Múlt héten csütörtökön volt a Magyar Marketing Szövetségnek az éves konferenciája, Marketing Hősök Kora címmel. Bevallom, mint előadót (és a párhuzamosan megrendezett marketing verseny egy zsűritagját) többször zavarba is hoztak ezzel a hősözéssel. Nem vagyok az az ember, akinek a világképében hősök vannak, maximum a Marvel (és hasonló) filmek főszereplői ugranak be nekem ilyenkor.
De felkértek egy viszonylag rövid előadásra, amelynek a címe: Online marketing fegyverarzenál 2016 volt. Az előadást Preziben készítettem, és most itt is megmutatom, plusz kicsit le is írom, mit és miért raktam bele.
Kezdjük ott, hogy én elsősorban közepes és kisebb cégek marketingjével foglalkozom. Bár napi szinten követem, mi történik a világban, sem pénzügyi lehetőségeik, sem igényük nincs a partnereinknek arra, hogy mi fújjuk a passzátszelet. Ez valahol sajnálatos, én szívesen csinálnák újabb és különlegesebb dolgokat is, de a hazai valóság azért nem ez. Amikor lett volna lehetőség ilyen lépésekre, jellemzően mindig visszalépett az ügyfél. Ez van, így maradnak azok a dolgok, amelyekkel minden nap találkozunk.
Az előadás elején a mobilról beszéltem, arról, hogy nem a jövő, hanem a jelen a nagymértékű mobilplatformos használat. Erre hoztam egy példát is, egy hazai női célcsoportú oldal látogatottsági grafikonját, ahol jól látszik, hogy 2015 októberében már a látogatók fele mobil platformról érkezett! Ez egy nagyon fontos dolog, 2016-ban a mobil már idehaza is kikerülhetetlen, ez pedig azt is jelenti, hogy úgy a weboldalakat, mint a kampányokat ennek ismeretében kell elkészíteni.
A következő fontos fegyverünk 2016-ban a tartalommarketing. Erről az előadáson nagyon keveset beszéltem (összesen 12 percet kaptam mindenre), főleg azért, mert a konferencián egy külön terem foglalkozott a témával. Annyit azért érdemes elmondani, hogy a tartalommarketing lassan túllépi a kötelező bullshit szintet, és egyre többen tanuljuk meg úgy használni, hogy az valóban hatékony eszköz legyen.
Kicsit a tartalommarketing része, de önálló fegyver a Facebook. Sokat nem kell magyarázni, de azért egy elemet kiemeltem: 2016-ban még fontosabb lesz az okos célzás. A Facebookot annyira sokan használjuk, hogy már lehet és érdemes is egy-egy szűkebb célcsoportra szabni az üzeneteinket és a kampányainkat is.
Következik a Google és ezen belül minden, ami Google és mobil: erről már az elején is beszéltem, itt csak hangsúlyozom: a mobilra úgy kell tekinteni 2016-ban, mint a fő platform, és ennek megfelelően kell pl. SEO-zni is. És ez csak egy elem, a Google sok más mobilos megoldást is ad nekünk, 2016 erről is fog szólni.
Következik az email, ami régóta velünk élő eszköz, de a mai napig hatásos fegyver lehet. Alkalmazkodjunk az igényekhez, tanuljunk meg egyre jobban célozni, legyen eleme a tartalommarketingünknek, építsük az adatbázisokat - az email 2016-ban is velünk van.
Brand építés és bannerek - bár mintha korábbi előadásokban a konferencián temették volna a bannereket, én mégsem teszem azt. Csak az elmúlt két hónapban is három sikeres banner kampányt csináltunk, az ügyfeleknek megérte. Miért ne használjuk akkor? Persze ezt is ésszel, tudva, hogy sok platformon a banneres hirdetések csak a desktopról érkezőket érik el.
Külön kiemeltem a videókat. 2015-ben elindult, 2016-ra általánossá fog válni, hogy a videókat fogják a platformok előtérbe helyezni. A Facebook lépései a YouTube-bal szemben egészen biztosan hozzák a változásokat, és közben olyan fontos szereplők is erősödnek (itthon is), mint az Instagram. Videó, videó és videó: ez már a jelen.
Ezek volt a fő fegyverek, de felsoroltam még három olyat, amiből majd lesz (talán) valami. Ezek a virtuális valóság, a hordható eszközök és az okos eszközök. Ha az előadásomat nem idehaza és nem a kkv-s piacra építettem volna, elsősorban ezekről beszéltem volna. De itthon még sok év kell ahhoz, hogy beleférjenek egy átlagos cég fegyverarzenáljába...
De azért mégis a (képzelt) jövőt akartam előre vetíteni, így választottam háttérnek a preziben azt a fegyvert, amely egy sci-fi-ből, az Ötödik elemből van. Így kerek az előadás: ez valójában egy multifunkciós kézifegyver, hiszen ezeket az eszközöket a mindennapokban használjuk, úgy, hogy bármikor elő lehessen venni és célt lehessen velük elérni.
Utolsó kommentek