Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

MUNKA!

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (543) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (228) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) ebusiness (102) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (39) érdekes (204) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (141) fórum (6) gépház (93) gerillamarketing (10) google (109) hiba (101) hírek (35) humor (31) iab (4) index (31) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (73) jog (30) kampány (357) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) közösség (210) kreatív (110) kutatás (96) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (22) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1136) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (55) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (22) sem (200) seo (49) smo (47) spam (31) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (320) szakcikk (6) szövegírás (29) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (18) tanácsadás hónap (4) tartalom (64) telefon (3) turizmus online (5) twitter (4) üzlet (265) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (239) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

A Facebook markában

Címkék: facebook

2019.01.23. szerda 15:02 Konrad

hand-2901435_640.jpgMarketingesként olyan eszközöket használunk hirdetésre, amelyek hatékonyak. A hatékonyság jelen esetben azt jelenti, hogy a célcsoportomat elérem, és lehetőleg nem túl drágán. Amikor tehát dönteni kell, hol hirdetek, melyik felületeket használom egy kampánytervezésnél vagy egy marketing folyamatban, akkor elsőként ezt vizsgálom.

A fentiek figyelembevételével nagyon sok esetben jön ki az eredménynek, hogy a Facebook-ot is kell használnunk. Kell Facebook oldalt készíteni, és kell a Facebook-on hirdetni. A teljesség igénye nélkül néhány érv, ami miatt a Facebook mellett szoktunk dönteni:

  • a célcsoportunk használja
  • a célcsoportunk megfelelő célzással elérhető, ha hirdetni akarunk nekik
  • sokan elsőként a Facebook-on keresnek rá számukra fontos információkra
  • fajlagosan olcsó a Facebook hirdetés
  • az állandó jelenlét könnyen megteremthető
  • mások (pl. konkurencia) is használja a Facebook-ot

Általában kiderül, hogy a Facebook egyfajta kötelező gyakorlat lett. És ez persze alapvetően nem is baj, de ha valaki elkezdi használni a Facebook-ot, nagyon hamar rájön, hogy ez nem annyira rugalmas rendszer, mint egyszerű felhasználóként azt elképzeljük.

Lássuk néhány problémát:

  • nem lehet akármit hirdetni, elég széles azon dolgok köre, amit a Facebook nem enged
  • nem lehet bármilyen képet használni, és nem arra gondolok, hogy csak jogtiszta képpel hirdethetünk
  • a hirdetési képeken nem lehet bármennyi szöveget elhelyezni
  • előre ki nem számítható módon változik a hirdetési rendszer
  • előre ki nem számítható módon változnak a célzási lehetőségek
  • bár rengeteg adat van a Facebook-nál, de az átlag hirdető csak erősen szűrt lehetőségekből tud válogatni

Ezek mind olyan problémák, amelyeket annyira nem is érzünk bajnak, hiszen "ezek a szabályok", alkalmazkodunk hozzájuk. Ugyanakkor marketingesként kifejezetten bosszant, hogy nem a célcsoportom szokásaihoz, nem az ügyfelem elvárásaihoz, hanem a Facebook-hoz kell alkalmazkodni, így valójában romlik a hatékonysága a kampányoknak.

De rendben, ezek még olyan körülmények, amelyekhez megtanulunk igazodni. A valódi probléma akkor van, amikor a Facebook egyszerűen nem működik. Nem az történik, aminek történnie kellene, és esélyed sincs, hogy ezt befolyásoljad. Csak néhány példa az elmúlt időszakból:

  • nem indul el a a kampányod, mert... nem. Olyan, mintha futna, csak éppen nem ér el senkit.
  • a statisztikák nem elérhetőek. Egyszerűen nullát mutat az elérés, amikor kaptál már vagy 30 lájkot.
  • nem lehet posztolni. Ezt például tavaly a Black Friday előtti napokban sikerült tapasztalni, nagyon sok cégnek.
  • korábban kirakott bejegyzések eltűnnek. Aztán néha megjelennek újra, máskor meg nem.
  • időzített bejegyzések nem jelenek meg időben
  • összekeverednek a kampányfiókok, ha egyszerre többet is használsz

Ezek után nehezen tudom azt mondani, hogy a Facebook egy megbízható, stabil rendszer. Tudom, hogy sokan építik a kommunikációjukat, akár a vállalkozásukat is csak a Facebook-ra, és őket nehéz meggyőzni, de nekik is üzenem: a fenti problémák miatt vagyok szkeptikus.

Ezek után talán nem meglepő, hogy miért nem vagyok feltétlen híve a Facebook-nak. Használjuk, mert tényleg hatékony. Használjuk, mert alapvetően jó kampányokat lehet rajta futtatni. De nem szeretjük. Megtanultuk nagyon használni, megtanuljuk a folyamatos változásokat, és ezzel megtanulunk a fentiekkel együtt élni.

Éppen csak olyan, mintha korlátok között kellene alkotni. Amikor nem kizárólag a cél számít, és időnként menet közben változnak a szabályok.

A Facebook nagyon nagy lett. Talán túl nagy is. Bár sok jel mutat arra, hogy lényegében elérte a fejlődése csúcsát, de annak nincs jele, hogy a jelentősége csökkenne. Sokáig kell még ezekkel a problémákkal együtt élnünk.

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr5914551628

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Punxsutawney Mormota 2019.01.23. 18:34:02

Meg akartam hirdetni egy fotózásról készült werkfilmet. Nem engedték, mert szerintük (az algoritmus szerint) túl sok volt a meztelen bőrfelület) Majd egy hétig tartott, míg levelekkel bombáztam őket, hogy nézzen már rá élő ember a videóra, és ne egy rohadt algoritmus minősítse "erkölcstelennek" a filmet... További probléma, a leggondosabb célzások ellenére is vannak olyan időszakok, amikor tömegével érünk el olyanokat, akiket amúgy rohadtul nem kellene elérni, mert közelében nincsenek a célcsoportomnak.