Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

MUNKA!

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (543) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (228) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) ebusiness (102) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (39) érdekes (204) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (141) fórum (6) gépház (93) gerillamarketing (10) google (109) hiba (101) hírek (35) humor (31) iab (4) index (31) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (73) jog (30) kampány (357) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) közösség (210) kreatív (110) kutatás (96) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (22) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1136) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (55) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (22) sem (200) seo (49) smo (47) spam (31) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (320) szakcikk (6) szövegírás (29) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (18) tanácsadás hónap (4) tartalom (64) telefon (3) turizmus online (5) twitter (4) üzlet (265) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (239) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Kidobták az ablakon a néniket - és a Rossmann válaszol

Címkék: hiba onlinemarketing közösség

2019.02.01. péntek 10:10 Konrad

grandmother-1822564_640.jpg

Frissítés: a bejegyzésvégén a Rossmann válasza!

A napokban megosztottam egy blogbejegyzést az Onlinemarketing.hu Facebook oldalán a Rossmann új kedvezményrendszere kapcsán. Most ugyanerről ír Gáspár Katalin is, íme.

A Rossmann marketingje amiről szó lesz, és az, hogy teljesen elhagyták az idős vásárlókat. Régebben jó példaként szoktam emlegetni őket, a pull marketingre is, meg a kuponok használatára is. Korábban hat, majd 4 db 10%-os kupont terjesztettek, amit a vásárlások során beválthatott a vevő. Egyszerű volt mint a küszöb, bárki használhatta.

Jópofa játékokkal elérték azt is, hogy az ember mindenféle dolgok miatt regisztráljon – klassz nyeremények és garantált ajándékok voltak, amikre tényleg szüksége volt a vevőnek.

2019 elején folyamatosan érdeklődtek a vevők, hogy miért nem kaptak kupont. A pénztárosok mint a papagáj százszor mondták el egy nap, hogy mostantól már kártya van, adták a kártyákat minden vevőnek aki kért. Nekem is.

Kétszer kell háromezerért (legalább) vásárolni ahhoz, hogy négy darab 10%-os kedvezményt kapj az adott negyedévben. Nem látom, hogy volna pontgyűjtés a kártyán (lehet, hogy van, de rosszul kommunikált) és a kedves ajándékokat sem igazán látom most, ettől még lehet, hogy lesznek majd.

Amit látok mindig, ha betérek: néniket. És néha pár bácsit, bár ők nem vallják be. A nénik állnak a kis vonalkódos kártyával és nem értik, miért is nem jó azonnal. Hogy regisztrálni kell. Mert ők olyat nem tudnak. Megkérik a gyereket. (Miért is jó a Rossmannak, ha a gyerek egy full kamu e-mail címmel regisztrál, ha egyáltalán megteszi idős rokonáért ezt? Soha nem fogja senki megnyitni azt a címet.) Utána jönnek, bizonytalanul. Adják a kártyát: – Tessék megnézni, hogy már regisztrálva van-e, a szomszéd lány megcsinálta, de most még ne tessék levonni, csak egy cicakaját vettem!

Én magam is gondosan beállítottam a „szemetes” fiókomra ezt az accountot, vagyis engem sem fognak elérni, ahogy a rutinosabb vásárlók többségét szintén. Viszont rossz szájízzel megyek be a Rossmannba. Még egy hülye kártya amit vihetek magammal – (már gondoltam, hogy megnyitom a „vásárlói szokások jósdáját”, és mindenkinek a nála lévő hűségpont kártyákból fogok jósolni. Amúgy mindig épp az nincs ott, amelyikre szükséged volna … ) – és még egy rendszer, amiben úgy kell részt vennem, hogy letolják a torkomon a regisztrálást.

Alapvetően nincs bajom azzal, hogy regisztráljak helyekre, ha kapok valamit, fizetek az adataimmal ezért és tudok szelektálni, hogy ne érjen el amit nem akarom, hogy elérjen. Mások is így vannak vele. Ami a rossz érzést okozza az a kötelezőség. Hogy már nem hívogat, hanem rám tolja, hogy már minden egyes vásárlásomat a nevemhez köti, hogy már tudja azt is, hogy vettem-e kotont, síkosítót, terhességi tesztet és mikor veszek intim betétet, tudja, hogy én vagyok személyesen, aki tetűirtót vásárolt, és én ennek egyáltalán nem örülök.

Napról napra jobban a Mátrixban érzem magam. A Rossmann leköveti minden apró vásárlásomat, a bankom az apukám akar lenni és ahelyett, hogy a pénzem kezelésére adna esélyt az első oldalon, a beosztásról és a költéseim kategorizálásáról papol, még két kattintás, hogy banki műveleteket tudjam végezni. Juszt se fogom használni a rendszerüket!

A Rossmannban január végére rájöttek, hogy gond van, tehát boltonként 3-5 hostesst telepítettek a boltokba és segítenek regisztrálni egy-egy tablettel – de minek, ha a néniknek nincs e-mail címük és úgy sem használják a netes funkciókat, vagyis továbbra sem fogják tudni őket elérni?

Nem sokkal a bejegyzés megjelenését követően kaptunk egy választ a Rossmann-tól, amit most változtatás nélkül közlök:

"A Rossmann 2018. szeptember 17-től kezdte el a Rossmann+ kedvezményprogramjának bevezetését. A program megalkotásánál megvizsgáltuk a kereskedelmi szektorban működő hűségprogramokat. A Rossmann+ kedvezményprogramot nem pontok gyűjtéséhez és azok, bonyolult beváltási módszeréhez kötjük, hanem tisztán egy, a piacon kifejezetten alacsonynak számító vásárlási összeghez (2x3000 Ft), mely után fixen 4 alkalommal 10%-os végösszegi kedvezményre jogosult a Vásárló. A program előnye, hogy összevonásra került a korábbi Rossmanó babaprogrammal, így nem kell több kártyát magunknál tartani, valamint a 10%-os kedvezmény elérhetőségét országosra bővítettük, mivel a korábbi papírkuponokat csak a boltok kb. 60%-ában lehetett beváltani. Ezenfelül a kártya használatával egyes termékekre extra 5-25% közötti kedvezmény is vonatkozik, ami összevonható a 10%-os végösszegi kedvezménnyel. Ilyen jellegű akció korábban, a papíralapú 10%-os kuponokkal nem volt igénybe vehető. A Rossmann+ kártya regisztrációját offline, vagyis egy űrlap kitöltésével is el lehet végezni, aminek díjmentes postai feladásához borítékot biztosítunk az üzleteinkben. Emellett az ilyen offline és üzletben történő hostess-es regisztrációhoz nem szükséges e-mail cím megadása, ezzel gondolva azokra is, akik nem rendelkeznek e-mail címmel és nagy valószínűséggel nem fogják használni az online fiókjukat sem.

Ami a vásárlási szokások elemzését illeti, a Rossmann a mindenkori adatkezelési szabályoknak megfelelően jár el. Az online és offline regisztrációs űrlap kitöltésekor nyilatkozhat a Vásárló, hogy egyéni vásárlási kedvezmények nyújtása céljából kezelheti-e, elemezheti-e a vállalat az adatait.

Természetesen a programba való regisztráció e nélkül is érvényes. A Rossmann+ kedvezményprogramot jelenleg is folyamatosan fejlesztjük és minden vásárlói vélemény értékes számunkra."

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr1814601734

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.