Amikor a Facebook üzleti alkalmazása szóba kerül, elsősorban az oldalról és a hirdetésekről szoktunk beszélni. De van még egy eszköz, amit lehet ilyen céllal használni, ez pedig a csoportok.
A csoportoknak elég sok szerepük lehet egy kommunikációban. Egyrészt vannak szakmai csoportok, másrészt rajongóknak csinálhatunk csoportokat, végül konkrét ügyfélcsoportokat is építhetünk. Nézzük, milyen esetben hasznosak ezek!
A szakmai csoportokba természetesen a saját profilunkkal léphetünk be. Fel kell vállalnunk, milyen cégnek dolgozunk, de innentől a cég nevében is kommunikálunk. Az ilyen csoportokban nem ritkán keresnek szakembereket egy-egy feladatra, és ha ott vagyunk és figyelünk, mi is elhozhatunk innen munkát. Nem beszélve arról, hogy ha okos és használható bejegyzéseink, kommentjeink vannak ott, akkor ezzel nő a szakértői elismertségünk, így nagyobb eséllyel hívnak konferenciákra, keresnek meg munkákkal.
A rajongóknak létrehozott csoport lényegében a nagyköveteink felnevelésére használható. A csoportban olyan bennfentesebb információkat adhatunk, amik miatt egyrészt jobban szeretnek bennünket, másrészt szívesen mondják el ismerőseiknek - ezzel lényegében beszélgetéseket generálunk, ahol mi vagyunk a téma.
Végül bizonyos területeken azért csinálhatunk csoportokat, mert vagy a törvény vagy a téma nem engedi a nyilvános kommunikációt. Ilyenkor egy zárt csoportban még lehet információt cserélni, vagy segíthetjük az adott terület iránt érdeklődőket, hogy egymással információkat cseréljenek.
Mai tippünk: a Facebook csoportokat üzleti céllal is használhatjuk. Gondoljuk végig, hol férhet bele a kommunikációnkba!
Utolsó kommentek