Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: @szekertabor: persze, ez a hatás oldaltól függetlenül működik, nem kérdés. De a tábort amúgy másho... (2020.10.01. 16:27) Kontraproduktív
  • szekertabor: @Konrad: Érdekes, hogy az állításom lényegére nem reflektáltál, ami mögött én is ideológiai önigaz... (2020.10.01. 16:05) Kontraproduktív
  • Konrad: @szekertabor: erre a manipulatív dologra, meg provokációra, és a komment egyéb állításaira két cik... (2020.10.01. 11:06) Kontraproduktív
  • szekertabor: Hm. Rövid távon valóban kontraproduktív egy ilyen figyelemfelhívás, ám ha egy szilárd értékrenddel... (2020.09.30. 17:07) Kontraproduktív
  • Konrad: @Illyés Edith: Igen, ez felmerült bennem is, éppen ezért nem írtam indulatból sehol az esetről. Me... (2020.09.30. 11:29) Kontraproduktív
  • Utolsó 20

MUNKA!

  • Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (547) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (229) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) e-business (3) ebusiness (103) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (40) érdekes (204) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (148) fórum (6) gépház (94) gerillamarketing (10) google (110) hiba (103) hírek (36) humor (31) iab (4) index (32) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (30) kampány (360) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) közösség (220) közösségi média (3) kreatív (111) kutatás (97) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) Marketing és környezetvédelem (4) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (26) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1165) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (56) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (22) sem (200) seo (49) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (320) szakcikk (6) szövegírás (29) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (18) tanácsadás hónap (4) tartalom (66) telefon (3) turizmus online (5) twitter (5) üzlet (282) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (240) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Mi lenne Facebook nélkül?

Címkék: onlinemarketing üzlet facebook

2020.09.29. kedd 10:14 Konrad

delete-facebook-3256056_640_2.jpg

Nemzetközi jogi okok miatt a Facebook felvetette, az is elképzelhető, kivonul az európai piacról (egész pontosan az EU-ból). Bár ennek elé kicsi a valószínűsége, mégis téma lett, mint valami olyan esemény, ami akár meg is történhet. Most eltekintve ennek a nemzetközi kommunikációs részéről, vajon mennyire lenne tragédia, ha a Facebook tényleg elérhetetlen lenne az EU-ból?

Érdemes ezt a kérdést minimum három oldalról nézni. Az első fele a felhasználóké, akik saját tartalmakat osztanak meg, a Messengeren beszélgetnek, itt szervezik az életüket, innen tudnak információkat kapni eseményekről. A második természetesen a cégeké, akik a Facebook felületén keresztül érik el az ügyfeleiket. A harmadik pedig a Facebook-é, pontosabban azé a cégé, amelyik többek közt a Facebook-ot is üzemelteti.

A felhasználóknak először nagyon rossz lenne. Itt, Magyarországon, ez jelenleg a legjelentősebb platform, és annyira kitakarította a piacot, hogy egyszerűen nincs más. Hiába létezik még egy csomó más szolgáltatás, a többség a Facebook-on van, meg az Instagram-on. A TikTok persze szépen növekszik, de jobbára a fiatalok körében, és az ugye tisztán videós platform. A Youtube, a Twitter, a Tumblr különböző okokból, de nem tudnák helyettesíteni a Facebook összes szolgáltatását. És ugye nagy kérdés az összes felsorolt szolgáltatásnál, hogy maradnak-e ezek, ha a Facebook-nak mennie kell. A LinkedIn talán az az oldal, amelyik legközelebb áll tudásban a Facebook-hoz, és elég sok magyar is van rajta, de az is amerikai. Akkor ki az európai? Jelentősebb szereplők közül talán egyedül a XING az, de őszintén, hányan használják ezt itthonról? 

A felhasználóknak hirtelen megszűnne az a platform, amelyet használnak, és nem lenne helyette más. Nagy az esélye, hogy indulna egy európai szolgáltatás, de valójában annak felfutása, elterjedése sem lesz szükségszerűen gyors vagy sikeres. Légüres térbe kerülnénk, és azt hiszem kiszámíthatatlan merre lépnénk tovább.

A cégek egy része nagyot bukna. Sokan építették fel az üzletüket a Facebook-ra, nekik lényegében vége lenne az üzletnek. Mások, mint például mi is, akiknek a munkájuk egy része a Facebook-hoz köt, veszítenénk bevételt - bár nagy eséllyel csak átmenetileg, de ezt majd a végén kifejtem. Az biztos, hogy a Facebook-hoz értők körében nagy lenne a leépítés.

A Facebook is bukna, nem is keveset. Nagyon nagy piac nekik az EU, nemcsak felhasználók számában, de bevételben is. Reálisan nem érné meg nekik feladni ezt a piacot, még akkor sem, ha dollár százmilliókba kerülne itt maradni. Ezért is gondolom, hogy nem fognak lelépni, de ha mégis, akkor annak nem üzleti okai lesznek.

Mi, marketingesek, átmenetileg bajban lennénk, főleg azok, akik elsősorban a Facebook-ból élnek. De van online kommunikáció és online reklám Facebook nélkül is, szerencsére. De most megmondani, hova kell az erőforrásokat átrakni, nem lehet. Ott fogunk tartalmat gyártani, ott fogunk megjelenni, ahova a felhasználók mennek.

1996 óta foglalkozom úgy internettel, hogy pénzt keresek vele. 2002-ben alapítottuk azt a céget, ahol most is dolgozom. A Facebook 2004 óta létezik egyáltalán - és csak olyan 12 éve van valamennyire jelen az országban (kommunikációs szempontból). Tény, az utóbbi években nagyon erős lett elérésben és nagyon erős lett az ott eltöltött időben is. De tudunk azért mást is csinálni, léteznek a blogok, létezik az e-mail marketing, van számos jó tartalomszolgáltató is. Ha csak hazai vagy EU szolgáltatás jöhet szóba, akkor is el fogjuk érni az embereket online. Csak majd más eszközökkel.

Rossz lenne, ha nem lenne Facebook? Persze! Tragédia lenne? Összességében nem. Nemcsak túlélnénk, de megtanulnánk nélküle élni. Az internet gyorsan változik, a felhasználók is képesek gyorsan lépni. Ha van rá ok, akkor lesz változás.

De, mint mondtam, ez csak egy gondolatkísérlet. A Facebook távozására szerintem igazán senki sem számít.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr7016218844

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.