Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Divatos marketing eszközök

Címkék: onlinemarketing

2017.07.31. hétfő 12:54 Konrad

maxpixel_freegreatpicture_com-window-fashion-dolls-mannequins-female-women-1413339.jpg

A marketingben is vannak divatos dolgok, amiket sokan azért használnak, mert épp az lett felkapva. Ez persze főleg a kisvállalkozások körében jelenik meg látványosan, de nem kizárólag. Az, hogy valamilyen eszköz divatos lesz, jellemzően azért történik, mert vagy annyira nagy újdonság, vagy sok tanácsadó, ügynökség mondogatja, hogy mennyire jó - mert ehhez értenek, ezt tanulták meg, erre költöttek vagy ebből tudnak nagyobb bevételt kivenni.

A marketingben a divat nem pár hónapig tart, sokszor pár évig is divatos marad egy eszköz. Aztán szépen belesimulnak a többi eszköz közé.

Például volt időszak, amikor az e-mail marketing volt a divat. Boldog-boldogtalan e-mail marketinget akart, függetlenül attól, hogy a célcsoportjuk vevő volt-e rá. Ha nem működött a kampány, akkor jött a varázslás, keresték a gurukat, tesztelésekkel, listavásárlásokkal, és egyéb reszelgetéssel próbálták hatékonyabbá tenni az eszközt. Amire lehet, nem is lett volna szüksége.

Olyan másfél évtizede például a hagyományos marketing elkezdett kimenni a divatból. Egyre többen fordultak az internetes marketing felé, de ezzel párhuzamosan kezdték elengedni a hagyományos eszközöket. Sokszor ész nélkül. A divat erős húzóerő, ha minden fórumon azt halljuk, hogy ez vagy az az új irány a nyerő, akkor nemcsak elhisszük, de áldozatokat is hozunk érte.

Volt olyan ügyfelünk, aki az offline marketingjének egy fontos elemét hagyta ott az internetért - csak túl korán, nem fokozatosan, így végül anyagilag nem érte meg.

A divat követése tehát sokszor meggondolatlanná tehet. És kár lenne kihagyni valami eszközt, mert az nem divatos. Évekig szenvedtünk egy pizzéria marketingjén, hogy kiváltsuk a szórólapozást. Nem sikerült. Mert bár drága a szórólap, de még mindig az volt a leghatékonyabb. Elavult, ósdi eszköz? Ha így nézzük, igen. De működik.

Vannak cégek, akik az elmúlt években azzal értek el eredményeket, hogy nem divatos eszközöket vettek elő. Például a hagyományos, papír alapú direkt marketing levelet. Több nagyságrenddel volt hatékonyabb, mint az e-mail marketing.

Tanulság? Figyelni kell a piacot, figyelni kell a divatot, de nem szabad feladni a bevált és működő eszközöket csak azért, mert elkezdünk egy új eszközt. Ki kell próbálni, mérni kell, figyelni kell az eredményét - és kidobni, ha nem elég jó, még akkor is, ha most ez lenne a divat.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr9612703559

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása