Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: @Dr Keynes: Főleg itt. De a többi platform is olyan, hogy ha valami szélsőséges, megosztó poszt va... (2019.12.04. 12:12) Hogyan öljük meg az internetet
  • Dr Keynes: Csak itt nem kommentelnek, vagy más csatornán sem? FB? Amúgy igen: azzal hogy túl sok vélemény ér... (2019.12.04. 12:09) Hogyan öljük meg az internetet
  • teéjesenmindegy: "Több ezer gyerek és fiatal követeli pénteken a Parlamentnél, hogy a politikusok végre tegyenek a ... (2019.11.28. 10:41) OK, boomer!
  • DFK: Nagyon jó példát láttam erre a nagyképű, teljesítmény nélküli boomerező csapatra a munkahelyemen. ... (2019.11.28. 06:31) OK, boomer!
  • enrikokaruszo: @Tompahawk: hát, ha te nem akarsz kényelemben megöregedni, van rá megoldás?! (2019.11.27. 20:56) OK, boomer!
  • Utolsó 20

MUNKA!

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (544) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (228) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) ebusiness (102) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (39) érdekes (204) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (144) fórum (6) gépház (93) gerillamarketing (10) google (110) hiba (102) hírek (36) humor (31) iab (4) index (31) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (73) jog (30) kampány (360) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) közösség (214) kreatív (110) kutatás (97) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) Marketing és környezetvédelem (4) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (22) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1147) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (56) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (22) sem (200) seo (49) smo (47) spam (31) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (320) szakcikk (6) szövegírás (29) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (18) tanácsadás hónap (4) tartalom (65) telefon (3) turizmus online (5) twitter (4) üzlet (266) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (239) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Marketing és környezetvédelem - miről is beszélek?

Címkék: Marketing és környezetvédelem

2020.01.28. kedd 09:25 Konrad

pollution-2575166_640.jpg

Amikor a marketing és környezetvédelem téma felmerült bennem, akkor végig is kellett gondolnom, miről akarok beszélni. Mert a marketing és a környezetvédelem több módon is kapcsolatban van egymással.

Három nagy terület van, ahol kapcsolódik a marketing a környezetvédelemmel. Ezek:

  • Amikor a környezetvédelmet, mint témát kommunikáljuk
  • Amikor a környezetvédelmet, mint témát felhasználjuk, hogy ezzel eladjunk valamit
  • Amikor a marketing környezetbarátabbá tételéről beszélünk

Én most elsősorban a harmadik esettel kezdtem el foglalkozni, ami azért is nehéz, mert a témára rákeresve elsősorban az első kettő az, amivel eddig foglalkoztak.

A környezetvédelem, mint téma

Nevezik zöld marketingnek (egybe és külön írva), nevezik ökomarketingnek is: amikor a marketing eszközeivel azt szeretnénk elérni, hogy cégek és fogyasztók úgy alakítsák az életüket, hogy azzal környezettudatosabbak legyenek. A zöld marketing lehet nyílt, de lehet burkolt is, a lényeg, hogy a cél az, hogy védjük meg a környezetünket. Ezt kommunikáljuk, ezt próbáljuk megtanítani.

A környezetvédelem, mint eszköz

Na, ez már az a dolog, ami kevésbé tetszik mindenkinek. Ilyenkor egy-egy cég a kommunikációjában, a marketing folyamatában felhasználja azt a valós (vagy rossz esetben elképzelt) viselkedését, amely azt mutatja, védik a környezetet. Vagy adott esetben ilyen ügyet támogatnak. A cél az, hogy a környezetvédelem segítségével adjunk el valamit.

A környezetvédelem, mint szempont

Ez az, ami szerintem egyre fontosabb lesz. A környezetvédelmet nem célként határozzuk meg, nem felhasználjuk, hanem beépítjük a folyamatok közé. És ahogy a marketing feladat az üzleti cél elérése, de ezt a rendelkezésre álló erőforrásokkal, az adott környezetben éri el, úgy ennek a rendszernek az egyik része a környezetvédelem: lehetőleg környezetbarát megoldásokat kell használni, adott esetben az árat alárendelve a környezetvédelemnek. Ez az a fajta gondolkodás, amely rendszerszinten lenne képes megváltoztatni a marketinget és ezzel együtt a marketinges folyamat környezetterhelését is.

Melyiket válasszam?

Mindhárom irány fontos, és bár a környezetvédelmet, mint eszközt használni egyesek szerint etikátlan is lehet, én azt se zárnám ki. A legfontosabb lépés most ugyanis az edukálás: a cégeknek és a fogyasztóknak is meg kell tanulniuk, hogy ha nem változtatunk a dolgainkon, akkor folyamatosan romlani fog a helyzetünk. És mi, marketingesek, elsősorban a marketingen tudunk változtatni.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr5615430656

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.