Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • gigabursch: Akkor szántsuk be a blog.hu-t...! :-) (2021.09.04. 18:42) Időrablók
  • evilwolf: Sosem akartam olyan lenni mint a többiek, de ezzel nem azt állítom, hogy más vagyok. :-)) A zember... (2021.08.06. 17:46) Miben vagy más?
  • Pécsi bölcsész: @nemecsekerno_007: bocs, én a vevő lennék. mennék én többször is oda, ha más lenne a színvonal. od... (2021.07.22. 18:27) Majdnem
  • evilwolf: Ne aggódj, a tartalom túléli a szerzőjét. :-)) Ettől (is) lehet például halhatatlannak lenni. (2021.07.22. 09:03) Meddig él egy tartalom?
  • geegee: Ezt így komolyan, hogy Gyógy-ser-tár??Bróhaha, besz@rok... :-)))))) Ja, nemecsekernővel kár párbes... (2021.07.21. 10:40) Majdnem
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (571) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (231) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) e-business (5) ebusiness (105) ekormányzat (3) előadás (22) email marketing (44) érdekes (208) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (161) fórum (6) gépház (99) gerillamarketing (10) google (111) hiba (107) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (30) kampány (376) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) Klub (18) közösség (242) közösségi média (16) kreatív (121) kutatás (99) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (4) Marketing és környezetvédelem (5) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (36) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1255) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (56) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (200) seo (49) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (323) stratégia (11) szakcikk (6) szövegírás (34) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (18) tanácsadás hónap (4) tartalom (74) tartalommarketing (3) telefon (3) turizmus online (5) twitter (6) üzlet (345) üzleti kommunikációs hónap (4) video (114) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (249) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

OLX.hu: bukásra ítélve?

Címkék: onlinemarketing üzlet

2014.04.14. hétfő 16:03 Konrad

OLX_hu__Ingyenes_apróhirdetések_-_Adj_el_vagy_vásárolj____OLX_hu.jpgJobban felbolygatta a hazai szakmai közvéleményt az Apród.hu oldal névváltása, mint az egész választási hercehurca, de nem véletlenül. Az Apród és a Jófogás egy olyan éles harcot folytat a magyar apróhirdetési piacért, amire nem nagyon volt korábban példa. Két külföldi gigász a hazai piacot választotta csatájuk egyik helyszíneként, mi pedig csak leshettünk az elmúlt években is, milyen az, amikor a pénz nem számít, csak jöjjön a felhasználó.

És akkor az Apródnál, miközben saját bevallásuk szerint piacvezető helyre kerültek, hirtelen bevezetik a nemzetközi brand-et, az OLX.hu-t. Meg lehet ezt magyarázni? Persze. A Westel név kivezetésére is volt magyarázat. Természetesen létezik az a gondolkodásmód, ami alapján van értelme egy egységes névnek. Sőt, ha kell, hosszas esszében én magam is meg tudnám védeni ezt a lépést.

Az már más kérdés, hogy a marketingben nemcsak azt tanítják, hogy az egységes brand milyen erős, hanem azt is, hogy a helyi márkák mennyire fontosak. Tény, hülyén mutatna, ha az e-bay-nek a magyar változata mondjuk e-ladás.hu néven futna, de ennek elsősorban az az oka, hogy az e-bay előbb volt világmárka, semmint belépett volna erre a lokális piacra.

Az OLX-el más a helyzet. Egy beszélő nevet, egy nagyon felépített márkát dobnak most ki azért, hogy ezidáig tök ismeretlen valamit vezessenek be. Ráadásul egy értelmezhetetlen betűszót, ami semmit nem jelent, nincs mihez kötni. Meg is küzdöttek a bevezető reklámspotokkal, és a "nagyágyúk" el is véreztek a feladaton. Mert nincs jó megoldás. Olyan ez, mint 120-al a betonfalnak csapódni: a légzsák nem védi meg a vesédet, májadat, tüdődet...

Ez a lépés tehát minimum meglepő. De pár dolgot mégse felejtsünk el:

  • ha valaki beírja, hogy aprod.hu, nem üres oldalra fog futni, hanem az OLX-re
  • van az a pénz, hogy tényleg mindenki hallja, hogy mi is az új apró
  • a meglévő ügyfél adatbázis nem kicsi, és nekik nagyon költséghatékony kommunikálni

Ráadásul akkora zajt csap most az Apród-OLX, hogy abban a Jófogás teljesen perifériára szorul. Ha most nem lép valamit, akkor az OLX valójában az Apróddal fog "versenyezni", majd azt legyőzve ismét piacvezető lesz. Tényleg csak pénz kérdése.

Nem, nem fog elbukni az OLX.hu Csak ezt elérni nem lesz olcsó.

25 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr736032020

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SemBoga 2014.04.15. 08:38:48

eladom a fúróóóóót - megveszem a fúróóóót

:)

El periodista 2014.04.15. 08:54:10

Plusz tegyük hozzá, hogy csináltak egy tök fals kampányt a 15 millás ingatlanvásárlással.
Sehol egy közjegyző ellenjegyezte sorsolás, csak a néma csend.
Ki kell hirdetni, hogy megvolt a sorsolás stb....

OLX.hu 2014.04.15. 09:05:26

@El periodista: A sorsolás a játékszabályzatban leírtaknak megfelelően 2014. április 2-án közjegyző jelenlétében lezajlott. A nyertes nevét mind a facebookon - www.facebook.com/aprod.hu/photos/a.220746297943521.61420.205902316094586/789218094429669/?type=1&theater - mind a nyereményjáték oldalán a sorsolást követően közzé tettük.

ussexcelsior 2014.04.15. 09:16:38

Eladom az Apródot, megveszem az apródat. :)

joska61 2014.04.15. 09:38:33

Szerintem ez felér egy öngyilkossági kísérlettel. Más kérdés, hogy vannak okok, és az is, hogy sikerül-e.

Spamet nem küldünk rád (törölt) 2014.04.15. 09:43:05

Kedves OLX, örülök, hogy közvetlenül is elmondhatom: abszolúte ellenszenvesek vagytok és remélem nemsokára csődbe mentek.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.04.15. 09:44:12

Ugyanezt csinálta a cég a többi országban is. A jól ismert helyi nevet lecserélte.

El periodista 2014.04.15. 10:17:16

@OLX.hu: Ooops, ez elkerülte a figyelmemet. Megkövetlek benneteket. Sorry.

♔batyu♔ 2014.04.15. 10:21:21

Miért mennének csődbe? A legtöbb találatuk eleve google-n keresztül lehet, így hívhatják akárminek.
A másik lényeg pedig az ergonómia, az adatbázisban lehessen egyszerű elemekkel is keresni, de komplikáltabban is.
Ebben pld. éppen nem lehet, ha állást keresel, kénytelen vagy végignézni az összes csoportot. Ezt soha nem értettem, miért olyan nehéz beletenni egy olyan funkciót, ahol te jelölheted be, egyszerre mely állásokat válogassa le. Igényes leprogramozása kb. pár óra, de bele lehetne még tenni pár dolgot, ami komfortosítana, mert egy nagy adatbázisnál ezek kellenek. A neten az idő a legnagyobb érték.

Az express pedig jó nagy hülye volt, nem kellett volna változtatni a keresőjükön, nekik volt az összes közül legjobb, erre jól elkúrják.

pingwin · http://pingwin.blog.hu 2014.04.15. 10:39:45

ennyire megéri nálunk a csipet kereskedelem?

bobijub 2014.04.15. 11:02:52

a jelenség már-már közelíti a pártpropaganda érdekességét. volt egy naaaaagy magyar név az apróhirdetési piacon. talán nem illetlenség még emlékezni rá, hiszen a háromnapos felejtési idő csak a politikában kötelező. az expressz sokkal hosszabb időre visszatekintő hagyományokkal rendelkező név volt, és mégis szőröstül-bőröstül-csontostul, névelpusztítással együtt ette meg az új tulaj. érdekes, hogy a másik névelpusztító tulaj húzása körül sokkal kisebb volt az önkéntes ingyenreklámot gerjesztő felhajtás.

érdekes ebben a szövegkörnyezetben a westel említése, hiszen a westel példája éppen azt mutatja, hogy az adott pillanatban teljesen eszementnek tűnő névváltás hatása - hát hogy is mondjam (írjam) - nem volt pusztító.

az is érdekes, hogy a magyarországi piacvezető árverési portál, ami szintén a gőzhengerrel egységesítő cégcsoport birtokában van, a magyar piacon akkora hatású név, hogy mellette a nemzetközi piacvezető még egy apró moccanásra is esélytelen, és ebből az irányából nézve furcsa igazán, hogy ugyanaz a cégcsoport, amely az egyik pályán határozottan és megkérdőjelezhetetlenül élvezi a jól bejáratódott hazai név előnyét, a másik pályán pont az ellentétes viselkedést erőlteti egy olyan márkanévvel, aminek a felfuttatására szemmel láthatóan elég sok pénzt és energiát fordított.

egy apró ráadásmegjegyzés: pont az a piacvezető árverési portál példázza, hogy a piaci sikerhez nem feltétlenül szükséges olyan név, ami banálisan kötődik a tevékenységhez. az az érzésem, hogy a márkanevet ismerők között elenyésző azoknak az aránya, akik tisztában vannak a név és a tevékenység tartalmi kapcsolatának mibenlétével. a többség számára a név csupán egy jól hangzó betűkombináció, ami lehetne akár teljesen mesterséges konstrukció is.

BHJ-962 2014.04.15. 11:19:08

Mindkettő tele van a licites oldalakról kidobott-kitiltott hirdetőkkel,amikor meg becsapnak és jelzed feléjük,az üzemeltető mossa a kezeit,mondván ő nem volt jelen az üzlet megkötésekor.Egyik kutya-másik eb,nagyon résen kell lenni a hirdetéseikkel kapcsolatban.
(sajnos, saját megtörtént eset az apróddal)

Tákolmányi (törölt) 2014.04.15. 11:22:57

Az OLX-nek eddig is volt hirdetési oldala. Nem véletlenül sikertelen, mert átláthatatlan és gyenge kivitelezésű. Erre megvették az Apródot. Fogyasztói szempontból nem jó trend, mert ha csak ketten maradnak hirdetési oldalként, azt csinálnak, amit akarnak, nincs komoly konkurencia.

És igen, sajnálom az Express.hu-t és azt is, hogy a Vatera vette meg. Na, ők azok, akik egy nicknév váltás nem tudnak normális megcsinálni, ráadásul indokolatlanul bunkók és (indokoltan?) lehúzósak. Elég rákeresni a Tékozló homáron, miket megengednek maguknak.

Az imént hallottam a Kossuth-on a reklámját az OLX-nek. Na, ha csendben maradtak volna, még kevésbé lennének ellenszenvesek.

Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2014.04.15. 11:44:29

Hogy is mondjam. Az jól látszik, hogy a marketingnek semmi értelme nincs itthon, de ha elég pénzt tolnak bele, akkor mégis, ergó a tudatlan pórnép fosni fogja az apróhirdetéseit tök mindegy, hogy hova, csak valahova.

A vicc az egészben az, hogy az Apródot most, hogy sikerült széthirdetni (megjegyzem az elmúlt 10 év legundorítóbb és legidegesítőbb 1 mp-es, billentyűzethangos spotjával karöltve, aminek hála menetrendszerűen kapcsoltam el a TV2-ről minden este...) újra brandelik, ami teljesen érthetetlen pénzkidobás. A másik az, hogy azért van itthon egy értelmesebb, nevezném szakmai rétegnek, akik jól tudják, hogy az egész mögött, az a Vatera nevű hányadék banda áll, akit talán még az orbán kormánynál is jobban gyűlöl és megvet mindenki. Ami rossz, hogy ezek kikerülhetetlen dolgok, ettől függetlenül a szakmai szcéna gyakorlatilag szarik rájuk. Ami még szép az az az irány, ahova a Vatera a Beta-val halad. Gyakorlatilag lenullázáták a feature-öket, csomó kényelmi funkció oda, most már tényleg csak arra kell majd várni, hogy jöjjön valami kis startupos ellenlábas, aki elviszi onnan a hirdetőket és persze a magyar nép is kezd átszokni Ebay-re. A nyugdíjas Anyukám 3-4 éve még Vaterán vásárolt, aztán volt velük egy probléma, amit szokás szerint leszart a Vatera, azóta Ebay-ről rendel külföldről, olcsóbban és korrekt supporttal.

Summa summarum lehetnek ezek az oldalak nagyon és elkerülhetetlenek, ettől függetlenül az Allegroup mindig egy nagy kelés lesz a magyar internet seggén, ami remélhetőleg idővel kifakad és elmúlik. Addig meg türelmesen várunk.

Az OLX-et pedig kérném, hogy erre a kommentemre ne reagáljon, mert egyszerűen okádok tőlük.

Boka1 2014.04.15. 11:53:55

Lehet, hogy az OLX-nek sem a versenytársakkal kell megküzdeniük, hanem a saját munkatársaikkal???

Régi szabály, hogy a konkurencia házon belül van...

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2014.04.15. 11:57:19

Érdekes megoldás volt. Ha jól emlékszem minden előzeteskommunikáció nélkül. Egyszercsak átnevezem x-ről y-ra. Egyik nap tolják a x reklámot másnap meg y-reklám. Semmi, hogy figyeljetek kisbarátaim adott dátumtól szépen más néven fogjuk folytatni. Mondjuk ebben a gerilla akcióban van ráció! Mindenki ezen pörög most ezerrel,

Spamet nem küldünk rád (törölt) 2014.04.15. 12:02:28

@Tomi from Space: Haha, nagyon érzékletes leírás volt. Igazad van.
Viszont a szomszéd városból nem az e-bay közvetítésével fogunk vásárolni, az idősek sem ott árulnak majd, illetve az sem jó, ha egy átláthatatlan és nehezen mozduló monstrum uralja egyedül a piacot.

Spamet nem küldünk rád (törölt) 2014.04.15. 12:06:21

@OLX.hu: Gondolom letört volna a kezetek, hogy ha a regisztrációkor megadott e-mail címekre kiküldtetek volna egy tömeglevelet a nyertes nevével.

cibet 2014.04.15. 22:31:57

Van abban valami varázslatos, hogy egy online marketinggel foglalkozó blog nem tudja helyesen a világ legismertebb aukciós oldalának nevét. Pfff.

Háta Más · http://www.artcharacter.hu 2014.04.17. 21:27:32

Azt hittem, hogy csak én vagyok hülye hogy nem látom ebben a rációt. Volt egy jól bevezetett márkanév, amit tudtuk fejből, ahogy a másikat is. Most már csak a másikat tudom, ezt meg nem.
Tényleg: van ennek értelme az egón kívül?

MrMundr 2014.04.18. 10:33:46

fújják a lufit rendesen. ebből a rengeteg kidiobott reklámpénzből csomó jó szolgáltatást be lehetett volna indítani, akár jól jövedelmezőket is. szerintem az én 2 fős cégem több osztalékot fizetett ki, mint a 2 cég magyar vállalata összesen...mert az szerintem a 0-hoz konvergál

Nikolett Schwarz 2014.05.07. 14:47:59

Amig ezek a "big-gun" oldalak versenyeznek egymassal addig a kisebb, non profit oldalak mint pl a pampog.com / aprosorok.com szepen lassan gyujtik az uj hirdetoket. Fogalmam sincs mennyire eri meg reklamozni milliokert ezeket az "ingyenes oldalakat" (most is ment a reklam a National Geographic-on - es persze majd minden 10 percben az elmult napokban) de az biztos hogy ezen valaki bukni fog.

Humorológus 2015.02.09. 16:09:09

@OLX.hu: Minden tekintetben egy rohadt szemét, mocskos, korrupt banda az OLX.hu.
A normális ügyfeleket elriasztják a konzerv, gépi válaszaikkal, vagy a megalapozatlan, pökhendi és aljas pár szavas válaszaikkal. Azt hiszik, hogy kiskirályok, de a kiskirály feje is a porba hullhat egyszer.


süti beállítások módosítása