Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • elizon pucsnik: Az,hogy ha megteheted,maradj nyugton a v@lagadon otthon,az nem gyámkodás.Az lenne a cél,hogy keves... (2020.04.05. 09:46) Miért nem maradsz otthon?
  • Belzebubo: @Belzebubo: Elnézve egyébként az üres utcákat, villamosokat, buszokat, vonatokat, nekem úgy tűnik,... (2020.03.29. 21:45) Miért nem maradsz otthon?
  • Belzebubo: @Konrad: nyilván én csak a magam nevében beszélhetek illetve talán egy szűk réteg - városi, értelm... (2020.03.29. 21:42) Miért nem maradsz otthon?
  • Konrad: @Belzebubo: Nem várok senkitől semmit, sőt, kínosan ügyeltem, hogy ne beszéljek egyik korosztályró... (2020.03.29. 17:52) Miért nem maradsz otthon?
  • Belzebubo: Kedves Posztoló! Te attól a korosztálytól vársz beletörôdést, aki azon nôtt fel, hogy mindenbôl hi... (2020.03.29. 17:46) Miért nem maradsz otthon?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (544) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (228) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) ebusiness (102) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (39) érdekes (204) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (144) fórum (6) gépház (93) gerillamarketing (10) google (110) hiba (102) hírek (36) humor (31) iab (4) index (31) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (30) kampány (360) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) közösség (214) kreatív (111) kutatás (97) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) Marketing és környezetvédelem (4) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (22) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1151) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (56) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (22) sem (200) seo (49) smo (47) spam (31) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (320) szakcikk (6) szövegírás (29) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (18) tanácsadás hónap (4) tartalom (65) telefon (3) turizmus online (5) twitter (4) üzlet (267) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (239) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Hanggal kommunikálni

Címkék: onlinemarketing keresőmarketing

2015.01.02. péntek 15:22 Konrad

voice.jpg

Mi ebben a furcsa, hiszen normálisan is a hangunkkal kommunikálunk, nem? De ez csak egymással igaz, a gépekkel még nem igazán. Az elmúlt pár év hozta az áttörést: mára nemcsak a scifi írók fantáziájában lehet beszélgetni a számítógéppel, hanem a mindennapjaink részévé vált.

Elég régóta fejlesztenek olyan megoldásokat, amelyek hangfelismerésre épülnek. Már kb. 20 éve is voltak ilyen szoftverek, amelyek megtanulták az adott felhasználó hangját. Ehhez mindössze 2-3 oldalt kellett csak felolvasni, és ezek után elég jól lehetett diktálni. De az a fajta áttörés, amely már nem tette szükségessé, hogy felolvassunk a gépnek, csak az elmúlt pár évben jelent meg sokunk számára elérhető módon.

Az első komolyabb visszhangot kapott megoldás az Apple nevéhez fűződik, ez ugye az iPhone Siri-je. Nem talált föl semmi újat az Apple, a meglévő technikákat rakta össze, de olyan módon, ami így elérhetővé és érthetővé vált a tömegek számára. És pár hónapja az Amazon megjelent az Echo-val, ami már egy újabb dimenzió, a házi kisokos megjelenése.

Ami ezekben mind érdekes, hogy a technológia megléte önmagában nem elég: le kell fordítani a hétköznapok nyelvére. Ez a gyakorlatban olyan szolgáltatásokat jelent, ami miatt elkezdjük ezeket használni. Én például a telefonomon egyre többször nem gépelek, hanem diktálok. Egyszerűbb, és van annyira pontos, hogy időt takarítok meg. De az igazi kihívás az olyan mesterséges intelligencia, amellyel (vagy akivel?) már beszélgetni lehet. Ehhez nem kell más, mint megtanítani arra, hogy megértse a kérdéseinket.

És akkor itt jön a képbe a marketing. Gondolj bele, mi mindenre jó egy ilyen technológia! A legtriviálisabb megoldás az elárusító helyi reklám: a termék jellemzőkre rá lehetne kérdezni. Vagy az automatizált ügyfélszolgálat. És közben itt van a Skype megoldása, amelyik menet közben fordít: felismeri a szöveget, lefordítja, és a másik nyelven felolvassa.

A hangfelismerés itt van, nem kell rá várni. El kell kezdenünk kitalálni, mit fogunk ezzel kezdeni. Miben fogja ez megváltoztatni az ember-gép kommunikációt? Milyen módon fogja megváltoztatni a keresést? Ha egy Echo doboz fog válaszolni, akkor hol fognak megjelenni a reklámok? Milyen üzleti modell kell ehhez?

A Google biztos agyal már ezen, hiszen ha nem kell képernyő, akkor a reklámoknak a mostanihoz hasonló módon nem lesz helyük. Mi lesz majd a megoldás? 

Sok kérdés merült fel bennem ezzel kapcsolatban, és ez alapján azt gondolom, az egyik nagy kihívása lesz az új évnek és az elkövetkező éveknek a hanggal történő kommunikáció. Amikor a gép megérti, amit akarunk, és válaszolni fog rá.

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr957033363

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Netuddki. 2015.01.03. 12:03:13

Amit 2015-ben sem fognak még megoldani. Sőt! 2016-ban se.
Fogadjunk?

zsírvezér 2015.01.03. 14:17:24

Ez mi ?Marketing? Ez a bejegyzés nemhogy nem tudományos még csak nem is szakmai. Ugyanis -mint a marketingnek àltalàban, a mibenléte abban állna, hogy tartalmat rendel a termékhez-, de itt nem beszélünk tartalomról, nem beszélhetünk szakmaisàgról sem.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2015.01.03. 16:40:22

@zsírvezér: sem tudományosnak, sem szakmainak nem szántam, egyszerűen csak leírtam a gondolatomat erről a lehetséges irányról és problémáról. Ez egy blog, nem tankönyv ;)