Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: @szekertabor: persze, ez a hatás oldaltól függetlenül működik, nem kérdés. De a tábort amúgy másho... (2020.10.01. 16:27) Kontraproduktív
  • szekertabor: @Konrad: Érdekes, hogy az állításom lényegére nem reflektáltál, ami mögött én is ideológiai önigaz... (2020.10.01. 16:05) Kontraproduktív
  • Konrad: @szekertabor: erre a manipulatív dologra, meg provokációra, és a komment egyéb állításaira két cik... (2020.10.01. 11:06) Kontraproduktív
  • szekertabor: Hm. Rövid távon valóban kontraproduktív egy ilyen figyelemfelhívás, ám ha egy szilárd értékrenddel... (2020.09.30. 17:07) Kontraproduktív
  • Konrad: @Illyés Edith: Igen, ez felmerült bennem is, éppen ezért nem írtam indulatból sehol az esetről. Me... (2020.09.30. 11:29) Kontraproduktív
  • Utolsó 20

MUNKA!

  • Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (547) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (229) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) e-business (3) ebusiness (103) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (40) érdekes (204) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (148) fórum (6) gépház (94) gerillamarketing (10) google (110) hiba (103) hírek (36) humor (31) iab (4) index (32) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (30) kampány (360) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) közösség (220) közösségi média (3) kreatív (111) kutatás (97) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) Marketing és környezetvédelem (4) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (26) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1165) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (56) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (22) sem (200) seo (49) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (320) szakcikk (6) szövegírás (29) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (18) tanácsadás hónap (4) tartalom (66) telefon (3) turizmus online (5) twitter (5) üzlet (282) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (240) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Amikor a vevő a hülye

Címkék: közösség üzlet

2020.10.08. csütörtök 09:52 Konrad

adult-18728_640.jpg

Alapszabály, hogy a vevőnek mindig igaza. Ha mégsincs igaza, akkor az alapszabály lép életbe. De ez a jól hangzó bonmot valójában csak megnehezíti a kereskedők életét, hiszen számos olyan eset van, amikor a vevő a hülye. Mit kezdjünk ezzel a helyzettel?

Az első és a legfontosabb: a vevők szinte mindig a vevők pártján vannak. Vagyis ha egy vevő téved, emiatt nem az történik, amit szeretne, majd ezt valahol szóvá teszi, és mi rátámadunk, hogy de ő a hülye, akkor a többi vevő nem nekünk fog igazat adni, hanem annak a vevőnek, aki tévedett. Hogy miért? Főleg azért, mert könnyebben beleéli magát a másik vevő helyzetébe, hiszen ő is az. Másrészt puszta védekezésből: ő is kerülhet hasonló helyzetbe.

Így a hibázó vevőt úgy kell kezelnünk, mintha igazából nem is tévedett volna. Mindez igaz addig, amíg a vevő jóindulatú, nem kezd el visszaélni a helyzetével. Sajnos azt nem lehet előre megmondani, hol van ennek a határa, minden eset más és más.

A szakirodalom természetesen feljegyzi, hogy az elégedetlen vevőnek ha kezeljük a panaszát, és ez a panaszkezelés több, mint amit ő eredetileg elvárt, akkor nemcsak megenyhül felénk, de akár rajongónk is lehet, sőt, evangelistává is válhat. És igen, tudunk erre példákat is találni, csak az a gond, hogy sok vevő ezt megtanulta, és nemcsak azzal a helyzettel él vissza, hogy a törvény őt védi jobban, hanem azzal is, hogy a többi vevő is az ő pártján áll. Ilyenkor egyfajta potyautasként viselkedik, és megpróbál többet kérni, mint ami épeszűen járna neki.

Nehéz megállni kereskedőként, hogy ne szóljunk vissza ilyen esetekben, de az a tapasztalat, hogy szinte mindig a kereskedő fog rosszul járni. A kivétel az az eset, amikor van egy nagyon erős vevői közönségünk, és a rosszindulatú vevő egyértelműen negatívan viselkedik. Ehhez jellemzően nagyon sok elégedett vevő, erős márka és határozott kommunikáció is szükséges.

Természetesen léteznek kivételek. Vannak olyan esetek, amikor annyira egyértelmű a vevő viselkedése, hogy tényleg senki nem támogatja. De ezt mindig csak utólag lehet felmérni, előre nem lehet pontosan látni, mi is fog történni, ha egy vevőt az eladó "helyre rak". 

Ezért amikor a vevő hülye, azt is kezelnünk kell, sokszor a saját rövid távú érdekünkkel szemben is. De tehetünk lépéseket, hogy a jövőben ne kerüljünk hasonló helyzetbe: mindig tanulnunk kell az esetleges saját hibánkból is. Ez járhat akár az értékesítési folyamat felülbírásával, a weboldal, webáruház kisebb-nagyobb módosításával is. Bevezethetünk olyan listát, ahol a problémás vevőknek például csak előrefizetést engedünk, de akár olyan módon is változtathatjuk a szabályainkat, hogy több lehetőségünk lesz fellépni ellenük.

Egy dolgot nem tehetünk: nem mondhatjuk a vevő képébe, hogy hülye. Pedig néha tényleg nagyon jól esne...

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr416231268

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.