Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: @Dr Keynes: Főleg itt. De a többi platform is olyan, hogy ha valami szélsőséges, megosztó poszt va... (2019.12.04. 12:12) Hogyan öljük meg az internetet
  • Dr Keynes: Csak itt nem kommentelnek, vagy más csatornán sem? FB? Amúgy igen: azzal hogy túl sok vélemény ér... (2019.12.04. 12:09) Hogyan öljük meg az internetet
  • teéjesenmindegy: "Több ezer gyerek és fiatal követeli pénteken a Parlamentnél, hogy a politikusok végre tegyenek a ... (2019.11.28. 10:41) OK, boomer!
  • DFK: Nagyon jó példát láttam erre a nagyképű, teljesítmény nélküli boomerező csapatra a munkahelyemen. ... (2019.11.28. 06:31) OK, boomer!
  • enrikokaruszo: @Tompahawk: hát, ha te nem akarsz kényelemben megöregedni, van rá megoldás?! (2019.11.27. 20:56) OK, boomer!
  • Utolsó 20

MUNKA!

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (544) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (228) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) ebusiness (102) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (39) érdekes (204) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (144) fórum (6) gépház (93) gerillamarketing (10) google (110) hiba (102) hírek (36) humor (31) iab (4) index (31) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (73) jog (30) kampány (360) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) közösség (214) kreatív (110) kutatás (97) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) Marketing és környezetvédelem (4) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (22) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1147) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (56) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (22) sem (200) seo (49) smo (47) spam (31) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (320) szakcikk (6) szövegírás (29) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (18) tanácsadás hónap (4) tartalom (65) telefon (3) turizmus online (5) twitter (4) üzlet (266) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (239) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Marketing és környezetvédelem - valamit tenni kell

Címkék: Marketing és környezetvédelem

2020.01.23. csütörtök 13:42 Konrad

environmental-protection-683437_640.jpg

Ha nem változtatunk semmit, akkor nem fog semmi változatlanul maradni - romlani fog a helyzetünk. Ez az, amit tudnunk kell, amikor környezetvédelemről beszélünk. A jelenlegi helyzetet ugyanis a mostani folyamataink okozzák, így ha ezt nem fogjuk megváltoztatni, akkor a romlás folytatódik.

Az előző bejegyzésemben írtam arról, hogy a marketingnek is van felelőssége a környezetszennyezésben. Ezért el kell azon gondolkoznunk, mit kell tennünk, illetve mit kell máshogy tennünk, ha javulást szeretnénk elérni. Márpedig a marketingnek rengeteg lehetősége van. Több irányból is meg tudjuk közelíteni ezt a kérdést, és én most visszanyúlok egy régi alaphoz, hogy lássuk, hol lehet feladata a marketingnek. Ez a régi alap pedig a 4P.

Azért veszem elő a 4P-t, mert hajlamosak vagyunk arra, hogy marketing alatt a hirdetéseket, és csak a hirdetéseket értsük. Pedig a marketing ennél több, és pont ezt mutatja meg a 4P is. De mi is ez a 4P? A marketingmix leírása, ahol a 4 P betű az angol Price, Product, Place, Promotion szavakat rövidíti. Ezek azok a területek, amikkel a marketing foglalkozhat egy cégnél, és ezek mind olyan területek, amelyek hatást gyakorolhatnak arra is, hogyan tudja befolyásolni a marketing a környezetvédelmet.

Price - az ár

Marketingesként több módon is befolyásolhatjuk az árakat. Az árverseny, amikor a konkurencia alá ígérünk, sokszor marketinges döntése. Az ár akciók, az egyet fizet - kettőt kap akciók mind marketinges eszközök. Amikor az árról döntünk, akkor általában ilyen kérdések merülnek fel (többek közt):

  • ezzel az árral el lehet adni a terméket?
  • ez az ár hoz elég hasznot?
  • ez az ár hova pozicionálja a terméket?

Az ár természetesen nem kizárólag marketinges döntés, hiszen a bekerülési költségek adják meg azt az alapot, amihez képest árazhatunk. De ma már ritka, hogy az árképzés csak azon múljon, mennyi a valós költségünk... És itt lép be a környezetvédelem kérdése: vajon minden költséget beleraktunk a termék árába? A környezeti terhelés árát is?

De van még nagyon fontos kérdés, amivel foglalkoznunk kell: ez pedig az, hogy mi a vállalkozás célja. Jelenleg, mivel kapitalista világrendben élünk, a vállalkozás célja a profit maximalizálása. Legalábbis általában. Az egyik fontos paradigmaváltásnak valószínűleg itt kell majd megtörténnie: nem kell lemondani a profitról, de a profit mértékét talán alá lehetne rendelni a környezet védelmének. Mert nemcsak profitból élünk, hiszen ha tönkretesszük a világunkat, a profiton szerzett lehetőségek sem érnek annyit.

Product - a termék

A marketingnek a termékhez legalább három szinten van köze. Az első szint a tervezés: mi az, ami kell a vevőknek? A második szint az eladás: pozicionálás, bevezetés. A harmadik a kutatás: hol tart a termék, hozza-e az elvárásokat?

Ebből mindhárom szint olyan, ahol igenis lehet úgy gondolkozni, aminek van köze a környezetvédelemhez. Kérdés, megtesszük-e? Jelenleg azt látom, hogy kicsit fordítva történik a gondolkodás: vajon a vevőinket érdekli a környezetvédelem? Ha igen, foglalkozunk vele, de ha nem... És ha foglalkozunk vele, az se mindig a termék esetében történik. Pedig történhetne.

A tervezés esetében nemcsak az a kérdés, mi kell a vevőknek, hanem az is, mit tesz a termékünk a környezettel. De főleg ez a kérdés: mit tehetek én a termékemmel, hogy csökkentsük a környezeti terhelést? Kezdve az előállítással, folytatva a csomagolással, eljutva egészen a szállításig.

A második szint, amikor a termék bevezetése történik, akkor lényegében meghatározzuk az üzenetet. És itt van egy fontos kérdés: nem arról kell beszélnünk, hogy egyfajta extraként adjuk azt, hogy vigyázunk a környezetünkre, hanem ennek kell lennie az alapnak. Nem kizárólag azoknak akarunk eladni, akiknek fontos a környezetvédelem, hanem edukáljuk is egyben azokat, akiknek kellenek a termékeink, hogy a környezetvédelem fontos. Mert nincs annál erősebb minta, mint amikor már a kedvenc márkánk is környezettudatos! Az edukálás egyébként nagyon fontos, talán ez a legfontosabb. Mondhatjuk azt, hogy azért árusítunk mindent műanyag palackokban, mert ez a vevők igénye, de a vevői igény rajtunk is múlik. A vevők igénye az lesz, amire mi megtanítjuk őket. És lehet, ehhez első lépésben csak alternatívát kell adni (nemcsak műanyagban adunk el üdítőt), de második lépésben már az árat is meghatározhatjuk úgy, hogy a műanyag drágább, és végül ezzel akár ki is vezethetjük a műanyag palackokat a piacról. Persze nem két nap alatt. De valamikor el kell kezdeni.

Végül a kutatás esetében sem lesz elég csak a termék eladásával és a vevői elégedettséggel foglalkozni, szükség lesz körbenézni azon a területen is, hogy végső soron mit tett a termékünk a környezettel.

Place - az értékesítés helye

Pontosabban minden, ami az értékesítés fizikai része: szállítás, értékesítési csatornák, nagykerek és kiskerek. Ez az a rész, ahol a marketingnek kicsit talán kevesebb a beleszólása, legalább is a napi gyakorlat azt mutatja. De mégis tehetünk azért, hogy értékesítési megoldások felé tereljük a céget, amely kevésbé káros. Érdemes pl. elgondolkozni azon, hogy a tömeges szállítás vagy az egyedi szállítás károsabb, hogy mi az a távolság, ami fölött már akkora a környezet terhelése, hogy az nem indokolható. Ugyanakkor ez az a terület, ahol a legnehezebb szembe menni a gazdaságossági kérdéseknek: vajon hány olyan cég van, amelyik hajlandó magasabb költségekkel dolgozni, csak azért, hogy ezzel is csökkentse a környezetre gyakorolt negatív hatást?

Promotion - a reklámozás

Erről már írtam egy keveset az előző bejegyzésemben is, de érdemes még egyszer elgondolkozni rajta: vajon hol és hogyan tudunk olyan megoldásokat használni, amelyek nem rombolják a környezetet? Valóban szükség van annyi szórólapra, valóban szükséges annyi reklámajándék, ami műanyagból készül? Ez az a terület, amire talán a legnagyobb hatása lehet a marketingesnek, így ez az, amivel többet is érdemes lesz foglalkozni.

Első lépésben gondoljuk végig, amit most csinálunk, az hol és hogyan környezetszennyező. Azt hiszem, ezt a kérdést előbb-utóbb mindenkinek fel kell tennie.

Ki a hibás?

Könnyű marketingesként másokra mutogatni. A marketing ugyanis nem valami önálló entitás egy cégen belül, a marketing kiszolgálja a cégvezetés igényeit. Nem a marketing dönt az üzleti folyamatokról, bár befolyása lehet azokra. Akkor mondhatjuk azt, hogy parancsra tettük?

Szerintem nem. A valós alternatívák megkeresése, a cégvezetés megfelelő informálása a mi feladatunk. A döntések nekünk, az embereknek a kezében van. És bár ez sokak számára ma még nehezen elképzelhető, de lehet olyan döntése egy cégvezetőnek, hogy a környezetvédelmet a profit elé helyezi. És ehhez az egyik lehetséges út a marketingen keresztül vezet.

De lesz ilyen?

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr9715420160

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.