22:31) Miért utálnak minket?
  • Utolsó 20

MUNKA!

  • Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (547) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (228) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) ebusiness (103) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (39) érdekes (204) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (146) fórum (6) gépház (94) gerillamarketing (10) google (110) hiba (102) hírek (36) humor (31) iab (4) index (32) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (30) kampány (360) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) közösség (216) kreatív (111) kutatás (97) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) Marketing és környezetvédelem (4) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (23) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1159) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (56) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (22) sem (200) seo (49) smo (47) spam (31) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (320) szakcikk (6) szövegírás (29) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (18) tanácsadás hónap (4) tartalom (65) telefon (3) turizmus online (5) twitter (5) üzlet (274) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (240) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Kutakodás

Címkék: onlinemarketing kutatás facebook

2013.06.14. péntek 18:21 Konrad

ID-10027639.jpg

Sok dolgot érdemes kutatni az online világban is. Jobbára olyan dolgokat, amiket nem lehet vagy nem érdemes mérni. De van egy csomó adat, ami nyilvánosan is elérhető. Ilyen például az, hogy hányan használják a Facebookot és az is, hogy hányan iwiw-eznek. A Facebook készséges, és a belső hirdetési rendszere szállítja nekünk a számokat, illetve egy külső szolgáltató, a SocialBakers.com is megmutatja bárkinek (aki előfizet). Az iwiw már cselesebb, ott a Webauditot vagy az OPA-t kell vizslatni, és megfelelő időtávú adatokat elemezni. De ezek konkrét számok, nem kell itt kutatgatni, lehet tudni.

Erre ma az egyik hazai, online médiával is foglalkozó kutatócég, a Mediameter ezt adta ki sajtóközleményben:

A Facebook-tagok száma a tavalyi adathoz képest majdnem félmilliós növekedést elkönyvelve idén átlépte a 3 milliós szintet

Átlépte. A 3 milliót. Aha. Mit is mond erre a Facebook, hányan Facebookozunk?  4,4 millióan... Na, akkor mi történt? Miért van egy milliós elétérés?

Ennek két oka is lehet, lássuk sorjában. Az első a kérdezés módja. A Facebook az aktív regisztráltakat számolja, míg a kutatás a megkérdezett 2000 ember "bevallása" alapján készült. A másik ok viszont bent van az eredeti közleményben, íme:

2012. első negyedévében a 18 éves, vagy ennél idősebb népesség 38 százaléka volt tagja valamelyik közösségi oldalnak, egy évvel később, az idei év elején már 41 százalékuk

Kiemelem: 18 éves vagy ennél idősebb. Vagyis nem mindenki, csak minden nagykorú! És nincs benne a legaktívabb Facebookozó réteg, a 14-18 év közöttiek. Most erre mit lehet mondani? Így a kutatás többi része sem sokat ér, pontosabban nem tudom elfogadni, hogy pontos lenne. Ennek így szerintem nem sok értelme van.

Mit kellett volna csinálni? A közleménynek egy részében rá kellett volna mutatni, hogy máshol más adat érhető el, és elmagyarázni, mi a különbség oka. Úgy nem lenne vele bajom. Így viszont tartom a kijelentésemet: a Mediameter kutatása szakmailag megkérdőjelezhető. Tényleg nem tűnt fel senkinek ez a különbség?

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr595361673

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gv 2013.06.14. 21:02:40

Itt is vannak hasznos facebook adatok: socialtimes.hu/stat

GreenBP · http://ftcsz.blog.hu/ 2013.06.14. 22:09:51

én nem értem mi a problémád amúgy. te magad írod, hogy a cikkben a felnőttekről van szó. azok vannak több mint 3 millióan, nem? róluk szólnak a számaik.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2013.06.14. 22:26:22

@GreenBP: Ők 3 millió felnőttről beszélnek, a Facebook 4,4 mióról. A különbség 1,4 mió. Ehhez képest a 18 év alatti korosztályból a fb adatai szerint 700e ember van fönt. Hibádzik 700e ember.
Másrészt magyarázni kellene, hogy miért látunk különbséget...

Adatok amúgy pl. itt: socialtimes.hu/stat/HU

Vittore. 2013.06.15. 00:12:52

Most erre mit mondjunk? Sok balf.sz szakértő szakért (már elnézést), akik meg tényleg ezzel dolgoznak, azok nem érnek rá hülyeségeket publikálni.

esefe 2013.06.15. 03:54:12

Én mindenesetre nem is voltam, nem is vagyok, nem is leszek tag. Pedig lassan tizenhat éve netezek.

$Norbert$ · http://www.marketing112.hu 2013.06.17. 12:21:24

Feltűnt, de gondoltam továbbra is teljes értékű életet leszek képes élni akkor is, ha nem osztom meg ezt a nagyérdeművel...