Az internet, mint lehetőség, határtalan. Egy szegedi fotelben ülve lényegében az egész világnak írok - technikailag. A valóság persze más, hiszen ez csak egy lehetőség. Lehetőség, hogy elérjek olyan embereket, akik tőlem fizikailag távol vannak.
Nyithatok online üzletet, amiben bárhonnan vásárolhatnak.
Ugyanakkor a valós vásárlások nem az egész világról történnek, legalábbis az esetek nagy részében. Lássuk az okokat:
- Nyelv. Ha az oldalunk magyarul van elkészítve, akkor nagy valószínűséggel magyarul tudók fognak rendelni. Igaz, lehet, nem itthonról, hiszen élnek magyarok a világ minden részén.
- Szállítás. Az én döntésem, hova vagyok hajlandó szállítani. Ezt szerintem nem is érdemes tovább magyarázni.
- Fizetés. A fizetési megoldások közül az, amelyik számunkra biztonságos, nem biztos, hogy külföldről mindenkinek elérhető.
- Jogi környezet. Vannak termékek, amelyeket nem szabad bárhova eladni. Például mert az engedélyünk földrajzilag korlátozott, vagy mert más országokban pl. nem adhatunk el.
A fenti okokon kívül van még egy, ami meghatározza, kiknek fogunk eladni: ez pedig a saját célunk. Olyan helyekre adunk el, amiket megcélzunk. A marketingünk fogja befolyásolni, honnan érkeznek majd a látogatóink.
Természetesen, a fenti korlátok valójában feladatok. Ezeket ha meg tudjuk oldani, akkor tényleg határtalanok a lehetőségeink, de természetesen erre fel is kell készülnünk!
Mai tippünk: ha országon kívüli céljaink vannak, akkor is érdemes meghatározni a célcsoportunkat, majd megnézni, milyen jogi, adózási elvárásokra és lehetőségekre kell felkészülnünk.
Utolsó kommentek