Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (543) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (228) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) ebusiness (102) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (39) érdekes (204) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (143) fórum (6) gépház (93) gerillamarketing (10) google (109) hiba (101) hírek (36) humor (31) iab (4) index (31) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (73) jog (30) kampány (358) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) közösség (212) kreatív (110) kutatás (96) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (22) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1139) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (55) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (22) sem (200) seo (49) smo (47) spam (31) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (320) szakcikk (6) szövegírás (29) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (18) tanácsadás hónap (4) tartalom (64) telefon (3) turizmus online (5) twitter (4) üzlet (266) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (239) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Facebook menekült?

Címkék: üzlet facebook

2019.05.24. péntek 15:44 Konrad

Az UniCredit Bank Magyarország bejelentette, hogy otthagyja a Facebook-ot és az Instagram-ot. 

_1_kkv_marketing_csoport.jpg

Az első kommentek, amibe belefutottam, arról szólnak, mekkora hülyeség ez. Miért mennek el? Mi ennek az oka? Mindenki ott van a Facebook-on, miért nem maradnak? A bank amúgy ad erre választ: 

Az UniCreditnél kiemelten fontosnak tartjuk, hogy ügyfeleinkkel védett digitális csatornákon keresztül kommunikáljunk és ezeket a csatornákat folyamatosan fejlesszük. Ezen elköteleződésünket szeretnénk a felfüggesztéssel megerősíteni. Megértésedet köszönjük.

De mit is jelent ez?

Kezdjük az elején. Sokszor leírtam, elmondtam, a Facebook nem való mindenkinek. Elsősorban azoknak a cégeknek jó a Facebook, amelyek erősek a kommunikációban, amiket szeretnek az emberek. A Facebook a love brand-ek játszótere. Ha egy cég nem tud vagy nem akar kommunikálni, az felejtse el a Facebook-ot, nem neki való.

Lehet, ezt ismerte fel az UniCredit?

Ha egy nagyobb cég, amelynek magánszemély ügyfelei vannak, elkezd a Facebook-on kommunikálni, nagyon hamar egyben ügyfélszolgálati csatornává is válik az oldala. Ez abban az esetben nem baj, ha ez kezelhető. De ha az ügyfelek kellően elővigyázatlanok, és kiadnak érzékeny személyes információkat, akkor őket védendő korlátozni kell az ilyen beszélgetéseket.

Lehet, ezért lépett az UniCredit?

A bankok nem túl népszerű cégek manapság. Márpedig ha egy céget nem szeretünk, azt szeretjük fikázni, szeretünk beszólni. Egy Facebook oldalon a kommentekből elég jó képet lehet kapni arról, mennyire szeretik az ügyfelek a bankot.

Lehet, túl sokan fikázták az UniCreditet?

Egy nagy cég Facebook jelenléte nem olcsó. Részben azért, mert sok időt vesz el, amíg a bejegyzések elkészülnek, elfogadják azokat. Részben azért, mert eleve magasabb költséggel jár minden, amit egy bank csinál: senki nem vállalja el olcsón, kkv árakon a munkákat. A megfelelő kutatásokkal mérhető, hogy egy Facebook oldal mennyiben segíti a bank üzleti menetét. Ki lehet számolni, megéri-e Facebook oldalt fenntartani?

Lehet, az UniCreditnél az jött ki, hogy nem éri meg?

A Facebook elsősorban a nem céges kommunikációt tudja támogatni. Ha az elsődleges célcsoport cégek, azok közül is a nagyobbak (vagyis nem a mikro- és kisvállalkozások), akkor a Facebook nem kell. Persze nem kell kivonulni a közösségi médiából, ott van helyette a LinkedIn, direkt céges kommunikációra.

Vajon ezért léphetett az UniCredit?

Mindenesetre meglepő lépés, bár mint látható, sok módon lehet indokolni ennek szükségszerűségét. Ismerve, hogy egy-egy banknak mennyire összetett a kommunikációs döntéshozatala, tudva, milyen szintű biztonsági elvárásokkal kerülhetnek ki bejegyzések, én nem lepődök meg. Úgy tűnik az UniCreditnek nem való a Facebook. Jobb ezt felismerni és kijelenteni, mint valamit évekig rosszul csinálni, drágán.

Lehet, az UniCredit ezt ismerte fel.

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr1314856806

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.