Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • ozirisz: Szerintem is jobb lett az Index, közelebb áll most a függetlenhez. Persze az is jó, hogy van 24.hu. (2020.11.26. 13:37) Huszonnégy
  • Nagykörúton túli magyar: Az indexnek jót tett a megtisztulás, ez mára már egyértelmű. Persze aki olyan cikkeket akar olvasn... (2020.11.26. 09:46) Huszonnégy
  • steery: @Andy73: Biztos, hogy lesznek pozitív meglepetések is. Például: az ivermectin nevű féregirtó gyógy... (2020.11.25. 17:22) Mi lesz 2021-ben?
  • Billy Hill: Akkor a maja apokalipszis kapcsán össze volt keverve két számjegy (2012 vs 2021)... (2020.11.25. 11:18) Mi lesz 2021-ben?
  • Andy73: @steery: Fő a pesszimizmus. De komolyra fordítva a szót, ahogy a cikk túl optimista, a te forgató... (2020.11.25. 10:53) Mi lesz 2021-ben?
  • Utolsó 20

MUNKA!

  • Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (548) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (229) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) e-business (3) ebusiness (103) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (41) érdekes (205) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (152) fórum (6) gépház (95) gerillamarketing (10) google (110) hiba (104) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (30) kampány (365) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) közösség (229) közösségi média (6) kreatív (112) kutatás (97) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) Marketing és környezetvédelem (4) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (28) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1176) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (56) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (22) sem (200) seo (49) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (322) stratégia (3) szakcikk (6) szövegírás (29) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (18) tanácsadás hónap (4) tartalom (69) telefon (3) turizmus online (5) twitter (5) üzlet (295) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (242) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Kulturális internacionalizmus

Címkék: tartalom közösség

2020.10.22. csütörtök 08:47 Konrad

handshake-3382503_640.jpg

Minden népnek megvan a saját kultúrája. Ez következik a nyelvből, amit beszél, a közegből, ahol él. A gyerekkori történetekből, a mesékből, a regényekből, a tévéfilmekből, sorozatokból. A közös élményekből, amiket jellemzően egy adott népcsoport tagjai mind (vagy majdnem mind) ismernek.

Számos olyan közös kulturális emlékünk van, amelyekre egy beszélgetésben vagy akár egy reklámban lehet hivatkozni, hiszen bővebb magyarázat nélkül értjük, mit akar jelenteni. Természetesen ezek a kulturális emlékek változnak a korral is: én még olvastam indián regényt, a gyerekeim számára ezek már idegenek. Nekem mond valamit Winnetou és Old Shatterhand, a lányaimnak már semmit. 

Szerencsére vannak közös emlékeink. A nekik olvasott mesék, a közösen nézett rajzfilmek, gyerekfilmek mellett ilyen például a Harry Potter sorozat - én is olvastam, ők is olvastak. Én is láttam, ők is látták.

De azt érzem, egyre inkább, hogy mára a közös kulturális hatások egyre kevésbé erősek. Az online média széleskörű elterjedése, a Netflix, a Youtube, a TikTok, a Facebook videók általános elterjedése miatt a gyerekeim sokkal több közös kulturális élménnyel rendelkeznek azokkal, akik ugyanezeket az eszközöket használják, mint azokkal, akikkel egy területen (városban, országban) élnek, de mások a kultúrafogyasztási szokásaik.

Nem most kezdődött ez természetesen. Az MTV nemzedékre már jellemző volt a közös zenei élmény, országhatároktól függetlenül. De most ez sokkal szélesebb: részben amiatt, hogy a fiatalok talán kicsit jobban beszélnek nyelveket, részben amiatt, hogy az internet adta keretek mindenkinek ugyanazok, részben amiatt, hogy ugyanazokkal a játékokkal játszanak - néha tényleg országhatártól függetlenül egymással is - az történt, hogy ma egy 16 vagy egy 20 éves magyar gyerek vagy fiatal felnőtt több közös kulturális élménnyel, emlékkel rendelkezik a hasonló korú észak-amerika, angol, francia, maláj vagy japán fiatal felnőttekkel, mint a szüleikkel vagy nagyszüleikkel. 

Ez azt is jelenti persze, hogy a reklámokban is máshogy kell megszólítani őket. Nem indulhatok ki a saját kulturális élményeimből, azt kell figyelnem, nekik mik a közös élmények. És ezek jobbára nem helyi élmények lesznek, hanem nemzetköziek.

Az internet, és azon belül a tartalommegosztó közösségi oldalak egy olyan platformot teremtett, ahol a hasonló korú fiatalok egymással osztanak meg mindent, országhatároktól függetlenül. Nem igazán számít, ki hol él, ha ugyanazzal a játékkal játszik (most például az Among Us-al), ha ugyanazokat a sorozatokat nézi (mondjuk a Netflixen), ha ugyanazt a Youtubert követi.

Kialakult egy olyan kulturális világ, egy olyan nemzetköziség, ahol mindenkinek megvannak a közös kulturális emlékei, élményei, és ezáltal jól meg is értik egymást. Nem számít, hogy egyébként hol jársz iskolában, milyen nyelvet beszélsz vagy mit tanítottak a szüleid - az online világ megteremtette a kulturális internacionalizmust.  

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr3416249044

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása