Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: @szekertabor: persze, ez a hatás oldaltól függetlenül működik, nem kérdés. De a tábort amúgy másho... (2020.10.01. 16:27) Kontraproduktív
  • szekertabor: @Konrad: Érdekes, hogy az állításom lényegére nem reflektáltál, ami mögött én is ideológiai önigaz... (2020.10.01. 16:05) Kontraproduktív
  • Konrad: @szekertabor: erre a manipulatív dologra, meg provokációra, és a komment egyéb állításaira két cik... (2020.10.01. 11:06) Kontraproduktív
  • szekertabor: Hm. Rövid távon valóban kontraproduktív egy ilyen figyelemfelhívás, ám ha egy szilárd értékrenddel... (2020.09.30. 17:07) Kontraproduktív
  • Konrad: @Illyés Edith: Igen, ez felmerült bennem is, éppen ezért nem írtam indulatból sehol az esetről. Me... (2020.09.30. 11:29) Kontraproduktív
  • Utolsó 20

MUNKA!

  • Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (547) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (229) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) e-business (3) ebusiness (103) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (40) érdekes (204) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (148) fórum (6) gépház (94) gerillamarketing (10) google (110) hiba (103) hírek (36) humor (31) iab (4) index (32) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (30) kampány (360) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) közösség (220) közösségi média (3) kreatív (111) kutatás (97) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) Marketing és környezetvédelem (4) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (26) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1165) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (56) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (22) sem (200) seo (49) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (320) szakcikk (6) szövegírás (29) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (18) tanácsadás hónap (4) tartalom (66) telefon (3) turizmus online (5) twitter (5) üzlet (282) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (240) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

5+1 szabály, amelynek meg kell felelnünk

Címkék: onlinemarketing üzlet

2020.10.13. kedd 08:38 Konrad

clause-3213670_640.jpg

A kreativitást legjobban a szabályok tudják akadályozni - hiába találok ki valami ütős dolgot, ha azt nem szabad csinálni. De milyen szabályok azok, amelyek korlátozzák a munkánkat? Sorba szedtem, mikbe futunk bele legtöbbször.

Az első a szakmai. Nagyon sok olyan szakmai szabály van, amit azért érdemes betartani, mert ezen múlhat a hatékonyság. A reklámszövegben használt megszólítástól kezdve a képi világon keresztül a stratégia végrehajtásáig számos olyan terület van, amelyben figyelni kell, mit mond erről a szakma. Ne sértegesd a vevőidet - kivéve, ha maga a stratégiád erre épül. Ne írj olvashatatlan betűkkel - kivéve, ha az arculatodhoz ez illik. Ne várj el brand kampánytól azonnali értékesítésnövekedést. És így tovább, sok kisebb-nagyobb szabály van. Ezek egy részét érdemes megtartani, más részüket lehet, hogy érdemes megszegni - mert adott esetben pont arra van szükség.

A második fontos szabálycsomag az üzleti elvárások. Az adott piac, a versenytársak, a vevők is meghatározzák, mit tehetünk és mit nem. Mit visel el a piac és mit nem. Lehetünk fekete bárányok is természetesen, de ahhoz erősnek, határozottnak és a kommunikáción kívül másban is különlegesnek kell lennünk. Mik ezek a korlátok? A vevők igényei, a partnerek elvárásai, a szokások.

A harmadik szabálycsomag természetesen a cég belső elvárásai. Mit "enged meg" magának egy cég és mit nem. Minél nagyobb egy cég, annál merevebb belső szabályokkal találkozunk, amelynek részben szokásbeli, részben döntési rendszerből következő okai vannak. Aztán egy idő után ebbe is szürkül bele a kommunikáció: amikor már a partnerügynökségek is megtanulják, mit nem szabad, és így idővel unalomba fullad minden kampány.

A negyedik szabálycsomag a jogi. Ez részben a cég jogászait jelenti - sokszor sokkal szigorúbbak, mint a valós jogi környezet, mert "jobb félni, mint megijedni". És természetesen a leírt jogot: nem reklámozunk gyerekeknek úgy, hogy a szülőket kérjék vásárlásra, nem állítjuk, hogy mi vagyunk a legjobbak, ha nincs erről igazolható és független adat, stb. A jogi szabályok jó esetben arra valók, hogy védjék az egyes szereplőket, és persze ez ad egy egységes versenykörnyezetet is. (Jó esetben. Mert néha vannak egyenlőbbek...) A jogi szabályok közé tartoznak a szerzői jogi szabályok is: csak olyan zenét, képet, videót, szöveget használhatunk fel, amelyre jogunk van.

Végül az ötödik szabálycsomag az adott szolgáltatások szabályai. Amikor a Facebook vagy a Google mondja meg, mit enged és mit nem. Szabad-e egy képet használnunk, szabad-e a termékünket reklámozni, használhatunk-e egy zenét a videónkban. Sok esetben látom, hogy miközben minden külső szabálynak megfelelünk, a Facebook nem enged megjeleníteni valamit. Mindaddig nincs is ezzel baj, amíg ezek a szabályok transzparensek és korrektek. Sajnos a transzparencia néha hiányzik, és sokszor látjuk azt, hogy maga a Facebook is hibázik: ilyenkor felülbírálatot kell kérni.

De egy szabályról nem beszéltem, ami még fontos lehet. Ez pedig az erkölcsi szabály: amikor minden lehetséges, a szakmai, üzleti, belső céges, jogi és szolgáltató szabályoknak is megfelelünk, de mégis érezzük, ezt így nem kellene csinálni. Nem "fér bele" az erkölcsi elvárásainkba. Amíg ez kölcsönös, és a hirdető és az ügynökség is így látja, addig nincs baj. A gond akkor van, ha az ügynökségnek ez már nem fér bele, de a cég azért erőlteti. Ilyenkor vagy megalkuszik az ember, vagy felmond. Ilyen is lehetséges.

A fentiek mutatják, mennyi mindennek kell megfelelnie egy-egy kampánynak. Ezek nagy része persze természetes, kisebb részét a gyakorlat megtanítja, de minden esetben figyelembe kell venni. És bár igaz lehet az, hogy a szabályok arra valók, hogy áthágjuk azokat, azért érdemes előre számolni ennek a következményeivel is. Mert a fenti szabályok áthágásának szinte mindig lesznek következményei.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr716236668

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.