Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: @szepipiktor: Hát, van jelenleg kb. 2,2 milliárd nem gondolkodó ember a Földön ezek szerint. A Fac... (2018.09.24. 16:20) Facebook - a te bulvárod
  • szepipiktor: A facebook nem portál. Valójában hasonló egy falusi buszmegálló hirdetőtáblájára, ahol mindenki cs... (2018.09.24. 13:58) Facebook - a te bulvárod
  • maxval balcán bircaman: Engem nem tud a FB sarokba szorítani. A legkülönbözőbb politikai irányzatú médiákat lájkoltam, íg... (2018.09.24. 05:56) Facebook - a te bulvárod
  • Szuttty: Hali! Egy ideje foglalkoztat az online marketing, és ehhez kérnék tőletek kisebb segítséget, útmu... (2018.07.21. 16:49) Hogyan mondjam el neked...
  • Konrad: @kereso: az a baj, hogy sokan csak a marketinget érintő részekre koncentrálnak. Egy vidéki vasipar... (2018.05.23. 11:35) A Nagy GDPR Hiszti
  • Utolsó 20

MUNKA!

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (543) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (226) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) ebusiness (102) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (39) érdekes (204) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (139) fórum (6) gépház (92) gerillamarketing (10) google (109) hiba (100) hírek (35) humor (31) iab (4) index (31) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (73) jog (30) kampány (357) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) közösség (207) kreatív (110) kutatás (96) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (22) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1130) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (55) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (22) sem (200) seo (49) smo (47) spam (31) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (320) szakcikk (6) szövegírás (29) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (18) tanácsadás hónap (4) tartalom (64) telefon (3) turizmus online (5) twitter (4) üzlet (263) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (238) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Facebook - a te bulvárod

Címkék: facebook

2018.09.23. vasárnap 17:22 Konrad

eye-1686932_640.jpg

Szeretünk jól tájékozottak lenni. Az embernek ez egyfajta igénye: tisztában lenni a környezetével, a világgal. Van, aki megelégszik kevés információval is, más állandóan figyeli az ilyen-olyan híreket. Ezek a hírek persze nem kizárólag hasznos információk: jobbára szórakoztatnak is. Hiszen elolvasni azt, hogy melyik politikus mit mond, hogy melyik cégnek hogyan alakulnak a bevételei, nem szükségszerűen élvezetes, de azzal foglalkozni, hogy az éppen aktuális celeb mint mond, vagy egy tévéműsorról mi az újságíró véleménye, már sokkal inkább szórakoztatás.

És a szórakoztatást jobban szeretjük. Ezért csomagolják be nekünk az egyszerűbb híreket is mindenféle hangzatos szavak mögé. Van is ennek egy neve: infotainment. Amikor a hírek már nem tájékoztatnak, hanem szórakoztatnak. De ez olyan, mint a drog: ha nem kapjuk meg, hiányzik, és mindig nagyobb dózisra vágyunk. Mára egy utcai lövöldözés, ha nincs áldozat, nem érdekes. Egy politikus, ha csak kicsit lop, senkit se érdekel. Egy időben írtam magamnak, milyen szavakkal akarnak az amúgy mérsékelt újságok magukhoz csábítani a címeken keresztül. Úgy neveztem ezt: bulvár szavak. Íme egy lista:

  • elképesztő
  • durva
  • elbűvölő
  • megdöbbentő
  • meghökkentő
  • meglepő
  • drámai
  • meglepő
  • vérfagyasztó
  • félelem
  • halálos
  • nagy
  • nem kicsit
  • ijesztő
  • megvan
  • brutális
  • kellemetlen
  • szörnyű
  • kínos
  • pánik
  • borzalmas
  • rendkívüli
  • példátlan

És persze biztos van még rengeteg... Ha ezek valamelyikét látod a címekben, akkor nagy az esélye, hogy valójában egy ügyes címválasztással a figyelmedet próbálják megszerezni: kattints!

Persze, egyelőre az újságok "mindenkinek" készülnek, nem tudhatják, pont nálad mi jön be. Így aztán van, amit szeretsz, van, amit nem. Van, akinek bejön mondjuk a Blikk vagy a Bors harsány stílusa, más inkább a mérsékeltebb címadásokat (és híreket) kedveli. Egy újság nem tud mindenkinek jó lenni, már önmagában e miatt is.

De van egy majdnem mindenki által használt felület, amely képes mindenkit kiszolgálni: ez a Facebook. Sok oka van annak, hogy a Facebook lett a legtöbb felhasználóval rendelkező szolgáltatás (jelenleg már 2 milliárd fölötti aktív taggal), de a sok ok között biztos nem kis súllyal van jelen az is, hogy a Facebookon azt kapjuk, ami bennünket érdekel. Sőt. A Facebookon azt kapjuk, ami nemcsak érdekel bennünket, de sok esetben reagálunk is rá.

Általában a közösségi médiában igaz az, hogy az elénk kerülő hírek, információk közül azok fognak meg bennünket, amelyek valamilyen érzelmet váltanak ki bennünk. Legyen szó valami szörnyűségről vagy éppen nagyon jó dologról, ha érzelmeket vált ki bennünk, akkor foglalkozunk vele. Kattintunk egy linkre, elolvasunk egy cikket, megnézünk egy képet, hozzászólunk egy bejegyzéshez. Vagyis hatással van ránk.

Nézzük meg, az infotainment is erről szól: hatást kiváltani. Csak míg egy általános hírforrás ezt úgy éri el, hogy egyfajta bulvárt ad, vagy a híreket bulvárosítja, addig a Facebook ennél tovább megy: figyeli, mi az, ami érdekel, figyeli, mi az, amire születik reakció. Vagyis feltérképezi az összes felhasználója érdeklődési profilját, tehát lényegében tudja, mi az, ami érzelmet vált ki belőlük. Mindenkiről, egyenként.

Aztán ezt az információt arra használja, hogy célzottan nekünk tetsző híreket adjon. Sokat foglalkozol a testvéred bejegyzéseivel? Minden bejegyzést tőle előre rak. Reagálni szoktál a kedvenc márkád bejegyzéseire? Nosza, kapsz még belőle! Érdekel a csillagászat, és ilyen témákban osztasz meg cikkeket? Kapsz még belőlük!

A Facebooknak is az a célja, mint az újságoknak: a figyelmed megszerzése, vagyis azt szeretné, hogy nála töltsd az időd. De a Facebooknak több az információja, így pontosabban tud célozni.

Mi következik ebből? Egyrészt az, hogy a Facebookon azt látod, ami téged érdekel (kivéve a hirdetések egy része). Vagyis valójában rajtad múlik, mit látsz a faladon! Másrészt, természetesen nem minden téged érdeklő hírt látsz, csak az olyan jellegűeket, amik reakciót váltottak ki belőled: kattintottál, lájkoltál, megosztottál, hozzászóltál. Tehát azokat a híreket, amik egy kicsit talán bulvárosabbak is.

Így válik hát a Facebook "hírfolyama" a te személyre szabott bulvár híradóddá. Ha fogékony vagy az álhírekre, azokat fogod kapni. Ha a Forma 1 érdekel, akkor azt fogod látni. Ha a politika, akkor azt. És így tovább.

Csak rajtad áll. Hiszen ez már a te személyes bulvárod.

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr8614257825

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maxval balcán bircaman · http://bircahang.org 2018.09.24. 05:56:46

Engem nem tud a FB sarokba szorítani.

A legkülönbözőbb politikai irányzatú médiákat lájkoltam, így mindent mutat aztán. Plusz feltettem a FBP alkalmazást, mely nem engedi, hogy a FB algoritmusa szerkessze a hírfolyamot.

szepipiktor 2018.09.24. 13:58:15

A facebook nem portál.
Valójában hasonló egy falusi buszmegálló hirdetőtáblájára, ahol mindenki csak ragasztgatja ki a saját baromságait, a tegnapi ragasztás mára már nem látható... Ostobaság erre az eredetileg egy civil közösségi hálóra az üzletet ráerőszakolni.
Gondolkodó emberek soha fel sem léptek erre a marhaságra, mert ez csak divat és PR, semmi egyéb.
Ha érdekelnek információk, akkor arra ott az RSS, és az legalább eredeti forrásból adják az infókat.
A bulvárimádók és a panellakók tere csak ez a marhaság. A globális fogyassz!!! propaganda aktuális emberbutító eszköze az egész.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2018.09.24. 16:20:32

@szepipiktor: Hát, van jelenleg kb. 2,2 milliárd nem gondolkodó ember a Földön ezek szerint. A Facebook eredetileg valóban közösségi hálónak készült, de ahogy az emberek használják, úgy szépen lassan portállá vált. Nem ez volt a cél, de a felhasználók azzá tették. Az rss jó, de mindig is nagyon kevesen használták sajnos. A Facebook miatt még kevesebben... Az pedig, hogy a Facebook bárkinek a tudatosan emberbutító eszköze lenne, olyan szintű összeesküvés, ami szerintem komolyan nem vehető.