Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

A Szent Grál keresése

Címkék: onlinemarketing

2013.12.03. kedd 22:49 Konrad

holygrail_blog.jpg

A hazai tartalomszolgáltatás egyik Szent Grálja a mikro és kisvállalkozói piac "befűzése", vagyis az ő elérésük és bevonásuk a hirdetésekbe. Szent Grál, mert sokak számára csak messziről vágyott cél. Annyiban viszont mégsem az, hogy vannak, akiknek sikerült ez.

Egyértelműen győztes ezen a területen a Google az AdWords rendszerével. Ismerjük, tudjuk, már pár ezer forinttól tudunk kampányt futtatni. Hogy mennyire lesz sikeres, az persze rengeteg dolgotól függ, de a rendszer ott van és működik. A második helyezett a Facebook. Bár sokkal kevésbé átgondolt a hirdetési rendszere, mint a Google-é, de működik, pici pénzekkel is lehet eredményt elérni, és szeretik is használni a kisebb cégek is.

Nincs igazán több szereplő. Lehetőségek vannak, itt is, ott is. Nagyon messziről figyelve harmadik az ETARGET. Mert bár elvben tudja azt, amit a Google AdWords Display Network, de az utóbb másfél-két évben - legnagyobb sajnálatomra - le van maradva. És ha az embernek webáruháza van, akkor még játszanak az ár összehasonlító oldalak. És ennyi.

Ami ezeken kívül van, azok már mini szereplők, csak egy-egy szegmensben lehet érdekes, és ami a lényeg: nem hoz bevételt a hazai tartalomszolgáltatóknak. Sokaknak gond ez az egész, és nincsen rá igazán jó megoldás.

A hazai tartalomszolgáltatók ezt persze úgy oldották meg, hogy a Google-lel ésvagy az ETARGET-tel szerződve, nekik (is) szállítják a látogatottságot, a bevételek egy részéért cserébe. Ez jó lehet a hirdetőnek, de egy olyan piacon, mint a hazai, ahol eleve kevesen vannak, ráadásul a felhasználók nagy része nem is szeret kattintani, hosszú haldoklást jelent. Egy kisebb oldalnak egész egyszerűen nem hoz valódi, kimutatható bevételt, és a nagyobbak esetében is inkább kereset kiegészítés ez, mint bármi más. Nem beszélve arról, hogy közben ezeket a rendszereket helyzetbe hozzák.

Egy olyan hirdetési rendszer, ami a mikro és kisvállalkozásoknak izgalmas lehet, ugyanis két dolgot kell, hogy teljesítsen: jól skálázhatónak kell lennie és eredményt kell hoznia.

Vagyis akár már pár tízezer forinttól lehessen használni, és ha elköltünk 20-30 ezret, akkor ne annyi legyen az eredmény, hogy hát, látták párszázan a hirdetésünket. Ez kevés.

Ez lenne amúgy a Szent Grál, de csak azoknak működik persze, akik be is tudják hozni a hirdetőket. Viszont a nagy szereplők feltették a kezüket, és nem látok komoly próbálkozást. Nincs olyan izgalmas innováció, nincs olyan látható lépés, ami a kicsiknek szólna a nagyoktól. Kár.

A Google persze szépen növekszik, és még jó ideig működni fog a jelenlegi modell. De ha a kishirdetők pénze nem tartja el a piac sok szereplőjét, akkor idővel ezek elhalnak, és szegényebb lesz a tartalomgyártás. Az amatőrök és a nagyok között ki fognak halni a kis profik. Kár lenne értük, de ez a Szent Grál valahogy nem akar magától előkerülni. Főleg, ha nem is keresik...

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr995674777

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása