Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

A politika keze betette a lábát

Címkék: onlinemarketing

2016.02.09. kedd 17:44 Konrad

189980663_29d4705eeb_m.jpgBő tíz éve írom ezt a blogot, és kicsit régebb óta figyelem a hazai online piacot. Legyen szó médiáról vagy reklámról, igyekszem követni a hazai (és persze a külföldi) trendeket, és főleg a változásokat. Persze ha lehet nemcsak leírom, hogy mi történt (x megvette y-t), hanem ha tudok, hozok pletykákat, vagy megpróbálok következtetni a folyamatokból.

Ez egy piaci környezetben, ha az ember megtanulja, mik a játékszabályok, és ismeri a szereplőket, tud működni. Persze egy ilyen előrevetítés sosem pontos, és könnyen bele lehet abba futni, hogy mégsem az történik, mint amire következtetek. Ez egy ilyen műfaj.

Az egyik utolsó ilyen következtetésem az Origó eladása volt. Amit aztán végül nem az és nem úgy vett meg, mint amit én gondoltam. Nagyon félre ment ez az előrejelzésem, igaz? Pedig nagyon konkrét, bennfentes információkból dolgoztam, ismerve az érintett szereplőket is. Aztán az egész logikát felülírta az élet.

Az történt ugyanis, hogy egy eddig csöndes, sok vizet nem zavaró szereplő jelent meg az elmúlt két évben az online piacon: a politika. Nem arról van már szó, hogy egy-egy tartalom milyen politikai irányultságú, hiszen ilyen alapon már huszonéve itt van, hanem arról, hogy a politika tevékenyen alakítja a piacot. (Igen, alakította eddig is, nem vagyok naív, de sokkal közvetettebb módon, és leginkább sokkal kisebb súllyal.)

És nemcsak törvényi szabályokkal, de persze azzal is. Hiszen a reklámtörvény igen szépen beletenyerelt az online szakmába is. De most, az Origó eladása körül jól látszik, hogy amibe lehet, igyekeznek beleszólni. Persze, pletykák erre is mindig voltak, de eljutottunk oda, hogy nemcsak érintőlegesen érdekes az internet, hanem fő csapásirány is. Már nemcsak azt mondják meg az állami pénzből üzemelő cégeknek, hogy hol hirdethetnek (pontosabban azt mondják meg, hol nem), hanem azt is, hogy ki kit vehet meg.

Hogy ez mit fog jelenteni a gyakorlatban? A hazai folyamatok eggyel nehezebben lesznek megbecsülhetőek, hiszen növekedett az olyan tényezők száma, amire nem láthatunk rá. Vagyis nehezebb lesz előre tervezni, és így dönteni is - növekedett a bizonytalanság, a kiszámíthatatlanság.

Persze, ezt is meg fogom tanulni, és majd megint merek beszélni arról, mi is lesz a piacon. És akkor majd megint lehet egyetérteni, vitatkozni vagy épp gúnyolódni azon, hogy már megint megmondom a tutit. De most még tanulok.

És figyelem közben, hogy milyen izgalmasan alakul a piacnak a bennünket is érintő része, mennyire beindult megint a konferencia-business és mennyire fontos lett (végre) a kkv szektor is.

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr618376834

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Polló László · http://termelekenyseg.blog.hu 2016.02.11. 01:05:35

Konrád, ez olyan önigazoló írás. Feltételezted, hogy a politika fog beleszólni az Origó és a 24 eladásába. Ám nem így történt. A VS tulajdonosa vette meg, azaz egy ellenzéki beállítottságú média tulajdonosa. Nem is változott az ellenzéki beállítottság egyik lapnál se azóta. Vagyis a politika nem szólt bele.

Erre most írsz egy cikket, hogy a politika beleszól a dolgokba és ezért nem vagy/voltál képes jól előre jelezni.

Ajánlott olvasmány: Elliot Aronson - Carol Tavris: Történtek hibák (de nem én tehetek róluk), Az önigazolás lélektana; p.246, Ab ovo kiadó, 2009

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2016.02.11. 14:30:42

@Polló László: "A németek 2013 óta tárgyalásban álltak a Varga Zoltán tulajdonában lévő Centrál Médiacsoporttal az eladásáról, és 2015 elejére szinte mindenben sikerült megegyezni a feleknek. Üzletkötésre azonban nem került sor, mert azt a DT német központjában végül nem engedélyezték, miután a jó üzleti kapcsolat megóvása érdekében a bonni központ kikérte a magyar kormány illetékeseinek beleegyezését, de nem kapta meg." - és ez csak hír a történtekről. Vannak nem megírt pletykák is. Nem a kisujjamból szoptam a történetet, sajnos.

A VS.hu-ról pedig amit tudunk, az alapján lehet kormánypárti is:
"Kerényi azonban az interjúban nem igazán oszlatta el a Vs.hu befektetőjével kapcsolatos találgatásokat. Azt mondta, hogy nem kommentálja, hogy Szemerey Tamás pénzéből indult el a hírportál. A milliárdos vállalkozónak energetikai és ingatlanos érdekeltségei vannak. A személyével kapcsolatos találgatások pedig onnan erednek, hogy a Vs.hu-t működtető cég egyik tulajdonosa – a Cink.hu szerint – Szemerey üzlettársa. Azonban a cseh cégbírósági adatok szerint az, akit tulajdonosnak hisz a Cink, valójában ügyvezető, a társaság tényleges tulajdonosa nem deríthető ki a nyilvános cégadatokból.

A Vs.hu mögött meglehetősen szövevényes tulajdonosi kapcsolatok látszódnak, a lánc végén pedig egy szlovák panel-lakótelep áll. A Vs.hu-t a New Wave Production Kft. működteti, amelynek ügyvezetője a We Love Budapest alapítójaként ismert Száraz István.

A cégnek két tulajdonosa van, a Száraz érdekeltségébe tartozó DryCom Kft., és a csehországi Bawaco Invest s.r.o. A cseh cégbírósági adatok szerint a társaságot idén januárban alapították, ügyvezetője két szlovákiai magyar, a határ menti Somorján élő Nagy Zsuzsanna és Nagy János (ő állítólag Szemerey üzlettársa).

A Bawaco egy szlovák részvénytársaság, a NY Management tulajdona. Utóbbit is Nagy Zsuzsanna vezeti, a szlovák cégbírósági adatokból viszont nem bogarászható ki a cég tulajdonosa. A NY Management székhelye pedig – a Google Street View szerint – egy pozsonyi lakótelep panelházában van."

Az Origó tavaly nyár óta nemhogy nem ellenzéki, de egyre jobban a kormány felé tolódik, a VS.hu meg sosem volt ellenzéki.

Polló László · http://termelekenyseg.blog.hu 2016.02.11. 15:33:02

Érdekes sztori, azt látom, hogy alaposan kutattál. A végső következtetéssel nem értek egyet: a vs.hu is és különösen az origo.hu is ellenzéki pozíciót foglal el. Csak nem a szélsőbaloldali ellenzéki pozíciót. Annál egy kicsit konszolidáltabbat. Ám határozottan bíráló hangnemben írnak a kormányról minden egyes politikai tartalmú cikkben. Az igaz, hogy nincs túl sok ilyen cikk. A szélsőbaloldali és szélsőliberális médiumokban ennél sokkal több a politikai cikk és az uszító hangnem is általános (pl. hvg.hu, index.hu, nol.hu, 444.hu).


süti beállítások módosítása