Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

2014 - a csalódás éve

Címkék: onlinemarketing üzlet

2015.01.01. csütörtök 21:59 Konrad

termonuc.jpg

2014-et sok ok miatt is emlegetni fogjuk. Egyrészt az utóbbi évekre visszatekintve talán most volt a legtöbb piaci változás, másrészt olyan mértékben változott meg a piaci környezet, mintha rendszerváltás történt volna. Egyre többeknek kezd nyilvánvalóvá válni, hogy a jó szakmai munka önmagában kevés: nem számít, mit tudsz, nem számít, mit értél el, van olyan hatalom, ami ezt pont leszarja, és ha útba vagy, elsöpör.

A megalkuvás, az alkalmazkodás sosem állt távol a médiától. Bár önálló hatalmi ágként szokás emlegetni, pontosan tudjuk, akik benne vagyunk, hogy sem szervezettsége, sem egysége nincs, így bár valóban jelentős hatalmat képvisel, de önmagában ez nem sokat ér. Valaki mögé kell állni, valamilyen ideológiát kell támogatni, valamilyen segget kell nyalni, és majd azt fogja a média támogatni a saját hatalmával. Hiába hatalmi ág tehát, önmagában kevésre képes.

Például képtelen megvédeni az érdekeit, ha a sors úgy hozza.

Aztán persze itt van nekünk a jó kis reklámszakma. Amelyik egyrészről ugye a médiából él, másrészről az ügyfelekből. Ha a médiának rossz, az a reklámosnak is rossz. Ha az ügyfélnek rossz, az a reklámosnak nagyon rossz. Ha a médiának és az ügyfélnek is rossz egyszerre, akkor a reklámszakma hirtelen nagy bajban van. És bár egy egész szakma nem tud kimenni Londonba mosogatni, de az igény, az megvolna rá.

Ráadásként a reklámszakma megkapta a nyakába az értelmetlen és logikátlan reklámadót, amit a kormányzat képes volt még kommunikációval is eladni - egész egyszerűen a kommunikációs szakma ledermedt, képtelen volt védekezni azon hamis állításokkal szemben, amit a törvényt kitalálók állítottak. Miközben egyértelműen az RTL csoport kicsinálása a cél, a kommunikáció persze a közteherviselésről szólt, és ezt sokan el is hitték. Mi, kommunikációs szakemberek pedig álltunk és nem tettünk semmit.

Igen, persze, elindult valami. Majd megpróbáljuk javítani a reklámszakma megítélését. Meg majd megpróbáljuk így-úgy elérni, hogy legyen változás... Persze. Miközben ott van a kezünkben a média és a tudás. Mert őszintén: ki olvasott a nyár óta arról cikket, komolyat, nem szakmait, közérthetőt, hogy mi is a baj ezzel a törvénnyel? Nem, nem a szakmának szólót. Ki látott tiltakozni emiatt médiát az ősz folyamán? Néha felháborodunk, de élünk tovább, elfogadva a versenyhátrányt, elfogadva azt, amit ez a törvény is jelent: nem piaci viszonyok között dolgozunk.

2014 számomra hatalmas csalódás a szakmában, és legalább ekkora csalódás a hazai interneten is. Bezárt az iwiw. Az Origó de facto megszűnt önálló tényező lenni. Épül a kártyavár, ami ha felépül, hirtelen majd azt látjuk, hogy a nevek mögött valami egészen más dolgok jelennek meg. Ahogy mást jelent ma Fidesz tagnak lenni, mint 25 éve...

Miközben fejlődik az online marketing a nagyvilágban, mi járjuk a kis köreinket, csak a bizonytalanság a biztos. Közben a kisvállalkozások egyre inkább a külföldi szereplőknél költik el a pénzüket, a hazai hirdetőknek meg egyre kisebb része szán kreativitásra időt és pénzt. Látom a harcokat a hátországban, vannak még jó szakemberek, de egyre kevesebben maradnak itthon. Nem, nem sajnálkozom, nekik van igazuk.

2014 nem volt jó év. Nem, még akkor sem, ha olyan igazán nagy drámák nem történtek. És 2014 azért sem volt jó év, mert nem mond semmit a jövőre nézve. 2015 ugyanannyira kiszámíthatatlan lesz, mint volt a tavalyi év, és a trendek nem fognak megszűnni. Szűkülő piacon nehéz lesz fejlődni...

Írnám, hogy boldog új évet, de sokkal inkább azt írom: boldogabbat. Mindenkinek.

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr667030083

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dr. jenőke (jenőke) 2015.01.02. 06:16:30

.
Boldog új év helyett: boldogabbat.
Rendben.
2014 évben is voltak aki boldogultak, és voltak a megboldogultak, valamint boldogok és boldogtalanok.
Az utóbbiaknak kétharmada lesz ebben az évben, de ettől nem lesznek boldogabbak.


süti beállítások módosítása