Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Szuttty: Hali! Egy ideje foglalkoztat az online marketing, és ehhez kérnék tőletek kisebb segítséget, útmu... (2018.07.21. 16:49) Hogyan mondjam el neked...
  • Konrad: @kereso: az a baj, hogy sokan csak a marketinget érintő részekre koncentrálnak. Egy vidéki vasipar... (2018.05.23. 11:35) A Nagy GDPR Hiszti
  • kereso: @Konrad: Igen valószínűleg a kezelt adatok mennyisége alapján kellett volna szabályozni. Most gond... (2018.05.23. 11:27) A Nagy GDPR Hiszti
  • Konrad: @kereso: EU versenyképtelenség: per pillanat egyetértek. Viszont már évtizedes távlatban nem, szer... (2018.05.23. 11:24) A Nagy GDPR Hiszti
  • kereso: Konrád elég nagy különbség ahhoz képest, ami t facebookon írtál :) A legnagyobb gond azzal van, h... (2018.05.23. 11:13) A Nagy GDPR Hiszti
  • Utolsó 20

MUNKA!

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (543) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (226) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) ebusiness (102) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (39) érdekes (204) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (138) fórum (6) gépház (92) gerillamarketing (10) google (109) hiba (100) hírek (35) humor (31) iab (4) index (31) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (73) jog (30) kampány (357) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) közösség (207) kreatív (109) kutatás (96) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (22) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1130) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (55) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (22) sem (200) seo (49) smo (47) spam (31) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (320) szakcikk (6) szövegírás (29) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (18) tanácsadás hónap (4) tartalom (64) telefon (3) turizmus online (5) twitter (4) üzlet (263) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (238) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Csak hirdetés, és más semmi?

Címkék: onlinemarketing

2018.09.04. kedd 08:52 Konrad

psychology-1580252_640.jpg

Feltette valaki ezt a kérdést a napokban. Tényleg annyi ez az egész online marketing, hogy tonnaszám költjük a pénzt a Google-ben és a Facebook-on? Mert ő azt látja, hogy mindenki csak erről ír.

Elgondolkoztam ezen, mert valóban én is sokszor azt érzem, hogy a munkánk nagy része egy merő favágás: gyártjuk a tartalmakat főleg a Facebook-ra, csinálunk Google és Facebook hirdetéseket. És hát, lássuk be, ez alapvetően egy nem túl kreatív feladat: a keretek adottak, elég szigorúan szabályozottak, és a piaci visszajelzések is erősen korlátoznak.

Aztán még egyszer végiggondoltam, mit is csinálunk, és rájöttem, hogy a látszat most is csal.

Egyrészt ezen keretek között is van annyi mozgástér, ami megkülönbözteti a gagyit a szupertől, az unalmast az izgalmastól, a kreatívot a sablonostól. Másrészt a mozgásterünk is sokkal nagyobb, nemcsak alkalomszerűen nézegetünk ki ebből a zárt keretrendszerből.

És a marketingnek sokkal többnek kell lennie, mint a hirdetés. Egy felépített, végiggondolt céges marketing rendszer nincs meg tervezés nélkül. Célok kitűzése, versenytársak elemzése stb. Egy marketing terv fogja megmondani, mit kell hirdetni, de azt is, milyen eszközökkel, meg persze milyen célcsoportoknak és mikor.

És igen, van olyan eset, amikor a feladat már "csak" a hirdetés. Persze ez ritka. Kell a tartalom. Azt szokták mondani, jó tartalom kell, de sokkal kevesebben magyarázzák meg, mitől jó egy tartalom. Ez nem véletlen: ahány cég, ahány célcsoport annyi féle lehet a jó tartalom. Lehet az egy pár kép, lehet néhány blogbejegyzés, vagy mindössze egy jó landing page (pl. rendezvény esetében). Nincs olyan fiók, ami tartalmazza a jó tartalmat. Azt mindig nekünk kell megcsinálni.

De a tartalom és a hirdetés sem elég, ha nincs jó termékünk. Ha a termékünk rosszul van árazva. Ha a termékünk átmenetileg nem elérhető. Ha drága a szállítás.

Másrészt tudjuk, hogy sokkal hatékonyabb (értsd: egy eladásra vetítve olcsóbb) lehet a hirdetésünk, ha a termékünk vagy a cégünk ismert. Vagyis fontos a brand építése is, azt sem biztos, hogy ki kellene hagyni.

Ugye, hogy nemcsak a hirdetésről szól ez a világ? Pedig a látszat az. Csak érdemes kicsit a látszat mögé nézni.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr9814219781

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.