A marketinges, online marketinges folyamatoknak ára van. Mindenért fizetni kell, vagy pénzzel, vagy az időnkkel, vagy más erőforrásunkkal. Az, hogy mi mennyibe kerül, viszont az esetek nagy részében vagy tárgyalás kérdése, vagy egy adott rendszer (pl. hirdetési rendszer) használatának az ügyességén múlik.
Ha kategorizálni kell az árazási típusokat, akkor alapvetően az alábbi nagyobb csoportokat láthatjuk:
- Projekt ár, ahol ajánlatot kérünk a konkrét munkára, majd tárgyalásos úton megállapodunk. Ilyen például egy weboldal fejlesztés, de akár egy tanácsadási folyamat is.
- Árlistás ár, amiből alkudhatunk, vagy kedvezményt kaphatunk. Ilyen tipikusan a hirdetések ára, ha a tartalomszolgáltatóval közvetlenül (vagy egy sales house-on keresztül) állapodunk meg, de lehet ilyen egyéb szolgáltatás ára is.
- Automatizált rendszerben kialakuló ár. Ilyen pl. a Google AdWords hirdetési rendszer.
- Kötött ár. Ilyen egy csomó előfizetéses szolgáltatás, mint pl. hírlevélküldők, statisztikai eszközök. Bár itt is kaphatunk kedvezményeket, de ezek a kedvezmények jobbára kereskedelmi kedvezmények, nem a mi két szép szemünkért jár.
A fentiekből látszik, hogy az árazás az esetek egy részében mindenképpen attól függ, hogy mennyire ügyesen tudunk alkudni, tárgyalni. Éppen ezért az ilyen esetekben mindig érdemes több árajánlatot is kérni, így nagyobb lesz az esélyünk, hogy valóban reális árat kapjunk.
Mai tippünk: ha több árajánlatot kapunk, soha ne csak az árat nézzük! A gyanúsan alacsony árnak se örüljünk meg, ott is lehet probléma, de a magas ár sem jelenti azt, hogy pontosan az igényeinknek megfelelő szolgáltatást kapjuk. Mindig nézzük az időzítést és a referenciákat is, ez elengedhetetlen a jó döntéshez!
Utolsó kommentek