Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Sportman89: Köszönöm ezt a bejegyzést a onlinemarketing.blog.hu/ oldalon. (2020.09.24. 15:36) Itt a vírus, hol a karácsony?
  • Drizari: Mi lenne? Átváltozik kormányoldallá. A kérdés úgy helyes: mi lesz az idex.hu munkatársaival? (2020.07.23. 11:11) Mi lesz veled, Index.hu?
  • MAXVAL birсaman közíró: Az Index lassan tisztul, a folyamatnak még nincs vége. (2020.07.23. 09:40) Mi lesz veled, Index.hu?
  • FF: Ha testületileg felállnak és indítanak valami újat, habozás nélkül átmegyek. (2020.07.22. 18:55) Mi lesz veled, Index.hu?
  • Benbe: Nem vagyok marketinges, csak tudatos reklámfogyasztó, illetve tartalom-megjelenítő, de teljesen eg... (2020.04.19. 22:31) Miért utálnak minket?
  • Utolsó 20

MUNKA!

  • Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (547) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (228) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) ebusiness (103) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (39) érdekes (204) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (146) fórum (6) gépház (94) gerillamarketing (10) google (110) hiba (102) hírek (36) humor (31) iab (4) index (32) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (30) kampány (360) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) közösség (216) kreatív (111) kutatás (97) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) Marketing és környezetvédelem (4) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (23) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1159) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (56) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (22) sem (200) seo (49) smo (47) spam (31) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (320) szakcikk (6) szövegírás (29) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (18) tanácsadás hónap (4) tartalom (65) telefon (3) turizmus online (5) twitter (5) üzlet (274) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (240) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Én, mint fehér egér

Címkék: onlinemarketing közösség kutatás

2015.10.08. csütörtök 23:24 Konrad

eger.jpg

Idén több olyan kutatásnak is az alanya voltam, amely azt próbálta kideríteni, ki mennyire véleményvezér a hazai interneten, illetve mit tud segíteni egy véleményvezér. Az egyik egy hálózatkutatás a Maven7 által, a másik Dunder Krisztiánék MentorFM-hez kötődő kísérlete, a harmadik Lévai Richárd közösségi kampányában való részvétel volt. A mai Kreatív workshopon, ahol a hálózatkutatásról volt szó, többek közt ezek is felmerültek egy beszélgetésben.

Ahogy így elmondták Krisztiánék és a moderátor ezeket, egyre jobban úgy éreztem magam, mint az a bizonyos kísérleti egér a labirintusban. De sokkal inkább szeretném azt gondolni, hogy én vagyok a nagyon okos Algernon, sőt, még inkább Douglas Adams fehér egerei, akik azzal, hogy hagyták magukat, hogy kísérletezzenek rajtuk az emberek, valójában kísérleteztek az embereken.

Mert valójában ezekből a kísérletekből elég sokat meg tudtam tanulni. Először is, a valódi hálózati hatás nehezen mérhető: Krisztián elmondása szerint tovább tartott kitalálni, mint leprogramozni az ő mérésük hátterét, de még így is elég sok pontatlanság maradt a megoldásban, és saját véleményem szerint inkább a véletlen, mint a valós erő befolyásolta az eredményt - ezt egyébként ő is többször megerősítette. Cserébe nem is csináltak toplistát csak általános, de hasznos következtetéseket vontak le.

A Maven7 féle kutatás nem a közvetlen hatást, hanem egyes emberek említését mérte. Bár itt született lista, és azt én vezetem, mégis azt gondolom, kritikusan kell ezekkel a számokkal is bánni: az, hogy kiről mennyi említést talált a Google, nem egyértelműen abból következik, ki mennyire ismert, sokkal inkább abból, ki mennyire aktív. Én, a Pontolo.hu körüli feladatok miatt, pont jókor szerepeltem sokat hírekben... Persze ettől még örülök az eredménynek, és az egóm nem bírja ki, hogy ne használjam az önéletrajzomban.

Gyakorlati szempontból a legfontosabb talán Lévai Ricsi megoldása volt, hiszen valódi termékre valódi pénzt akart összeszedni, hálózati támogatással. És működött, tehát kapott olyan segítséget, ami elégséges volt a cél eléréséhez. Ebben is résztvettem, és állítólag nem rossz eredménnyel, de lista itt sincs. (Nem is baj.)

Tehát a mérhetőség nem egyszerű, hiszen nem mindegy, mit mérünk!

A fentiekből látszik a másik fontos tapasztalat is: üzletileg az a dolog fog működni, aminek van valódi értéke, és ahol a résztvevők tudnak arról, mire megy ki a játék. Vagyis az a jó, ha a fehér egereket beavatjuk a kísérletbe.

De ami a legfontosabb: a hálózatkutatáson, a hálózati hatáson alapuló marketing működik. Nem kísérletezés ez már, hanem egy eszköz, egy olyan eszköz, amivel érdemes lesz egyre többször élni. És még egy fontos dolog: ha az ember hálózati csomópont, el kell fogadnia, hogy könnyen válhat fehér egérré.

Úgyhogy kérem a sajtot!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr957951390

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.