Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • NeonKult: Kár ezen agyalni, ha csnos vagy és kb ezren követnek, akkor már influencer vagy Magyarországon. Ha... (2018.11.15. 15:14) Ki az influencer?
  • Konrad: @szepipiktor: Hát, van jelenleg kb. 2,2 milliárd nem gondolkodó ember a Földön ezek szerint. A Fac... (2018.09.24. 16:20) Facebook - a te bulvárod
  • szepipiktor: A facebook nem portál. Valójában hasonló egy falusi buszmegálló hirdetőtáblájára, ahol mindenki cs... (2018.09.24. 13:58) Facebook - a te bulvárod
  • maxval balcán bircaman: Engem nem tud a FB sarokba szorítani. A legkülönbözőbb politikai irányzatú médiákat lájkoltam, íg... (2018.09.24. 05:56) Facebook - a te bulvárod
  • Szuttty: Hali! Egy ideje foglalkoztat az online marketing, és ehhez kérnék tőletek kisebb segítséget, útmu... (2018.07.21. 16:49) Hogyan mondjam el neked...
  • Utolsó 20

MUNKA!

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (543) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (226) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) ebusiness (102) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (39) érdekes (204) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (139) fórum (6) gépház (92) gerillamarketing (10) google (109) hiba (100) hírek (35) humor (31) iab (4) index (31) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (73) jog (30) kampány (357) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) közösség (208) kreatív (110) kutatás (96) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (22) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1133) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (55) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (22) sem (200) seo (49) smo (47) spam (31) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (320) szakcikk (6) szövegírás (29) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (18) tanácsadás hónap (4) tartalom (64) telefon (3) turizmus online (5) twitter (4) üzlet (265) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (239) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Ki az influencer?

Címkék: onlinemarketing közösség

2018.11.13. kedd 15:17 Konrad

39243146_10155970797323871_9124325156091592704_n.jpg

Visszatekintve az elmúlt jó húsz évre, mindig voltak és vannak divatos marketing eszközök, és olyan divatos kifejezések, amiket állandóan használunk. 2018 egyik ilyen eszköze és szava az influencer illetve az "influencer marketing", jelentsen ez bármit is.

A legnagyobb fogalmi zavar abban van, hogy ki az influencer. Még a szakmai szereplők sem tudnak ebben egységes definíciót mondani, nem beszélve az ügyfelekről, a sajtóról vagy akár a közönségről. Éppen ezért indult el az IAB-ban egy beszélgetés erről, amelynek egyfajta zárása volt az a november 12-i beszélgetés, amelyen részt vettem.

A beszélgetésben résztvevők (Farkas Dániel (StarNetwork), Joanelli Tamás (BeSocial), Sörös Péter József (Telekom), Szabó Gergő (Special Effects), Szekeres Péter (Neticle) és Voit Péter (Post4Rent)) okosan körbejárták a témát, hallhattunk sok definíciót is. Amiben igazából vita volt, az elsősorban az, hogy kire mennyire igazak ezek a definíciók... Így végül nem is volt arról döntés, hogy most akkor ki is az influencer - a végére mindenkinek egy kicsit igaza lett.

Volt viszont egy szál, amely nem lett igazán körbejárva, de azt hiszem, fontos kérdés: mi a különbség az influencer és a véleményvezér (opinion leader) között? Beszélhetünk-e különbségről, és ha igen, mi az?

Nagyon sarkítva: igen, van különbség, és ez elsősorban két dolog: gyárt-e az adott ember egyedi tartalmat, és annak milyen a hitelessége?

Egy beauty-blogger, akinek minden egyes cikke, bejegyzése szponzorált, sokan követik, bármelyik definíció alapján influencer. De vajon véleményvezér? Szerintem nem. Az az instás influencer, akinek a képéről nem igazán tudod eldönteni, hogy az reklám-e, vagy tényleg jókedvében rakott fel egy márkás ruháról-autóról-bármiről képet, ő véleményvezér? Szerintem ő se. És az, aki szeret utazgatni, és erről ír - leírja, melyik repülőgép társaság milyen, melyik szálloda milyen -, és ezért nem kap pénzt, ő is influencer, de ő már véleményvezér? Szerintem igen. És az is véleményvezér, aki bár elfogad támogatást, de nem az határozza meg az írásait. Nem azért ír mondjuk a kedvenc cipőjéről, mert ezért pénzt kapott, hanem mert ez a kedvenc cipője.

Én azt gondolom, hogy már maga az influencer elnevezés sem annyira széles körű, mint ahogy többen gondolják. Ha valaki nem állt elő egyedi tartalmat, ha csak máshonnan összeszedett képeket, szövegeket oszt meg, akkor nem influencer. Ha valakit csak azért követnek, mert amúgy híres, mondjuk celeb, és az egyedi tartalom elsősorban mindenféle helyeken készített selfy, ő ettől még szerintem nem influencer. Híres ember, igen, de nem influencer. Ha vannak egyedi tartalmai, akkor már influencer. Ha pedig olyan egyedi gondolatai és véleményei is vannak, amelyek hitelesek, akkor véleményvezér. Mert itt a hitelesség a kérdés.

A magam részéről ugyanakkor megnyugtat a tudat, hogy pár év alatt ez a szó is ki fog futni, el fogja veszíteni azt a diszkrét báját, ami miatt mostanában mindenki használja. Mert lassan megtanulják a cégek is, hogy sokszor nem azért nem javasol nekik az ügynökségük influencer kampányt, mert nem elég ügyes-okos-haladó, hanem mert nem való mindenkinek ez a megoldás. És majd sok csalódott kampány után a néhány sikeres kampány tapasztalataira építve ez is megkapja a maga helyét a marketing eszköztárban. És akkor majd nem lesznek mindenhol influencerek...

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr3914370125

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

NeonKult · www.neonkult.hu 2018.11.15. 15:14:17

Kár ezen agyalni, ha csnos vagy és kb ezren követnek, akkor már influencer vagy Magyarországon. Ha csak szelfiket lőssz, meg hogy hol eszel, az is ide tartozik. Ha írni vagy beszélni tudsz, az kevesebbet számít.