Ha elindítunk egy projektet, akkor a költségek mellett az időzítés az egyik általános alapkérdés. Minden munka elvégzéséhez idő kell, és nekünk fel kell készülni, hogy a kitűzött határidőket be tudjuk tartani.
Erre sokféle trükköt ki szoktak találni a cégek, de a legfontosabb lépés a felkészülés: tudjuk, mi az, ami elvárható időre, és mi az, ami csúszni fog.
Alapvetően két nagy csoportra oszthatjuk a projekteket időzítés szempontjából: az elsőbe a "kemény", pontos határidős projektek tartoznak, a másodikba a "puha" határidősek.
Az első csoportban olyan projektek vannak, amiknek a határidejét mindenképpen tartani kell. Tipikusan ilyenek a kampányok: ha valaminek december 26-án el kell indulnia, akkor előtte el kell készülni mindennel. És mivel december 26-a egy soknapos ünnep utolsó napja, így sokkal előbb, már legkésőbb december 23-án mindennek készen kell lennie.
A második csoportba azok kerülnek, ahol nem baj, ha van csúszás. Ilyenkor is kell határidőket adni, és azok betartását meg kell követelni, de sokkal kisebb a nyomás rajtunk. Tipikusan ilyen egy logó megtervezése, egy weboldal redesign vagy akár egy hosszútávú terv elkészítése.
Amire készüljünk fel: a tervezéssel, programozással járó munkák mindig csúsznak. Ilyenkor eleve annyi időt kell adni, hogy a csúszás beleférjen a terveinkbe. Ami viszont mindig pontos, az a reklámok futása. Olyan esetekben általában óra-perc pontosságot is elvárhatunk.
Mai tippünk: amikor az időterveket készítjük, mindig pesszimistán tervezzünk: a megígért határidők sajnos nagyon gyakran nem teljesülnek.
Utolsó kommentek