Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: @kurt: Te beteg vagy, keress meg egy orvost. Nagyon nem egészséges, amit csinálsz. Engem pont nem ... (2021.04.18. 12:28) Covid - túléltem
  • kurt: @Drizari: @Konrad: @Motorogre: @Hórukk: @DarthVader: @Betteli: @Kivlov: @accountant050915: ... (2021.04.18. 01:28) Covid - túléltem
  • Konrad: @fefe79: Ehhez nem sok közöm van, nem én készítem az ilyen ajánlókat... (2021.04.16. 22:28) ...szülinapos...
  • fefe79: Az Ady-fotós cikkre kattintok, és ez jön be. ??? (2021.04.16. 16:18) ...szülinapos...
  • horrorpornó bábszínház: @AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK: Kinek a beszélőjét? Így, hogy kiderült, hogy funkcionális analfabé... (2021.04.13. 14:15) Legyél kedves!
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (555) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (231) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) e-business (4) ebusiness (105) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (43) érdekes (206) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (159) fórum (6) gépház (97) gerillamarketing (10) google (111) hiba (107) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (30) kampány (370) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) Klub (7) közösség (240) közösségi média (11) kreatív (120) kutatás (98) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) Marketing és környezetvédelem (4) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (32) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1219) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (56) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (200) seo (49) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (323) stratégia (3) szakcikk (6) szövegírás (32) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (18) tanácsadás hónap (4) tartalom (71) telefon (3) turizmus online (5) twitter (5) üzlet (323) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (246) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Redesignok

Címkék: index weboldal

2014.03.20. csütörtök 11:20 Konrad

Under-Construction.gif

Amikor 2000-2001-ben az Indexben dolgoztam, elég sok időt töltöttem a szerkesztőségben is. Így aztán - főleg 2000 második felében - elég sok újságírót megismertem, láttam a munkáikat, hogyan és mit dolgoznak. Ez odáig "fajult", hogy megismertem a címlapra kirakott cikkekből (és egy-egy rövid ajánlóból), hogy ki a napi ügyletes. Jó játék volt, igazi kitalálós. Mondjuk sokakkal nem osztottam meg, de egy dologra így utólag visszagondolva rámutatott: nemcsak egy cikk stílusa, de a szerkesztés és mutathat egyéni jeleket.

Aztán az online újságírás elkezdett egyre személytelenebb lenni számomra, egyre messzebb sodródtam a szerkesztőségektől, és egy-két sztár újságíró kivételével nem sok arccal találkoztam a cikkek és szerkesztés mögött. Ezen a helyzeten változtatott nagyot a 444.hu tavaly, azzal, hogy nemcsak a máshol is megszokott módon, a cikkek mellett tüntette fel a szerzőt, hanem ezen túl adott egy játszóteret is a napi szerkesztőnek. Ez a címlap bal hasábja (ami cikk oldalon jobbra kerül). Egy olyan hírfolyam, ami vállaltan a szerkesztő saját elképzeléseit tükrözi.

Így most bárki megismerheti, milyen is a stílusuk nekik.

Ezt a hosszú bevezetőt azért írtam, mert az új Index.hu egyik leglátványosabb újítása a régi blogketrec helyén megjelenő hírfolyam, ami igaz nem egy, hanem több újságíró munkája, de mégis az egyéni hangnem helye. Elindult az Index is tehát egy olyan irányba, ami arcokat, neveket ad a hírek mellé, aminek különösen azért örülök, mert így lehetősége lesz egy újabb újságíró gárdának kiemelkedni, és már nemcsak a rádió és a tévé adhat ismertséget (igen, vannak a korábbi évekről is példák, de ezek inkább a kivételek).

Ez számomra a pozitív az új Index címlapon. És akkor be is fejezhetném amúgy shakespere-i módon: A többi néma csend. De nem teszem, mert érdemel pár szót még ez a címlap.

Nem tetszik. Nem tudom egyértelműen megmondani, miért nem, mert elemeiben jó. A betűtípusok rendben vannak, az újítások tetszenek, a menürendszer átszervezése logikus, elvileg az egész címlap áttekinthetőbb lett. Rendezett káosz az egész. És talán ezzel van bajom: a rendezettséggel. Mindennek van helye, miközben a korábbi címlap nagy része volt esetleges. Ez az új címlap sokkal inkább tűnik sorvezetőnek, mint egy fehér lapnak, amire rárajzolják azt, ami éppen történik.

És vannak hiányaim persze. A valutaárak egy dolog, arra elvileg lesz is megoldás, de a korábbi felső menüsor - ami még tovább él pl. az Index2 címlapon - sokkal jobb volt. Több dolgot el lehetett érni azonnal. Az új címlap konkrétan zárójelbe teszi például a fórumokat. Miközben az Indexnek van a legjelentősebb és legnagyobb múltú folyamatosan működő fórumrendszere (ahol már nincs PoliDili, valamiért kiirtották, de ettől még van sok pörgő téma, és Dili helyett lett aktuálpolitika), aközben a címlapról teljesen száműzték, minimum egy egérkattintás kell ahhoz, hogy látszódjon, jé, ilyen is van. És bár volt rá kósza ígéret, de az Index2 címlapba sem lett integrálva. Úgy tűnik, kikoptak az Index dolgozói közül a fórumozók, és mára le se szarják az egészet. Kár érte.

A címlapról látványosan eltűnt a blogketrec, helyette lett a felvezetőben írt személyes hírözön. A blogok új helye egy kusza Index2 címlap lett kicsiben, vagyis nehezen áttekinthető saláta. Úgy tűnik, a blogok szerepe ezzel kicsit csökken, pontosabban elvesztette kiemeltségét. A címlap persze még mindig vonzó, de valahogy már nincs szem előtt. Ezt is sajnálom.

Ez az új design olyan, mintha az Index a káosz felől a rend felé lépett volna. Nem tudom, ez mennyire volt tudatos, mindenesetre ez most egy tisztább, szárazabb, biztonságosabb érzés. És olyan tucat lett. Elveszett az az előny, ami az előző címlappal megszerződött.

De ez a tavasz nemcsak az Indexről szólt, ha új designról van szó. Hiszen korábban a VS.hu és a NOL is átöltözött.

A VS.h amikor elindult, egyfajta vizuális forradalom volt. A The Verge designt átemelték tartalomgyárba, és... nem igazán működött. Szenvedtek a korlátokkal, egyre inkább öncélúvá vált a megjelenés, a tartalom nem tudta utolérni. És most kapott egy olyan új designt az oldal, amiben már vannak hirdetések, már cikkszerűbb - és szétesően kusza, láthatóan jellegtelen lett. A kezdeti technikai problémák legyőzése után sincs meg az egységes címlapkép, a a különböző címlapszélesség, a lefelé egyre csak húzódó tartalom, egyfajta karakternélküliség az, ami most lett a VS.hu. 

A NOL.hu már egy egészen más világ. A mostani megjelenés talán az első, ami láthatóan logikusan végig lett gondolva, ami valamilyen rendező elv szerint lett összerakva. Látszik a hozzáértők munkája, de az is látszik, hogy jó pár évvel le vannak maradva gondolkodásban a vezető tartalomszolgáltatók mögött. Egyelőre a NOL a "mindent egyszerre meg akarunk mutatni" helyzetben van (ez egyébként a VS.hu-ra is jellemző), miközben egy letisztultságot akar végigvinni. A kompromisszum azt hiszem majdnem sikeres is. Az új címlap kifejezetten jó, és még a hirdetések elvágó megjelenését is meg tudom bocsájtani. Igaz, nem fogom sokkal többször látogatni, de amikor oda kerülök, szívesebben fogom nézegetni.

Három szolgáltatás, három stílus, és azért mind vállalható is. Ezen a nem túl nagy hazai piacon azt hiszem nem szomorkodhatunk ezeket látva. Még szokni kell mindet, és nyár végére már az lesz a furcsa, ha valahol meglátjuk a régi designt. Használható oldalakat kaptunk.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr885870104

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása