Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Le a spammerekkel: Sajnos az online helyesírás ellenőrzés sem mindenható. Hogy egyet értek, azt csak akkor fogja hib... (2022.06.17. 01:21) Írd helyesen...
  • geegee: Az összes rohadt reklámot össze kéne fogdosni a tévében és egy éjjeli 3-5 órás idősávba száműzni a... (2022.06.16. 04:14) Gerappa
  • Androsz: @Konrad: Ez a "Gerappa" nem olyan rossz ám. Van benne poén, és ez ritkaság. Annak idején látható v... (2022.06.15. 22:26) Gerappa
  • Konrad: @Androsz: a kérdés az, hogy a reklám ostobasága mennyire követő magatartás, és mennyire leegyszerű... (2022.06.15. 18:06) Gerappa
  • Androsz: Amikor még lehetett felvenni a tévékből, én is tettem félre magamnak reklámokat, nagynéha. Voltak ... (2022.06.15. 15:11) Gerappa
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (582) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (232) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (7) ebusiness (106) ekormányzat (3) előadás (24) email marketing (45) érdekes (210) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (174) fórum (6) gépház (99) gerillamarketing (10) google (115) hiba (111) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (6) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (391) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (245) közösségi média (22) kreatív (134) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (39) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1316) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (200) seo (49) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (323) stratégia (18) szakcikk (6) szövegírás (40) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (20) tanácsadás hónap (4) tartalom (80) tartalommarketing (4) telefon (3) turizmus online (5) twitter (11) üzlet (393) üzleti kommunikációs hónap (4) video (115) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (257) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Kevésből valami

Címkék: onlinemarketing üzlet

2016.05.12. csütörtök 16:12 Konrad

reklamozz.jpg

Az előző bejegyzésemben azt próbáltam elmondani, hogy nem érdemes csak egy hirdetési megoldásban bízni, a tervezés mellett szükség van arra is, hogy ne csak egy eszközben gondolkodjunk. Mivel kaptam pár visszajelzést ezzel kapcsolatban, így azt gondolom, foglalkozok még egy kicsit a témával.

A felvetett kérdés ugyanis ez: vajon mit kezdjenek azok a kicsi cégek, amelyeknek nincs több pénzük 20 ezer forintnál? Nekik nem lesz módjuk arra, hogy sok eszközzel dolgozzanak, nekik kell egy Grál, amelyhez fordulhatnak! A probléma az, hogy nincs idejük próbálkozni, vagyis nincs annyi pénzük, hogy akár csak egymás után is, de kipróbáljanak több dolgot.

Azonnali jó megoldás kell.

Amikor pár hete a Sämlingnél tartottunk online marketing képzést, akkor ott a visszajelzések egy része is arról szólt: jó dolgok ezek, amiket elmondtunk, de egy részük csak nagy cégekre igaz, a kicsikre nem. Mert van egy nagy szakadék a marketingben a nagyok és a kicsik között. És ez a szakadék nemcsak a pénz mennyiségében van, hanem a megtérülési időben is. A kicsiknél ennek szinte azonnalinak kell lennie.

Tehát nézzük meg, mit tehet egy cég, amelyiknek csak nagyon kevés pénze van marketingre!

Először is, gondoljuk azt végig, hogy a marketing nemcsak hirdetés. A hagyományos 4P modellnek is csak egy eleme (price, product, place, promotion), és bár ezt a modellt sokféleképpen szétszedtük az elmúlt években, de van, ami nem változott. Vagyis az első lépéseket még a hirdetések előtt meg kell tenni! És ezek egy jelentős része nem pénzbe kerül.

Azt szoktuk mondani, addig nem érdemes hirdetni, amíg a weboldalt, a kínálatot, a kiszolgálást rendbe nem raktuk. Mert odavinni érdeklődőket tudunk, de a reklám már önmagában nem fog az érdeklődőkből vevőt csinálni! Ahhoz van szükség ezekre a lépésekre.

Tehát bármennyire is kis cég vagy, először nézd meg, mennyire jó és miben igazán jó a terméked. A konkurencia jobb, de drágább? Akár árelőnyöd van. A konkurencia rosszabb de olcsóbb? Akkor minőségi előnyöd van. A konkurencia jobb, de olcsóbb? Akkor ki kell találnod, miért fognak pont téged választani. Ezek a lépések azért fontosak, hogy tudd, majd mit fogsz beleírni a reklámba, vagyis mit ígérsz.

Aztán mindenképpen foglalkozz a minőséggel és a szolgáltatással. Hiszen a sikerességhez kell a bizalom. Ez is marketing, de még nem reklám. A minőség a te feladatod, de a szolgáltatásban már vannak jó ötletek. Ilyen pl. a pénz visszafizetési garancia, a kiterjesztett jótállás, vagy egyszerűen csak a valódi odafigyelés az ügyfélre.

Értelemszerűen az lenne a jó, hogy egy teljes marketing stratégiával indulj neki az üzletnek, de ez kis cégek esetében, hacsak nem marketinges a tulajdonos, egész egyszerűen nem éri meg: amennyibe kerül, azt nem lehet kitermelni. Ezért kell odafigyelni a kisebb-nagyobb trükkökre, ötletekre.

És persze fontos a hirdetés is. Ha kevés a pénz, akkor egy eszközre kell összpontosítani, koncentrálni. Nincs lehetőség többre. De mi legyen ez? Az attól függ. Mint írtam korábban: nincs olyan, ami mindenre jó!

Nézzünk pár példát, egyfajta ökölszabályként:

  • Ha rendszeres vevőid lehetnek, s van folyamatosan mondanivalós, akkor legyen hírleveled, és koncentrálj az adatbázis építésre.
  • Ha olyat kínálsz, ami kell az embereknek, és keresik is, akkor hirdess a Google keresőben.
  • Ha élményt akarsz adni az embereknek, olyat, amit meg kell mutatni, hogy kedvet kapjanak, használd a Facebook-ot.

Mint látható, pontosan ki kell találnunk, mi a célunk! És bár ezzel kellett volna kezdeni, de inkább ezzel fejezem be: a megfelelő eszközt mindig a célhoz választjuk.

Ahogy a jó termékhez, a jó könyvelő megtalálásához, a jó alkalmazottakhoz, úgy a jó marketinghez is kell alapvető tudás, gondolkodás és némi szerencse is. És persze fontos mérni is, mennyire sikeres az, amit választottunk. De reklám nélkül nem fog menni. A cikk illusztrációját Székelyudvarhelyen fényképeztem, és azt hiszem, elmondja a lényeget. Ki is írom ide, mintegy lezárásként:

Ha több ügyfelet szeretnél, reklámozz!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr928686542

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása