Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Csendesen kérődzik, igen jámbor fajta

Címkék: onlinemarketing üzlet

2015.03.03. kedd 23:31 Konrad

szakmai.jpg

Ma két dolog egyértelműen kiderült az idei Evolution konferencián. Az egyik, hogy az állam már olyan mértékben avatkozik bele a marketing-reklám szakmába, hogy kikerülhetetlen szereplő, a másik, hogy nincs semmi komolyan vett ellensúlya. Nincs ebben sok újdonság, de ezt ennyire egyértelműen nem lehetett eddig megmutatni.

Ma volt a tavalyi reklámtorta, vagyis a reklámköltési adatok bemutatása, amiről például itt lehet bővebben olvasni. Egy dolgot emelnék ki:

Urbán Zsolt kiemelte, hogy az éves reklámköltést soha ilyen mértékben nem befolyásolta még az állami költések kiugró növekedése, amely 35 százalékos volt 2013-hoz képest. Az állami költések ilyen nagymértékű emelkedése egyértelműen mutatja, hogy az állam bízik a reklám erejében, hisz a reklám hatékonyságában” - mondta. 

Vagyis ömlik a propaganda, és ez a médiában mint bevétel csapódott le tavaly. Nőtt amúgy a tévé és a digitális reklámköltés, és persze a nagy vesztes továbbra is a sajtó. Mondjuk ezt csak a sajtó maga nem akarja észrevenni, ma is meghallgathattuk, hogy a nagy médiakiadó nagy vezetője mennyire nagy jövőt jósól a sajtónak. Lelke rajta, csak nehogy így járjon:

De persze az állam nem a pénz berakásával, hanem a pénz lenyúlásával pacskolt bele a langymeleg szakmai mocsárba, hiszen a reklámadó az igazi és kikerülhetetlen szereplő, több beszélgetésnek is a témája. Ugye az online költés esetében a tavalyi éves reklámpénzek 48 százaléka vándorolt külföldi zsebbe, így végül is itt csak a piac másik fele és a szerencsétlen hirdetők fizethetnek, de az igazi gond a bizonytalanság: direkt mára időzítette a vásárhelyi politikai potentát a számtant, ami szerint a reggel még 3-5 százalékos általános reklámadó délutánra 8-10 százalék lett. Aztán majd véletlenül csuklik a jegyző a főfocista megbeszélésén, és mindenkit a felső sávba sorol, ha csúnyán nézünk...

Jól láthatóan a szakmának erre semmilyen hatása nincs. Nulla. Azt hiszem, a szakmai szervezetek bezárhatnak, vagy legalábbis ideiglenesen becsukhatják a boltot. Mert minek egy olyan szervezet, amit nem vesz komolyan senki? És most nekünk itt ma több ilyen is van. Hiszen jól láthatóan a kormány tojik a szakma (szakmák, amúgy) fejére, és azt tesz, amit az excell tábla elbír és Merkel megenged, így aztán egy olyan izgalmas programra, mint a szakmai szervezetek beszélgetése, már nem is érdemes beülni - és ez így is történt... Pedig tök jó beszélgetés lehetett.

Csak éppen semmi súlya nincs. A reklámszakma most megkapta a kiszolgáló szerepet: úgy fütyülünk, ahogy odafönt hadonásznak a karmesterpálcával, és saját dugánkba dőlünk, ha éppen mi alólunk húznak ki egy fél iparágat.

2015-re ott tartunk, hogy a franc se tudja mi lesz. Mert nem tudjuk, mennyi adót kell majd fizetni, nem tudjuk, az év végére kik maradnak talpon, és nem tudjuk, most akkor lesz-e növekedés, vagy az állam máshogy fogja elégetni az adófizetői pénzeket. Az Evolution konferencián így csak a szakmai előadások voltak relevánsak. De azok legalább tényleg jók voltak.

 

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr247239057

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jabjab · http://www.jabjab.hu 2015.03.05. 22:11:06

Ugyan már Konrád! A piac innovál, ezerrel. Most voltam egy konferencián, és tanultam egy csomó új dolgot. A legizgalmasabb persze ez az új diplay őrület volt, tényleg ŐRÜLET!
Képzeld, megmutatták, az a neve hogy VIL (Valós-Idejű-Licitálás). Az a lényege, hogy MOSTANTÓL lehet élőben licitálni, és változtatni is rajta amikor csak akarsz! Elképedtem, ennek utána kell járnom, mert ilyen még nem látott a világ...
Ennek még a kormányzati töketlenkedés sem tud ártani, olyan jó.
És ezzel nem megy ki az országból a pénz sem mint eddig.


süti beállítások módosítása