Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

MUNKA!

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (543) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (228) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) ebusiness (102) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (39) érdekes (204) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (143) fórum (6) gépház (93) gerillamarketing (10) google (109) hiba (101) hírek (36) humor (31) iab (4) index (31) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (73) jog (30) kampány (358) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) közösség (212) kreatív (110) kutatás (96) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (22) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1139) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (55) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (22) sem (200) seo (49) smo (47) spam (31) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (320) szakcikk (6) szövegírás (29) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (18) tanácsadás hónap (4) tartalom (64) telefon (3) turizmus online (5) twitter (4) üzlet (266) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (239) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Oravecz Nóra, a magyar Barbra Streisand

Címkék: hiba közösség facebook

2016.06.05. vasárnap 23:36 Konrad

oravecztibor.jpg

Van ez a Streisand-effektusnak nevezett dolog, aminek a lényege, hogy ha valamit el akarsz tüntetni az interneten és ez kiderül, akkor azt sokkal több ember fogja látni. (Az elnevezésről bővebben a Wikipédia szócikkben.) Nos, valami ilyesmibe sikerült belekeverni a hazai közösségi média egyik legmegosztóbb sztárját, Oravecz Nórát. Igaz, nem az internetről akart leszedetni valamit, de a végeredmény ugyanaz lett, mint Streisand esetében: sokkal nagyobb vihart kavart, sőt...

A dologban az az igazán érdekes, hogy a konfliktus kiváltója a hazai internet másik nagy sztárja, Tibi atya - pontosabban Tibi atya alkotói. A történetben játszik még egy kiadó is, szerepe olyan, mint minden jó drámában a gonosznak: nélküle nem lenne konfliktus, ő kavarja a szart.

Van egyfajta személyes véleményem az érintettekről. Sem Oravecz Nórát, sem Tibi atyát nem szeretem. Az előbbit egyszerűen elkerülöm, az utóbbit a sok megosztás miatt kénytelen lettem tiltani a Facebook falamról. De ez egyéni ízlés kérdése, amiről most írni akarok, az a "botrány" (inkább cicaharc?) szakmai oldala. Egész pontosan egy olyan történet ez, amelyben végső soron nekem mindegy, ki győz, még igazából az is mindegy, kinek van igaza, de az sokkal érdekesebb, ki hogyan kezeli a történteket.

Ehhez három forrást érdemes megismerni. A jelenlegi helyzet eszkalálódásához Tibi atya blogbejegyzése vezetett.

"Az ügyvédi fenyegetőzés a kiadónál, és a tény, hogy sikerült úgy leszedetned a polcokról egy könyvet, hogy a kiadó ezt már előzetesen jóváhagyta, a napnál világosabban vetnek fényt két dologra: a megbocsátás és az elengedés számodra olyan tartalmatlan fogalmak, amik csak arra alkalmasak, hogy a könyvedet kapkodja az a sok szorongó csaj, akiknek egyszerűbb, olcsóbb és fogyaszthatóbb a te blokkoló hatású placebód, mint a valós haszonnal járó terápiás megoldás. A másik, ami ennél is rémisztőbb, hogy a könyvkiadó maffiaszintű zsarolása akár egy sikerkönyv kiadása után is működhet, amennyiben ezt Te elrendeled. Ebbe még belegondolni is rémisztő."

Ennek a közvetlen folytatása a rengeteg megosztáson túl egy Libri (ez az említett kiadó) közleménye:

"A vádakkal ellentétben Nóra nem kérte a kiadót, hogy a „Tibi atya - Minden napra egy feles” című könyv kiadását felfüggessze, csak annyit kért, hogy töröljék a nevét a könyvből. A kiadó saját elhatározásából vette ki a felháborító mondatokat a könyv utánnyomásából."

Érezzük, hogy egy ilyen közlemény csak olaj a tűzre? A Librinél nem érezték. Ennek és persze a blogbejegyzésnek aztán egyenes következménye, hogy Oravecz Nóra Facebook oldala a hétvégén nem volt elérhető. Most, vasárnap este ismét olvasható.

"Egyébként szívesen, hogy karácsonykor nem pereltelek be az "Oravecz Nórát rózsaszín műfa...al megdu..ák" fiktív sztoridért, és csak annyit kértem, hogy a következő kiadásban ne szerepeljen a nevem, és egy életre felejtsetek el. Sajnos ez még az aláírt nyilatkozat ellenére sem ment, és ugyanúgy használtátok a nevemet.. Ahogy már a 'kampány' során többször.."

Vagyis minimum van két olvasata a történetnek. Aki itt hibázott, az elsősorban a kiadó - nem lett volna szabad bevállalni a Tibi atya könyvet, aztán pedig nem kellett volna így kezelni a történetet.

Hibázott Oravecz Nóra is, hiszen ha nem feszegeti ezt a problémát, vagyis nem veteti ki a könyvből a fejezetet, akkor nincs ügy. Lényegében ez indította el a Streisand-effektust, csak mivel később derült ki, késleltetve. És hibázott Tibi atya is, a blogbejegyzéssel - bár gondolom ezzel a kiadó felé próbáltak nyomást gyakorolni, de nem gondolom, hogy egy ilyen alapvetően üzleti ügynek ez a fajta nyilvánosság jót tesz.

Tanulságos az is, amit az érintett felek válságkommunikáció címén (nem) tettek. A Libri és Oravecz visszatámadtak, csípőből. Tibi atya próbálta csitítani a "népét", de a blogbejegyzés fennmaradt. Senki nem bírt profin nyúlni a problémához, sőt, véleményem szerint nagyon amatőr volt minden megszólalás. Ami a Libri esetében azért baj, mert egy kiadónak ennél sokkal profibbnak kellene lennie. Oravecz Nóra esetében azért baj, mert megkérdőjelezi szakmai felkészültségét. Tibi atya meg... Tibi atya. Nem véletlenül nem követem.

Számomra egy fontos tanulsága lett a történetnek: a sok százezres követői tábor megléte nem tesz senkit kommunikációs szakemberré. Teljesen más tudást igényel a lájkgyűjtés, a tartalomgyártás, mint a válságkezelés.

Van még mit tanulniuk az érintett feleknek.

 

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr38782760

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2016.06.06. 11:22:30

"Oravecz Nóra esetében azért baj, mert megkérdőjelezi szakmai felkészültségét."

MILYEN felkészültségét?

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2016.06.06. 13:39:40

Én is szeretnék egyszer hasonló cicaharcba keveredni valami random celebbel, ez mindkét vitás félnek jó reklám.

pucratlan 2016.06.06. 14:43:35

Feltűnt, hogy a poszt szövegében sűrűn előkerül a szakmaiság kérdése, meg hogy profin-é vagy amatőrül-e inkább.
Gondolom, ez azért van, mert ki tudja, az olvasó vágja-e a kommunikáció meg A Kommunikáció közötti különbséget.
Mivel mindenki üzen, mindenki eszik, mindenki lélegzik, ezért a kommunikációs szakember, a dietetikus meg a jógaoktató külön ki kell emeljék, hogy ez most nem a hétköznapi fecsegés/zabálás/ zihálás, hanem valami speciálisan szaxerű :)