Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: @szekertabor: persze, ez a hatás oldaltól függetlenül működik, nem kérdés. De a tábort amúgy másho... (2020.10.01. 16:27) Kontraproduktív
  • szekertabor: @Konrad: Érdekes, hogy az állításom lényegére nem reflektáltál, ami mögött én is ideológiai önigaz... (2020.10.01. 16:05) Kontraproduktív
  • Konrad: @szekertabor: erre a manipulatív dologra, meg provokációra, és a komment egyéb állításaira két cik... (2020.10.01. 11:06) Kontraproduktív
  • szekertabor: Hm. Rövid távon valóban kontraproduktív egy ilyen figyelemfelhívás, ám ha egy szilárd értékrenddel... (2020.09.30. 17:07) Kontraproduktív
  • Konrad: @Illyés Edith: Igen, ez felmerült bennem is, éppen ezért nem írtam indulatból sehol az esetről. Me... (2020.09.30. 11:29) Kontraproduktív
  • Utolsó 20

MUNKA!

  • Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (547) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (229) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) e-business (3) ebusiness (103) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (40) érdekes (204) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (148) fórum (6) gépház (94) gerillamarketing (10) google (110) hiba (103) hírek (36) humor (31) iab (4) index (32) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (30) kampány (360) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) közösség (220) közösségi média (3) kreatív (111) kutatás (97) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) Marketing és környezetvédelem (4) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (26) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1165) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (56) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (22) sem (200) seo (49) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (320) szakcikk (6) szövegírás (29) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (18) tanácsadás hónap (4) tartalom (66) telefon (3) turizmus online (5) twitter (5) üzlet (282) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (240) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Facebook csoportok - mire vigyázz?

Címkék: közösség facebook közösségi média

2020.10.05. hétfő 09:47 Konrad

facebook-1905890_640_1.jpg

Miközben a Facebook-on alap esetben csak azoknak az embereknek és oldalaknak a posztjait látod, akiket követsz (illetve hát tőlük se az összeset), és persze a hirdetéseket, addig ha belépsz valamilyen csoportba, rögtön kinyílik a világ. Egy Facebook csoportban általában lesznek olyan emberek, akik nem az ismerőseid, akik máshol élnek, mást tanulnak, mást gondolnak.

Egy Facebook csoport átvisz egy másik buborékba: az ismertségi buborékod mellett egy olyan buborékba kerülsz, ami a csoport témája körül alakult ki. Lehet ez területi alapon szervezett (hol laksz), érdeklődési kör szerinti (pl. marketing), hobbi szerinte (mondjuk varrás), vagy egyszerűen csak lazulós (Pesten Hallottam). Minél nagyobb csoportba kerülsz, annál több olyan embert látsz, akiket nem ismersz, akik részben vagy teljesen más buborékban töltik az online életüket.

Ez így elmondva nagyon izgalmas és nagyon jó dolog, de a valóságban számos konfliktus forrása. Már önmagában abból vita tud kialakulni, ha valakinek rosszabb a helyesírása. Ha valaki valamit máshogy gondol. Ha valakinek més a stílusa. A csoportok pont attól, hogy egymástól eltérően gondolkozó embereket is összehoznak, könnyen válnak olyan hellyé, ahol az eredeti témát régen túllépve, személyes (és virtuális) konfliktusok alakulnak ki. Nem beszélve azokról az emberekről, akik az adott csoport témájához nem, vagy csak nagyon lazán kötődő dolgot osztanak meg. Ilyenkor aztán megy a veszekedés, hogy minek ez, mit keres itt... És így tovább.

Miközben a csoportok elsőre jónak tűnő dolgok, és összegyűjtik a különböző embereket, aközben könnyen válnak használhatatlan időtrabló konfliktusforrásá is.

De nem kell ennek így lennie, "mindössze" az kell ennek elkerüléséhez, hogy legyenek szabályok, és legyenek olyan adminisztrátorok, akik ezeket a szabályokat betartják. Az elmélet az, hogy egy csoport képes magát szabályozni, különösebb külső beavatkozás nélkül is lehet életképes egy közösség. És ez bizonyos esetekben így is van, de a Facebook csoportoknál ez számít ritkaságnak. Egy-egy erőszakosabb tag, egy-egy mindenki másnál többet-jobbat tudni vélő ember az egész csoport működését veszélyeztetheti. A beszólogatás, a trollkodás tökéletesen tönkretehet közösségeket.

Ezért kellenek a szabályok és az adminisztrátorok. Minél nagyobb egy csoport annál nagyobb szükség van ezekre. Én azt látom, hogy már néhány száz tag esetén is foglalkozni kell azzal, milyen posztok jelennek meg, milyen kommentek íródnak. És nem lehet számítani a közösségre ebben: ha egy csoportban nem jó a hangulat, akkor a többség hanyagolja azt. Általában ki sem lépnek, egyszerűen csak elszoknak onnan, és ezt a Facebook azzal "jutalmazza", hogy már meg se jelennek a csoport bejegyzései a hírfolyamban.

Egy kisebb csoportot, ahol naponta 2-3 bejegyzés születik pár tucat kommentel, lehet úgy is moderálni, hogy az ember elolvassa a megjelent írásokat. Elmegy rá egy kis idő, de amennyiben a téma érdekes, és a moderátort is érdekli, úgy ez nem elpocsékolt idő.

De van az a méret, van az a mennyiség, amit már nem lehet így moderálni. Ilyenkor előzetes moderációt kell bevezetni, amikor csak úgy jelenhet meg bejegyzés, ha azt az admin engedi. A Facebook csoportok beállításai egyre többet tudnak: lehetséges például beállítani, hogy kik azok a tagok, akiknél nem kell előzetes moderáció. De az is lehetséges most már, hogy kizáró kulcsszavakat vegyünk fel, így ez alapján moderál a Facebook. A csoportok funkció folyamatosan fejlődnek, ezekről ír a Lévai Richárd is a blogján.

A csoportok nagyon hasznos eszközök a Facebook-on, és egyre többen használják direkt azért a Facebook-ot, hogy részt vehessenek ezekben. De a mi csoportunk csak akkor lesz jó, ha figyelünk arra, mi történik benne, és moderálunk. Ellenkező esetben csak azok maradnak, akik kellően erőszakosak, vagy egyszerűen csak hirdetnék magukat.

Annak meg így nem sok értelme marad.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr2316226904

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.