Ahogy technológizálódik az online marketing, vagyis ahogy egyre több olyan feladatunk van, ami elemző, adatfeldolgozó tudást kíván, úgy válik egyre mérnökibb munkává ez a szakma. Lassan marketing mérnökökre lesz szükség az online marketing folyamatokhoz.
Ez annál is inkább így van, mert egyre több olyan megoldás létezik, ahol a különböző folyamatokat megpróbáljuk minél inkább automatizálni. Márpedig ez is megfelelő szervezői, elemzői tudást, rendszerszemléletet kíván. Az automatizálással ugyanis a marketinges folyamatokból a legdrágább elemet, az embert tudjuk kihagyni, legalábbis a mi részünkről. Persze, egyszer el kell készíteni az automatizált rendszer.
Ilyen rendszer lehet egy hírlevél leckével induló értékesítési folyamat, de ilyen az is, amikor a hirdetési rendszerek a konverzióra optimalizálják a kampányainkat. Vagy például amikor felépítünk egy webáruházat, ahol a szoftver kezeli a kampányoktól kezdve a megrendeléseken keresztül a szállításig a folyamatot, plusz kommunikál a nagykereskedőkkel, a szállítókkal, és még a hirdetési rendszerekkel is.
Az automatizálás alapvetően a fejlődés következő szintje. Nem az a kérdés, jó lesz-e így, hanem az, hogy mikorra lesz általánosan elfogadott az automatizált értékesítés, reklám.
Mai tippünk: ha marketinggel foglalkozzunk az interneten, tanuljunk meg adatokat feldolgozni, elemezni - ez egyre fontosabb lesz a jövőben.
Utolsó kommentek