Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Köldöknézegető

Címkék: onlinemarketing kutatás üzlet

2013.12.12. csütörtök 00:22 Konrad

updown.jpg

Nos, elolvastam a PwC tanulmányát a hazai tartalomszolgáltatási piacról. Nem állítom, hogy mindenki számára kötelező esti olvasmány, de mindenképpen az ajánlott irodalmak körébe illeszkedik. Minden hibája ellenére.

Először is: a nyelvezet. Már a cím is:

A globális online aggregátorok működésének hatása a hazai tartalomszolgáltatás iparági folyamataira - Zöld könyv

Kattintós, mi? Látom magam előtt a fekete öltönyös nyakkendős embereket, ahogy írják és olvassák. Értem én, hogy egy komoly cégnek komolyan kell fogalmaznia, de ez miért megy az érthetőség rovására? És könyörgöm, mi ez a "vezetékes online környezet"? Szembeállítva a mobillal? Hol élünk? 2005-ben?

A nyelvezet nem segít az olvasásban, de van a tanulmányban egy csomó hasznos dolog, és szinte biztos, hogy 2014 első félévében a legtöbb konferencián elő fognak jönni az itt leírt dolgok. Örülök annak, hogy a tanulmány fogalmak magyarázatával kezdődik, és például azonosítja, mi is az a hazai tartalomszolgáltatás. Ezek nagyon jó pontok, és bár volna rajta vitatkozni valóm, de egye kutya, a fogalmak ilyen szintű tisztázása is nagyon sokat lendíthet a közös beszéden.

Van viszont egy sokkal nagyobb problémám: a nézőpont. A PwC nem mint független szereplő nézi a piacot ebben a tanulmányban, hanem mint a hazai tartalomszolgáltatók embere. A nézőpontja - ha összes modorosságot és ál-nézőpontváltást kiirtom - egyértelműen olyan, mintha a vezető hazai tartalomszolgáltatók panaszait hallgatnám. Nincs megemlítve semmi más. És most nem a tartalom aggregátorokat hiányolom - bár érdekes lenne a Facebook, a Google vagy a tanulmányból praktikusan teljesen kimaradó hazai hírmegosztók, mint amilyen a Kapu.hu, Hírstart.hu és társai véleménye -, hanem a hirdetői és ügynökségi oldal véleményét, nézőpontját.

Apró pici megjegyzésként jelenik meg a mikro és kisvállalkozások helyzete, miközben a piacot ők tolták az utóbbi években látványosan fölfelé. Nem mutat rá a tanulmány az ügynökségek és a tartalomszolgáltatók évek óta tartó szimbiózisára, az érdekekre, amik a piacot irányítják. Említi az anyag a sales house-okat, de túl is lép rajtuk, mint olyan szereplőkön, akik nem relevánsak, csak "vannak".

Persze, felmerülhet a kérdés, hogy ez miért érdekes? Hiszen a tartalomszolgáltatókról van szó, nem? Nem, valójában nem. Az anyag nem elemzi a tartalomszolgáltatók munkáját. Nincs arról benne semmi, hogy milyen a valós aránya az egyedi híreknek, milyen mértékben történik az MTI újracsomagolása, mennyi a nagyoknál a felhasználói tartalom, és az mit hoz (meg kell csak nézni az Index.hu eredményeit, vegyük ki belőle a Blog.hu-t és mit kapunk?). Ez nem a tartalomszolgáltatásról szól, ez a tartalomszolgáltató vállalkozásokról és a hirdetési pénzekről szól. Egészen pontosan a pénz útjáról. Én más címet is adnék ennek, valami ilyet:

A hazai online reklámpiac pénzügyi átrendeződése

Mert valójában erről készített tanulmányt a PwC. Mert ha fontos lenne a folyamatok áttekintése, akkor például tudnék benne arról olvasni, hogy a vezető hazai tartalomszolgáltatók, mint az Origó vagy az Index, miért engedi be a saját oldalukra a legnagyobb "globális online aggregátort", a Google-t? Erről nem sok szó esik ám! (Semmi.) Vagy például kiderülhetne végre, hogy amikor azt mondja az Origó, hogy x milliárd forint bevétele van, abból mennyi az, amit a Google-től kap, és ez a pénz vajon megjelenik-e becslésnél a Google bevételei esetében? És például eshetne szó az ETARGET rendszeréről is, legalább említés szintjén...

Szóval, sok kérdés maradt meg bennem. Nem beszélve a tanulmány végéről: a sötét jövőről, amit lefest. 

A hazai online tartalomszolgáltatói iparág előtt az eltűnés, a vegetálás, vagy a radikális modellváltás, átalakulás is lehetséges forgatókönyv.

Igen? Valóban? És ezt honnan tetszett venni? Logikusan ugyanis nem következik a megelőző huszon-x oldalból, hiszen azok jobbára leírások. Egyébként igaza van a PwC-nek, ez a valós helyzet, de akkor talán jó lenne látni, hogy ez mit is jelent. Erről például szólhatna egy tanulmány: milyen modellek lehetségesek, most akkor örülünk vagy sírunk, hogy az egyik vezető portál megvétózta az egységes fizetési rendszer bevezetését, és egyáltalán: mik az alternatívák?

Mindezektől függetlenül, ahogy írtam az elején, a tanulmánynak örülök, és nagyon jó, hogy elkészült. A fenti problémáim valószínűleg olyanok, amik majd pár év múlva fognak kérdésként iparági szinten felmerülni - vagy akkor sem. Végül is, erről a most tanulmányban megjelenő gondról, vagyis a külföldi szolgáltatások piacszerzéséről is már vagy 3 éve írogatok, és csak most lett ennyire érdekes...

(Aki nem akarja végigrágni magát a száraz pdf-en, annak például itt van egy rövid emészthető írás a tanulmányról.)

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr115686944

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása