Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • ozirisz: Szerintem is jobb lett az Index, közelebb áll most a függetlenhez. Persze az is jó, hogy van 24.hu. (2020.11.26. 13:37) Huszonnégy
  • Nagykörúton túli magyar: Az indexnek jót tett a megtisztulás, ez mára már egyértelmű. Persze aki olyan cikkeket akar olvasn... (2020.11.26. 09:46) Huszonnégy
  • steery: @Andy73: Biztos, hogy lesznek pozitív meglepetések is. Például: az ivermectin nevű féregirtó gyógy... (2020.11.25. 17:22) Mi lesz 2021-ben?
  • Billy Hill: Akkor a maja apokalipszis kapcsán össze volt keverve két számjegy (2012 vs 2021)... (2020.11.25. 11:18) Mi lesz 2021-ben?
  • Andy73: @steery: Fő a pesszimizmus. De komolyra fordítva a szót, ahogy a cikk túl optimista, a te forgató... (2020.11.25. 10:53) Mi lesz 2021-ben?
  • Utolsó 20

MUNKA!

  • Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (548) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (229) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) e-business (3) ebusiness (103) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (41) érdekes (205) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (152) fórum (6) gépház (95) gerillamarketing (10) google (110) hiba (104) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (30) kampány (365) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) közösség (229) közösségi média (6) kreatív (112) kutatás (97) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) Marketing és környezetvédelem (4) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (28) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1176) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (56) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (22) sem (200) seo (49) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (322) stratégia (3) szakcikk (6) szövegírás (29) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (18) tanácsadás hónap (4) tartalom (69) telefon (3) turizmus online (5) twitter (5) üzlet (295) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (242) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Árverseny?

Címkék: üzlet stratégia

2020.10.29. csütörtök 09:34 Konrad

spot-862274_640.jpg

Itt az év vége, mindenki nagy forgalmat akar csinálni, és ezért majdnem mindenre képes. Az egyik eszköz, amivel ilyenkor a cégek élnek, az az árverseny: megpróbálják mindenkinél olcsóbban adni a termékeiket, így csábítva magukhoz a vevőket. Erre számos lehetőségük is van, hiszen novemberben jön a Black Friday, majd azt követően az adventi hétvégék.

De vajon tényleg jó az árverseny, valóban akkor lesz több vevőnk, ha olcsóak vagyunk? Az ármegállapítás is a marketing feladat lehet, így érdemes ezt a kérdést körbejárni.

Az első kérdés az, hogy mit adsz el.

A terméket te gyártod, és egyedül forgalmazod? Vagy olyan termék, amit sok helyen meg lehet kapni? Esetleg szolgáltatást adsz el? Mennyiben tér el a terméked/szolgáltatásod a konkurensétől?

Minél egyedibb az, amit adsz, annál kevésbé van értelme az árversenynek. Ha nincs olyan versenytársad, ami ugyanaz, mint a te terméked vagy szolgáltatásod, akkor a verseny már vagy a helyettesítő termékekkel történik, vagy általában a potenciális vevőid pénztárcájáért folyik.

Tehát a termék alapján eldőlhet, az ár mennyire versenyző. Ha nem az, akkor nincs kivel árversenyezni direktben, így nincs értelme az esetleges látványos leértékelésnek sem.

A második kérdés az, kinek adod el.

A vevőid illetve a lehetséges vevőid köre is fontos, természetesen. Ha a vevőid árérzékenyek, akkor az árversennyel biztosan nyerhetsz. Láttam olyan példát, amikor egy 10-20 ezer forint közötti értékű terméknél akár 200,- Ft-ért is váltott a vevő - amúgy teljesen jogosan, az olcsóbb termék minden tekintetben ugyanaz volt.

Ha a vevőd türelmetlen, vagy kiszolgálást igényel, akkor szívesen fizethet többet. Hiába lehet megkapni a termékedet sokkal olcsóbban mondjuk az AliExpress-en vagy a Wish-en, ha arra várni kell 3-6 hetet, de a vevődnek a termék most kell (mondjuk Karácsony előtt).

Sőt, vannak olyan vevői csoportok, ahol ha olcsóbban adsz valamit, akkor lehet, még bizalmatlanabbak is lesznek: vajon miért olcsóbb? Az olcsóbb nem rosszabb? Nem ritka, hogy nem a legolcsóbb ajánlatot választják a piacon, főleg, ha az ár nagyon eltér lefelé. Ilyenkor sokan gyanakodnak arra, hogy van valami hiba a történetben, pl. becsaphatják őket.

A harmadik kérdés az, mire képes a konkurencia.

Ha te lépsz, vajon ő is fog lépni? Vagyis ha olcsóbban adod, ő még olcsóbban fogja adni? Van neki annyi tartaléka, hogy olcsóbban adja? Esetleg még olcsóbban, mint te? És hogy állhat az árukészlettel? Lehet, nála olcsóbb, de éppen nem kapható, ha valakinek kell a termék, tőled kell megvegye drágábban, mert neked van.

A fő kérdés persze az: ha belemész egy árversenybe, tudsz-e nyerni?

A negyedik kérdés az, mennyi a mozgástered.

Magad felé is fel kell tenni a fenti kérdéseket. Mennyi az az ár, ahol még megéri? Azon az áron mennyit tudsz eladni? Van annyi terméked? Mi van, ha tovább kell csökkenteni? Árukészlet, árrés és persze szolgáltatás költség az, amiket minimum meg kell vizsgálnod.

Az ötödik kérdés az, akarsz-e olcsó lenni.

Az alacsony ár nem jelent feltétlenül rossz minőséget vagy rossz vevőket, de pozicionál. Ha néhány termékkel nagyon olcsó vagy, akkor könnyen lehet, azt várják a többi terméktől is. Vagy egyszerűen a többi termékedet nem veszik meg, mennek oda, ahol azok az olcsóbbak.

Ha neked megfelel az, hogy a piaci pozíciód az alacsony ár alapján alakul ki, akkor bátran versenyezz az árral. De megteheted azt is, hogy magasabb árhoz adsz jobb szolgáltatást, és akkor lehet, kicsit kisebb forgalom mellett valósulhat meg a profitod. A te döntésed.

Az árversenyre nem lehet azt kimondani, hogy jó vagy sem. Ahogy a fentiekből is látszik, függ a termékedtől, a piactól, a vevőidtől és tőled is. Adott esetben lehet, ez a siker kulcsa, más esetben bele is lehet bukni. Nincs mindenre és mindenkire érvényes válasz, de a fentieket érdemes végigvenni - és ezek ismeretében dönteni.

Jön a Black Friday. Gondold végig, érdemes-e belevágnod!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr4216261674

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása