Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Hogyan öljük meg az internetet

Címkék: közösség

2019.12.04. szerda 10:49 Konrad

hacker-4031973_640.jpgAz egész internetben az a legjobb, hogy demokratizálta a véleménynyilvánítást: már nemcsak néhány embernek van lehetősége sokaknak elmondani, mit gondol a világról, hanem mindenkinek. A különböző közösségi média eszközök tették ezt olyan egyszerűvé, hogy lényegében bárki képes legyen tartalmat megosztani. Igazából még írni sem kell tudni, hiszen képeket, videókat is megoszthatunk, sőt, a fiatalok körében népszerű TikTok pl. már csak ezt tesz lehetővé. Lett egy olyan eszközünk, amit a hülyék is tudnak használni.

Volt régen egy mondás: készíts olyan eszközt, amit a hülyék is tudnak használni, és csak a hülyék fogják használni. Ez jut egyre többször az eszembe, amikor bele-beleolvasok egy-egy közösségi média platformba. Valahogy eltűnnek az értelmes vélemények, és maradnak az indulatok, maradnak az átgondolatlan reagálások, és maradnak azok az alapvetően erőszakos posztok, amik valahogy mindig kirekesztőek (nem szükségszerűen politikai értelemben). És persze lettek a reklámok, néha jelezve, de legtöbbször bújtatva. Még van némi menedék, pl. a Twitter vagy a Tumblr nyomokban értelmes tartalmat tartalmaz, és vannak még olvasható blogok. De például a legjobb egyedi tartalom számomra egy hírlevél (Kelt barátom Rákásza), ami valójában visszalépés: nemcsak kommentezni nem lehet, de nincs se lájk, se megosztás. Nincs közösségi élmény, egyirányú a csatorna.

Ez a fajta visszalépés viszont teljesen érthető. Itt, ezen a blogon is meg lehet nézni, mennyire eltűntek a kommentek, és bár a legutóbbi bejegyzésem, amely Index címlapra került, kapott szép számmal kommenteket, de azoknak csak kisebb része érdemi (és elég sokat kellett törölni is). Már a Facebook megmentőjeként kikiáltott csoportokban is bizonyos felhasználó szám fölött előzetesen kell moderálni, mert a felhasználók egy része olyan mértékben ignorálja a szabályokat, mintha lényegében értelemzavarosak lennének.

Az internetet kinyírjuk azzal, hogy a sok hülye(ség) miatt egyre kevesebb az érdemi tartalom. Hogy a bulvár, a bulvár jelleg a menő, azzal lehet elérést csinálni, arra jönnek a lájkok. Kinyírjuk azzal, hogy sem stílusban, sem tartalomban nem vesszük figyelembe a másikat, hogy beszólunk, leszólunk, rászólunk.

Egyik kedvenc scifim, a Végjáték (Orson Scott Card) világában is vannak hálózatok. A szabad hálózat olyan, mint a közösségi média: bárki bármit írhat. De vannak moderált helyek, ahol egy-egy témában érdemi viták folynak. Ott sem kell megadni a valós adatokat, de a bekerülés csak moderáltan lehetséges, és ennek megfelelően figyelnek is arra az emberek, ott mi hangzik el. Olyan, mint egy jól szerkesztett nyilvános vita. Bárki láthatja, de csak azok írhatnak bele, akiket a moderátorok beengedtek. De ezeknek a moderált helyeknek a nagy előnye, hogy nem egy-egy szekértáborhoz tartoznak, vagyis nem zárják ki a más véleményt. Nem olyanok, mint egy-egy Facebook oldal vagy csoport, ahonnan csak azért zárnak ki embereket, mert a moderátorokhoz képest más a véleményük, más politikai táborhoz tartoznak, vagy egyszerűen csak a konkurenciának dolgoznak.

Nem látom azt, hogy a közeljövőben nagy változások történnének. Az elmúlt évek megmutatták, hogy sokan, nagyon sokan vannak, akiknek jó az, ha a saját, akár torz véleményüket tovább erősítik, és ők azok, akik nem is fogadnak el más véleményt. Az így kialakuló, lényegében zárt vélemény-csoportok aztán egymással már nem is kommunikálnak. Olyan párhuzamos világok alakulnak ki, mint a politikai rendszer volt a XX. század második felében: vasfüggönyök és zárt országok halmaza.

Ezzel pedig lényegében kinyírjuk az internetet. Egyre kevésbé lesz érdekes, inkább drogszerűen fog működni, mert kell a napi betevő, de nem ez lesz a megbízható forrás. A szabad véleménynyilvánítás és a mindenki számára könnyen használható platformok együttese, megfelelő tapasztalatok és főleg megfelelő edukáció nélkül kaotikus helyzetet eredményeztek. Kár.

Lesz-e változás? Jelenleg nem látom, hogy lenne erre igény. A szerzői jogok, a magánszféra, a reklámok kordában tartása a fő problémák jelenleg az interneten, de a tartalom minősége nem az. Igen, az álhírek ellen vannak, akik küzdenek. De amikor konkrét országok, konkrét politikai erők érdeke az álhírek terjedése, akkor ez is szélmalomharc. A változáshoz igény kell. A minőség igénye, legyen ez akár elitista vagy sznob igény. Egy olyan divat, hogy nem lájkoljuk a hülyeséget, nem osztunk meg mindent gondolkodás nélkül, hogy feltesszük magunkban a kérdéseket: valóban érdekel mást is, amit írok, vagy csak az indulataimat akarom levezetni?

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr3615337720

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dr Keynes 2019.12.04. 12:09:04

Csak itt nem kommentelnek, vagy más csatornán sem? FB?

Amúgy igen: azzal hogy túl sok vélemény érkezik egyszerre, megszűnik az értelmes párbeszéd, ez pedig azoknak jó, akik nem is akarnak értelemes párbeszédet folytatni. Persze a korábbi szűrők nem működtek tökéletesen (sőt), de legalább voltak szűrők.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2019.12.04. 12:12:40

@Dr Keynes: Főleg itt. De a többi platform is olyan, hogy ha valami szélsőséges, megosztó poszt van, akkor lesz pár komment, ha szakmai, akkor szinte semmi.


süti beállítások módosítása