Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

MUNKA!

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (543) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (228) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) ebusiness (102) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (39) érdekes (204) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (143) fórum (6) gépház (93) gerillamarketing (10) google (109) hiba (101) hírek (36) humor (31) iab (4) index (31) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (73) jog (30) kampány (358) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) közösség (212) kreatív (110) kutatás (96) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (22) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1139) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (55) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (22) sem (200) seo (49) smo (47) spam (31) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (320) szakcikk (6) szövegírás (29) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (18) tanácsadás hónap (4) tartalom (64) telefon (3) turizmus online (5) twitter (4) üzlet (266) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (239) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Startup VAGY vállalkozás?

Címkék: üzlet startup

2013.11.24. vasárnap 23:12 Konrad

ID-100149410.jpgCsinálunk egy új szolgáltatást. Minden paramétere olyan, mintha startup lenne, és gondolom lazán indulhatnánk is vele ilyen versenyeken. De egyáltalán nem biztos, hogy fogunk. Nem startupot építünk, hanem vállalkozást.

Van egy csomó startup, ami egy ötletre épül. Meg kellene csinálni valamit, amihez pénz kell, de a kitalálónak nincs, vagy nincs elég. Be kell vonni pénzt, de hogyan? Hát, majd keresünk befektetőt! Úgyis vannak Jeremie alapok, kockázati tőkések, látjuk, hiszen írnak ezekről, meg még startup rendezvények is...

Aztán jön a dolog neheze: mindenféle furcsa kérdések. Nem az ötlet az érdekes, hanem a megvalósítás. A jövedelmezőség. Az életképesség. És ilyenkor egyre inkább az az érzés kerülgeti az embert, hogy csak akkor adnak tőkét, amikor már ott tartunk, hogy nem is kell, és akkor is vinnék a cég nagy részét. De miért? Hiszen annyira jó az ötletem!

A válasz pedig egyszerű. Ötlete (majdnem) mindenkinek van. A megvalósítás ezerszer, milliószor nehezebb. A befektető nem az ötletre kíváncsi, hanem az emberre: tényleg komolyan gondolja? Tényleg meg tudja valósítani? Tényleg piacképes ez így együtt? És akkor tegyük ehhez még hozzá, hogy az ilyen sokak által ismert befektetési alapok ráadásul nem kockázati tőkék, hiszen szinte csak a biztosra adnak. Tízből hat jöjjön be... ez nem kockázat, ez befektetés kategória.

Nekünk is van egy ötletünk. Felmértük, hogy lenne rá piac. Kidolgoztunk egy üzleti tervet. Kiszámoltuk, mennyi pénz kéne rá. Aztán végiggondoltuk, tényleg ennyi kell rá? Nem elég ennek a töredéke? Meg lehet ezt úgy is csinálni, hogy a piacra lépés olcsóbb legyen? És a végén arra jutottunk, hogy igen. Nem lesz ingyen, de amennyi kell, annyi van. Kockáztatunk, saját pénzt. Vállalkozunk. Ez a vállalkozás lényege: belerakom a munkám és a pénzem, abban bízva, hogy működni fog, és ezzel keresni fogok több pénzt, mint amit beleraktam.

Nem akarok startup céget. Saját vállalkozást akarok. El akarjuk indítani a szolgáltatást (el is fogjuk), és meg akarjuk méretni magunkat a piacon. És amikor működik, majd akkor eldöntjük, hogy hogyan tovább. Lehet, vonunk be tőkét. Lehet, inkább hitelt szerzünk. Vagy kinövekedjük a szükséges pénzeket. Minden lehetséges.

Ez lesz a második lépés: amikor egy működő vállalkozást tovább szeretnénk növelni. Ja, hogy ez, így, startup? Nos, igen. Talán pont EZ a startup. Egy működő vállalkozás.

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr665654478

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.