Ismerősöm mesélte ma, milyen furcsa, hogy miközben angolul szinte bármilyen könyvet meg lehet szerezni a torrenten keresztül, addig németül alig néhányat. A németek ugyanis megveszik a könyveket, nem megszerzik, és eszükbe se jut utána megosztani. Más a kultúra, máshogy működnek.
Az ilyen jellegű különbségek elég mindennaposak az interneten. Miközben az egyik országban működik valamilyen promóció, a másikban már nem fog. Nem azért, mert rossz lenne, hanem mert máshogy reagálnak az emberek. A 18 év fölötti osztrákokat például nagyon nehéz a Facebookon megmozgatni, a spanyolok meg (az általunk elérni kívánt célcsoportban) hétvégén többet neteznek, ráadásul iszonyú sokan mobil eszközökről.
Észre kell vennünk, hogy Európa nem egységes piac, nem kaptafára kell kampányt tervezni, bár tény, bizonyos alap dolgok ugyanúgy működnek. Kivéve, ahol nem, hiszen vannak kivételek. Ezeket pedig órákig lehet sorolni...
Egyre több ügyfelünknek csinálunk teljes online jelenlét tervezést és megvalósítást, és ugyanezt látjuk más oldalról: nincs két azonos cég. Nincsenek sablonok, nincsenek mindenkire igaz tökéletes megoldások. Az alapok és az eszközök persze állandóak, de a felépített stratégia, egy-egy kampánytaktika már akkor működik igazán, ha sikerül jól személyre szabni.
És persze azt is látjuk, hogy az alkalomszerű együttműködések helyett jobban működnek a folyamatos kapcsolatok. Amikor megtanuljuk egymást, megismerjük az ügyfelünk piacát, és precíziós tervezéssel tudunk együtt dolgozni.
Persze, az ilyen munkákhoz partnerek kellenek. Olyanok, akik tényleg komolyan gondolják az internetes jelenlétet. De velük dolgozni tényleg nagyon jó.
Utolsó kommentek