Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • ozirisz: Szerintem is jobb lett az Index, közelebb áll most a függetlenhez. Persze az is jó, hogy van 24.hu. (2020.11.26. 13:37) Huszonnégy
  • Nagykörúton túli magyar: Az indexnek jót tett a megtisztulás, ez mára már egyértelmű. Persze aki olyan cikkeket akar olvasn... (2020.11.26. 09:46) Huszonnégy
  • steery: @Andy73: Biztos, hogy lesznek pozitív meglepetések is. Például: az ivermectin nevű féregirtó gyógy... (2020.11.25. 17:22) Mi lesz 2021-ben?
  • Billy Hill: Akkor a maja apokalipszis kapcsán össze volt keverve két számjegy (2012 vs 2021)... (2020.11.25. 11:18) Mi lesz 2021-ben?
  • Andy73: @steery: Fő a pesszimizmus. De komolyra fordítva a szót, ahogy a cikk túl optimista, a te forgató... (2020.11.25. 10:53) Mi lesz 2021-ben?
  • Utolsó 20

MUNKA!

  • Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (548) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (229) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) e-business (3) ebusiness (103) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (41) érdekes (205) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (152) fórum (6) gépház (95) gerillamarketing (10) google (110) hiba (104) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (30) kampány (365) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) közösség (229) közösségi média (6) kreatív (112) kutatás (97) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) Marketing és környezetvédelem (4) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (28) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1176) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (56) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (22) sem (200) seo (49) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (322) stratégia (3) szakcikk (6) szövegírás (29) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (18) tanácsadás hónap (4) tartalom (69) telefon (3) turizmus online (5) twitter (5) üzlet (295) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (242) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Ne hazudj!

Címkék: közösség üzlet

2020.11.09. hétfő 08:52 Konrad

pinocchio-2917652_640.jpg

Az interneten nagyon könnyű hazudni. Csinálhatunk profilt más nevében, állíthatunk olyat, aminek köze sincs a valósághoz, vagy egyszerűen csak élhetünk azzal a megoldással, hogy nem fejtjük ki a valóság minden részletét - azaz elhallgatunk néhány fontos tényt, adatot.

A hazugsággal szinte naponta találkozunk. És itt most nemcsak a kormányzati féligazságokról vagy a fake news-okról beszélek, hanem véleményekről, kommentekről is. Amiknek semmi köze a politikához, ám annál több köze van az értékesítéshez. Mennyivel könnyebb eladni egy olyan terméket, amit sokan szeretnek! Mennyivel könnyebb eladni egy olyan terméket, amiről csak jót mondanak! Nosza, csináljunk pozitív visszajelzéseket, legyen minden öt csillagos, mindenki áradozzon, milyen jó a termék!

Működik?

Amikor az első ilyen jellegű felkérést kaptuk, hogy mennyiért vállalunk pár száz vagy akár pár ezer pozitív visszajelzés elkészítését, elgondolkoztam. No nem az áron, hanem azon, szabad-e ilyet csinálni. Aztán az ilyen jellegű ajánlatkérésekre általában elmondom, miért tartom károsnak azt, ha ezzel a módszerrel élünk.

Amúgy nem túl bonyolult: ha a termék jó, akkor lesznek pozitív kommentek. Ha a termék rossz, akkor azt nem fogják a pozitív kommentek megjavítani, de aki csalódik, és közben látja a pozitív véleményeket, könnyen dühös lehet. A dühös felhasználó pedig megírja a véleményét - ha törlik, akkor még több helyen megírja. És ha sok dühös felhasználónk van, akkor sok negatív véleményt kapunk.

Azaz nagyon könnyen visszaüthet az, ha sok a pozitív vélemény, miközben a termék nem jó.

Más kérdés, ha kijavítjuk a termék hibáját, és ezt követően akarjuk, hogy pozitív véleményeket kapjunk. De ilyenkor se jó ez a módszer, sokkal jobb az, ha az elégedetlenkedőket megkeressük. Az sem egyszerű, kifejezetten munkás és macerás, de sokkal több pozitív hozadéka lehet, mint a kamu véleményeknek. Például azért, mert önmagában a megkeresés ténye is látszódhat, illetve az elégedetlen ügyfelek egy része akár át is fordulhat elégedetté.

Sokan akkor akarnak pozitív véleményt, amikor még alacsony az eladások száma. Ilyenkor ezzel is szeretnék jelezni, hogy valójában már igen sokat eladtak, érdemes venni tőlük. Ez se több, mint szimpla átverés, hiszen a bizalmat nem így kell felépíteni...

Összességében elmondhatjuk: nem igazán jó módszer az, ha szervezetten igyekszünk jobb színben feltüntetni magunkat. Nagyon könnyen visszaüthet, és hatalmas károkat okozhat.

Oké, de akkor miért csinálják mégis?

A válasz egyszerű: mindez, amit fent elmondtam, az elmélet. "Normálisan" működő világban, "normálisan" gondolkodó emberek között ennek így kell működnie. És ha a célcsoportunk ilyen, akkor valóban az fog történni, amit fent leírtam. De a valóság ettől azért eltér. A célcsoportunk nem tartozik minden esetben a "normálisak" körébe, sőt. Sok esetben kerül ki olyanokból, akik minden további nélkül túllépnek egy ilyen kis "csínyen".

A valóságban az ilyen vélemények tudnak működni. Sok vevő nem akar és nem is tud annyira elmélyedni a termékünkben, hogy ténylegesen utánaolvasson mindennek, és sok vevőt igazán ez nem is érdekli. A pozitív véleményekre csak rápillant és továbblép. Aztán ha nem csalódik túl nagyot a termékünkben, akkor itt vége is a történetnek.

Jó, de akkor csináljuk ezt?

Nem, továbbra sem javaslom, hogy ezzel a módszerrel éljünk. Nem javaslom, mert egyrészt bármikor belefuthatunk egy-egy tudatosabb vásárlóba, másrészt nem javaslom, mert etikátlan. Ritkán beszélünk a kommunikáció etikai vonatkozásairól, de azt hiszem, ez probléma. Mert az etikátlan kommunikáció egyben etikátlan üzletet is eredményezhet, ami lényegében rombolja a normális üzletkötés lehetőségét. 

Lehet, elsőre úgy tűnik, ha nem lépjük meg a fent leírt megoldásokat, lemaradunk. Hiszen a konkurencia úgyis csinálja... És igen, ez így van: ha sok konkurensünk ezt csinálja (vagy néhány nagyobb), akkor rövid távon sikeresebbek lehetnek. De egy őszinte, nem hazudós kommunikáció hosszabb távon sokkal stabilabb márkát, sokkal nagyobb bizalmat eredményezhet. Ez pedig mindenképpen többet ér.

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr9216278212

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

theman 2020.11.10. 07:22:03

Ne haragudj, de sajnos csak féligazságokat tartalmaz az írás.
A valóság viszont teljesen más, nem is térnék ki mert oldalakon keresztül írhatnám.
A normális vagy átlag ember egy termékre (a szolgáltatás kicsit azért más) nem ír pozitív kritikát, hiszen ez az alap hogy azt kapja mire gondolt. Ezen mit kell dícsérni?
A kretének viszont rögtön írnak negatívat.

Dan da Man 2020.11.10. 07:33:43

Így is van.

Kár, hogy az etika nem kötelező érvényű sokak számára.

Pozitív és példamutató, ha Nektek igen!

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2020.11.10. 08:53:15

@theman: pedig örülnék, ha kitérnél. A Facebook-on is elkezdtünk erről beszélni, hogy mekkora a hajlandóság idehaza a véleményekre (kb. nulla, ha minden rendben), illetve mennyire "gyakorlat" ez sok induló cégnél. Pont azért írtam, hogy beszéljük ezt ki, vagy legalább mindenki gondolja végig.

AlexAston 2020.11.10. 09:00:17

Érdemes nézni pl. Google ertekeleseknél, hogy milyen véleményeket írtak azok, akik nagyon dícsérik, vagy nagyon lehúzzák az adott terméket, vagy helyet. Nekem ez eddig bevált.

Posztoló Péter 2020.11.10. 09:58:06

@theman: vagy nem kretének, csak nem azt kapták, amire kiadták a pénzüket.
Lehetne úgy is mondani, hogy a sok kretén csak örül, mint majom a farkának, aztán koppannak, amikor bedöglik a cucc és verik a fejüket a falba, hogy miért nem nézték meg a véleményeket.


süti beállítások módosítása