Egy kedves ismerősöm IT tanácsadó, immár bő húsz éve. Ő mesélte, hogy bár tökéletesen ért a számítógép hardware-hez is, de amikor bármilyen ügyfélnél van, véletlenül sem szabad úgy tennie, hogy ért hozzá. Amint leguggol a számítógéphez és elkezdi azt javítani, rögtön egy "olyan számítógépes ember" lesz, aki ugye nem tanácsadó. Máshova kerül a sorban.
Ez egy nagyon jó példa arra, miért nem jó az, ha valaki mindenhez ért. Mert én elhiszem neked, hogy tudsz Google Ads és Facebook kampányt kezelni, otthon vagy a programmaticban is, és egy hagyomás bannerkampányt is össze tudsz rakni. De ha még ezek után te foglalkozol a SEO-val, és amúgy a Facebook posztokhoz - amiket szintén te írsz - még a képeket is te szerkeszted, akkor felmerül bennem az a régi mondat: aki mindenhez ért, az nem ért semmihez.
Az online marketing kifejezetten jól szegmentálódott feladatokra. Húsz éve még tényleg lehetett érteni a html-től kezdve a kampányon keresztül a Photoshop-ig mindenhez, de mára ez nem fog működni. Nem beszélve arról, mennyi olyan új feladat lett, amit ismerni kellene, és ráadásul minden nagyon gyorsan változik. Csak követni az összes területet, és képben lenni az újdonságoktól, önmagában egy embernyi feladat. És akkor még nem is dolgoztál.
Régen hajlamos voltam arra, hogy azt gondoljam, mindenhez értek. Mára megtanultam: nemcsak nem lehet mindenhez érteni, de ez nem is mutat jól az ügyfelek felé. Sokkal jobban elfogadják azt, ha valamire nem-et mondok, és ajánlok valakit, legyen az akár egy kolléga vagy valaki a cégen kívülről. Ehhez persze az is kell, hogy én magam értsek ahhoz a területhez, amire azt mondom: ez az én dolgom.
Nem akarok mindenhez érteni. Néhány dolog fontos a munkámban, ilyen például a stratégiai tervezés, és néhány dolog egyébként érdekel, mint például a szövegírás. Ezekkel foglalkozom, ezekben képzem magam. Követem a marketinges híreket (még mindig rss-t használva), hogy képben legyek, és legalább lássam, mihez nem értek. És körbevettem magam jó szakemberekkel, akik egy-egy területhez értenek igazán.
Ezért lett cég, ügynökség az Onlinemarketing.hu. Magányos farkasként belefutnék olyan feladatokba, amiket már nem tudnék jó érzéssel elvállalni. Így a csapat, aminek a tagja vagyok, tudom, hogy képes azt megcsinálni - és meg is csináljuk.
És most megyek projektmenedzselni. Mert ez is a munkám része.
Utolsó kommentek