Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

MUNKA!

  • Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (558) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (231) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) e-business (5) ebusiness (105) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (43) érdekes (206) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (161) fórum (6) gépház (97) gerillamarketing (10) google (111) hiba (107) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (30) kampány (371) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) Klub (9) közösség (240) közösségi média (14) kreatív (120) kutatás (98) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (4) Marketing és környezetvédelem (4) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (35) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1224) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (56) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (200) seo (49) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (323) stratégia (3) szakcikk (6) szövegírás (33) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (18) tanácsadás hónap (4) tartalom (72) tartalommarketing (3) telefon (3) turizmus online (5) twitter (6) üzlet (326) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (247) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Posztolj és fizess?

Címkék: onlinemarketing facebook

2013.12.09. hétfő 23:34 Konrad

Egy ideje már beszélünk arról, hogy a Facebook egyre inkább a fizetős irányba terelgeti az oldalakat: egyre kevesebb az organikus elérés, egyre inkább az az érzése az embernek, hogy a posztokat csak pénzzel megtolva lehet elég emberhez eljuttatni. (Érdekes lenne amúgy ugyanezt látni a saját, személyes profilhoz tartozó posztoknál is, de ilyen publikus statisztika sajnos nincs. Minden esetre a csoportokban ami látszik, hogy egy-egy bejegyzést hány ember lát, elég elgondolkoztató.)

Nos, tegyük fel, a Facebook nem áll meg, és lassan kivezeti az Edge Rank-et, mondván, posztolj és fizess: ha azt akarod, hogy láthassanak, dobj rá valami pénzt. Ha nem akarod posztonként, akkor akár havi átalányban is fizethetsz.

Hülyén hangzik? Pedig benne van a levegőben. Az elmúlt napokban ezt láttam például a saját Facebook oldalunknál:

fb_om_reach.jpg

Nem túl szívderítő. És az ügyfeleknél is azt látom, hogy változatlan taktika mellett csökken az elérés. Igen, változtatni kell a taktikát, de merre? Eddig jól működött az a - nevezzük hibridnek - rendszer, hogy rakunk ki népszerű, kattintós, lájkolós cuccokat, ami növeli az aktivitást az oldal felé, így több rajongónál kikerülnek a posztok - majd szépen egy-egy poszt brand üzenetet is hordoz, vagy konkrét reklám tartalommal bír. És ezek is megkapják a maguk nézettségét, elérését.

De ha majd csak a fizetős posztok látszódnak - vagy lényegében csak azok látszódnak - akkor milyen stratégia kell? Maradjon a napi 1-2 kötelező poszt (tartalomszolgáltatók esetében a 10-15)? Lesz ennek értelme? 

Én azt hiszem, a majdnem teljesen fizetős posztmegjelenések eredménye nagyon érdekes lesz. Egyrészt rengeteg töltelék dolgot zárójelbe tesz, a zseb-coelhók, az oravecznórák ideje lejár. A valódi brand üzenetek szerepe - amiért látjuk értelmét fizetni is - erősödni fog. És összességében akár tisztulhat is az üzenőfal.

De ezzel a lendülettel a cégek nagy része teljesen máshogy fog hozzáállni a Facebookhoz, másra kezdik majd el használni. Direktebb, erőszakosabb üzenetek fognak megjelenni. És a Facebook tanácsadók, a Facebook oldalkezelő segédmunkások szerepe is jelentős mértékben meg fog változni. 

Nem tudom, el fog-e jönni ez az idő, nem tudom, be meri-e vállalni a Facebook ezt a lépést. Hiszen ezzel gyakorlatilag fizetőssé teszi az oldalak felé a szolgáltatást, és így számos nem kereskedelmi jellegű oldalt el fog lehetetleníteni. Más kérdés, hogy az olyan kattintásgyárakat is, mint amilyenekről a 444 írt a napokban.

Mi, felhasználók sem biztos, hogy jól járunk ezzel, hiszen sok értékes tartalmat "veszítünk". Aki jelenleg rss olvasó helyett használja pl. a Facebookot, az nagy valószínűséggel már nem fog minden hírt megtalálni. Maradnak a spontán megosztások.

Azt hiszem, érdemes legalább végiggondolni a fenti jövőképet. Már most is azt látom, hogy aránytalanul kis hatása lehet egy-egy posztnak, miközben kevés pénzből nagyon nagy eléréseket lehet csinálni. Ha nem is valósul meg a fenti folyamat, de egy-egy része attól még bekövetkezhet. Nem biztos, hogy a teljesen bulvár posztok fogják a Facebook jövőjét jelenteni.

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr445683904

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

quadcore 2013.12.10. 00:48:15

Nem fogom sajnálni az álhírportálokat (hir.ma és társai), az ezoterikus Facebook-oldalakat, a 158. Coelho-megosztó oldalt, és a 250. Vezetnék Keresztnév Phographyt sem. Igazából a legjobb lenne az egész Facebookot legyalulni, az se hatna meg ha összeomlana mint a myspace, meg az iwiw, pedig nekem is van muszájból több Facebook-oldalam, és még bevétel is jön belőlük, de összességében nagyon-nagyon rosszat tesz a webnek, már nem értékes tartalmat érdemes írni, hanem lájkvadász butaságokat, sokaknak a netezés a Facebookozást jelenti, értékes tartalmat a weben nem is néznek.

szűkebb pátriárka 2013.12.10. 01:08:56

Bennem azért még él egy kis reménysugár, hogy az egy bug, ami most a Facebookon van és majd megcsinálják. Persze lehet, hogy ezzel lucsikjánosi naivitásról teszek tanúbizonyságot.

Abból gondolom egyébként, hogy a Nagy Visszaesés Napján a Facebook kiadott egy közleményt, hogy ezentúl alul súlyozzák a képes megosztásokat és inkább a linkeket helyezik előtérbe, ugyanis sokan hírolvasásra használják az oldalt.
Ebből persze az lett, hogy a linkes megosztások elérése ugyanúgy visszaesett, mint a képeké.
Tehát két dolog lehetséges: 1. hazudtak 2. vagy ezt ők sem egészen így akarták. Abból kiindulva, hogy nem magyarok irányítják a Fb-t azért én még reménykedek abban, hogy nem az első variáció az igaz.

Lendvai Norbert (törölt) 2013.12.10. 10:31:27

Az egész jelenség csak annyit ír le, hogy az R=1 userek RSS-e, az ő ingyenes és sokszor agresszív, már-már zavaró libatömése kissé haldoklik.

Ettől még érdemes lehet a fentiek időszakában is Facebook oldalt üzemeltetni, de kb. úgy pozícionálni, mint egy honlapot. Facebook előtt is jöttek emberek honlapra, oda lehetett őket vezetni, most egy Facebookba integrált honlapszerűséget kellene úgy eljuttatni emberekhez és olyan formában fogyaszthatóvá tenni, mint korábban a honlapokat, szaki blogokat, stb.

Nincsen ebben szerintem tragédia, egyetlen dolog látszik, hogy a reklám alapú megoldások jelentősen változnak. Más, kevésbé erőszakos, sokkal emberibb megoldások kellenek majd egy ilyen közegben a tartalom eljuttatásához.

Erre pedig csak azt tudom mondani, hogy aki valódi értéket teremt azzal, amit csinál, annak egy ilyen helyzet (fizetős RSS), nem okoz gondot, mert el fog jutni oda, ahova el kell jutnia; más módszerrel, emberközelibben.

dani04.19. · http://www.home-max.hu/butor/kanape 2014.01.01. 20:44:19

Kedves Konrád!

Mi is szoktunk facebookon hírdtetni (www.home-max.hu/butor/andante-ulogarnitura), elégedettek vagyunk. Amennyiben csak a fizetős posztok fognak majd látszódni, annak is meglesznek az előnyei. Kisebb lesz a reklámzaj (és ezzel hatásosabb a reklám).

Üdv: Dani


süti beállítások módosítása