Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • ozirisz: Szerintem is jobb lett az Index, közelebb áll most a függetlenhez. Persze az is jó, hogy van 24.hu. (2020.11.26. 13:37) Huszonnégy
  • Nagykörúton túli magyar: Az indexnek jót tett a megtisztulás, ez mára már egyértelmű. Persze aki olyan cikkeket akar olvasn... (2020.11.26. 09:46) Huszonnégy
  • steery: @Andy73: Biztos, hogy lesznek pozitív meglepetések is. Például: az ivermectin nevű féregirtó gyógy... (2020.11.25. 17:22) Mi lesz 2021-ben?
  • Billy Hill: Akkor a maja apokalipszis kapcsán össze volt keverve két számjegy (2012 vs 2021)... (2020.11.25. 11:18) Mi lesz 2021-ben?
  • Andy73: @steery: Fő a pesszimizmus. De komolyra fordítva a szót, ahogy a cikk túl optimista, a te forgató... (2020.11.25. 10:53) Mi lesz 2021-ben?
  • Utolsó 20

MUNKA!

  • Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (548) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (229) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) e-business (3) ebusiness (103) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (41) érdekes (205) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (152) fórum (6) gépház (95) gerillamarketing (10) google (110) hiba (104) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (30) kampány (365) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) közösség (229) közösségi média (6) kreatív (112) kutatás (97) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) Marketing és környezetvédelem (4) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (28) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1176) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (56) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (22) sem (200) seo (49) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (322) stratégia (3) szakcikk (6) szövegírás (29) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (18) tanácsadás hónap (4) tartalom (69) telefon (3) turizmus online (5) twitter (5) üzlet (295) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (242) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Tesztelni kell

Címkék: onlinemarketing kampány weboldal

2020.10.30. péntek 08:54 Konrad

yes-3664112_640.jpg

Ha van valami, amit megtanított a sok év online marketinges munka, az a tesztelés szükségszerűsége. Nincs olyan feladat, nincs olyan fejlesztés, nincs olyan kampány, nincs olyan tömeges email kiküldés, amit ne lehetne, sőt, ne kellene tesztelni.

Alapvetően két területe van a tesztelésnek: az egyik a fejlesztésekhez kapcsolódik, a másik a kampányokhoz illetve kommunikációhoz.

A fejlesztések egyik fele a folyamatos tesztelés: egy specifikáció alapján elkészül a feladat (vagy annak egy része), majd ellenőrizzük, hibalistát készítünk, javítjuk, ellenőrizzük, és ezt addig folytatjuk, amíg hibát találunk. Aztán amikor hibátlan(nak gondoljuk), akkor szélesítjük a tesztelők körét...

A fejlesztéseknél a tervezésnél, majd azt követően az üzemeltetésnél is kell tesztelni, de ez már inkább használhatósági tesztelés. Ezt még sok éve Németh Ádámtól tanultam, neki számos kiváló eszköze és tudása van, hogyan kell már tervezéskor menürendszert tesztelni, a tartalmak elhelyezését, bontását stb. Majd ezt követően az üzemeltetéskor lehet használni tesztelő szoftvereket (pl. HotJar), és persze rengeteg felhasználói tesztet kell csinálni.

A tesztelések másik fele kampányokhoz köthető. Ezek közül talán a legtöbbször az emaileket kell tesztelni, minden egyes kiküldéskor meg kell nézni a fontosabb email szoftvereken, hogy hogyan jelenik meg, amit csináltunk. De ugyanígy érdemes ellenőrizni a landing page-eket is.

A kampányhoz köthető tesztelések nagy és fontos csoportja az AB tesztek. Ilyenkor kettő (vagy több) változatot készítünk ugyanabból (levél, landing page, hirdetés stb.), majd a felhasználókat mindegyikre ráirányítjuk, és figyeljük, melyik teljesít jobban. Aztán a jobban teljesítő változatot mehet tovább.

Tesztelni kell. Az online marketingben sincs abszolút igazság, minden kampány, minden célcsoport más és más. Az idő múlásával, a piac változásával, és sok más tényezővel kell számolnunk, ezek mind megváltoztatják a felhasználók viselkedését. Ezért a tesztelések nemcsak alkalomszerűek - lényegében folyamatosan kell csinálnunk.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr4916262974

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása