Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • ozirisz: Szerintem is jobb lett az Index, közelebb áll most a függetlenhez. Persze az is jó, hogy van 24.hu. (2020.11.26. 13:37) Huszonnégy
  • Nagykörúton túli magyar: Az indexnek jót tett a megtisztulás, ez mára már egyértelmű. Persze aki olyan cikkeket akar olvasn... (2020.11.26. 09:46) Huszonnégy
  • steery: @Andy73: Biztos, hogy lesznek pozitív meglepetések is. Például: az ivermectin nevű féregirtó gyógy... (2020.11.25. 17:22) Mi lesz 2021-ben?
  • Billy Hill: Akkor a maja apokalipszis kapcsán össze volt keverve két számjegy (2012 vs 2021)... (2020.11.25. 11:18) Mi lesz 2021-ben?
  • Andy73: @steery: Fő a pesszimizmus. De komolyra fordítva a szót, ahogy a cikk túl optimista, a te forgató... (2020.11.25. 10:53) Mi lesz 2021-ben?
  • Utolsó 20

MUNKA!

  • Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (548) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (229) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) e-business (3) ebusiness (103) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (41) érdekes (205) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (152) fórum (6) gépház (95) gerillamarketing (10) google (110) hiba (104) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (30) kampány (365) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) közösség (229) közösségi média (6) kreatív (112) kutatás (97) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) Marketing és környezetvédelem (4) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (28) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1176) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (56) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (22) sem (200) seo (49) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (322) stratégia (3) szakcikk (6) szövegírás (29) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (18) tanácsadás hónap (4) tartalom (69) telefon (3) turizmus online (5) twitter (5) üzlet (295) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (242) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Telex.hu - van remény?

Címkék: index tartalom üzlet telex.hu

2020.11.11. szerda 09:40 Konrad

gemiusaudience.jpg

Az elmúlt bő tíz évben nagyon sok olyan tartalomszolgáltatás indult, amely független volt a piacon jelenlévő kiadóktól, és nem kisebb babérokra tört, mint bekerülni a top 5 leglátogatottabb oldal közé. Nagyon szép reményei voltak Zoom.hu-nak, előtte a VS.hu-nak is, hogy csak a két talán legjelentősebb nem sikerült próbálkozást említsem.

Mindkettő élt egy ideig, aztán szépen lassan elhalt. Közös jellemzőjük volt, hogy a finanszírozás jellemzően piaci alapú volt, befektetőkhöz köthetően. Komoly üzleti tervvel nem rendelkeztek, a szokásos hirdetési bevételekre építettek.

A nem kormánypárti hátszéllel működő próbálkozások közül egyedül az Uj Péter nevéhez köthető 444.hu lett olyan, amelyik hozta ezt a célt, vagyis ismert és olvasott lett. Születtek persze ezen kívül is lapok, de azok vagy kicsik maradtak, vagy olyan politikai hátszelet kaptak, ami miatt inkább propagandát és nem cikkeket jelentetnek meg (ezek közül talán a két legismertebb a 888.hu és a Pesti Srácok).

Így amikor leírtam nyáron, hogy egy új lap megjelenésének nagyon kicsi az esélye, akkor nem azért írtam ezt, mert nem szeretnék ilyet látni, hanem azért, mert azt láttam: nagyon kicsi az esély a jelenlegi gazdasági-politikai környezetben ilyet létrehozni.

Aztán történt, ami történt, az Index.hu újságírói felálltak, érkeztek helyettük mások, és akik felálltak, létrehozták a Telex.hu-t. Most úgy néz ki, jókor és ügyesen.

A Telex még nem lett közel se piacvezető, de már ott van a térképen. Napi 400-450 ezer egyedi látogatóval jellemzően az első tíz végén vannak, nagyságrendileg kicsit lemaradva, vagy néha megelőzve a 444.hu-t. Mindezt néhány hét alatt, ami nem rossz eredmény.

A kérdés persze az, mire lesz ez elég. Kifejezetten nagy szerkesztőséggel dolgozik a Telex, a költségeik is magasak - havi 55 millió forint. A finanszírozása viszont egyedi, és ez az írás is elsősorban ezen egyediség miatt született.

A Telex.hu az első olyan hazai tartalomszolgáltató amelyik támogatásokból, elsősorban az olvasók támogatásából tud elindulni. Nincs mögöttük egy vagy több nagybefektető, nincs mögöttük pályázati vagy alapítványi pénz. Kicsit több, mint 40 ezer ember van mögöttük - ennyien dobták össze azt a 319 millió forintot, ami már elég az induláshoz és az első hónapokhoz.

A Telex.hu viszont annyiban is különleges, hogy a pénzügyeit most nyilvánosságra hozta. Tudhatjuk, mire mennyit költenek, és azt is, milyen nagyságrendű adományokból jutottak el idáig. Ez a fajta transzparencia nemcsak szokatlan és különleges a hazai piacon, de egyben példamutató is.

És egy dologra rávilágít: valóban el lehetett jutni idáig lényegében függetlenként. Sem politikai, sem gazdasági nyomás nem lesz rajtuk, ha tud maradni ez a szerkezet. Ha a hirdetéseket is sikerül kordában tartani, miközben második bevételi lábként az is elkezd működni, akkor egyelőre van jövője a Telexnek.

Drukkolok nekik. Ez a fajta portálépítés nem szükségszerűen olyan, amelyet mások meg tudnának ismételni, de van annyira reményteli, hogy talán teret ad a politikailag és gazdaságilag független sajtónak. A Telex.hu esetében talán többen hiszik el, hogy nem áll mögöttük senki. Ez pedig kifejezetten fontos a minőségi újságíráshoz és a minőségi nyilvánossághoz is.

A történet másik szála az Index.hu. Úgy tűnik, amit a nyáron leírtam, igaz: 

jelenleg az Index.hu a legjelentősebb online brand a hazai piacon, a nemzetközi szereplőket nem számolva.

Az a fajta brand-szeretet, ami ezzel járt, talán már a múlté. De az ismertség adott, némi megbicsaklás után az Index.hu ismét elől van a listákon, második-harmadik helyen. A Telex.hu számait duplázza, lényegében visszakerült a látogatottsági versenyben oda, ahol volt.

A volt Indexes újságírók kiválása tehát egyelőre nem hozta el az Index végét, sőt, úgy tűnik, van lendület és akarás az új szerkesztőségben. De elhozott egy új és anyagilag független oldalt, a Telex.hu-t, és egy adományozásra épülő tartalmi modellt, amiből könnyen lehet előfizetéses modell is. Vagyis változást sikerült elérni a piacon. Ez pedig egyáltalán nem baj.

A Telex.hu jövője persze még bizonytalan. Ahogy az Index.hu-nál is lehetséges olyan változás, amely elorigósítja, vagyis egyfajta propagandalapot csinál belőle. Vannak erre utaló jelek is.

Jövő ilyenkor már okosabbak leszünk. Aki túléli a következő heteket-hónapokat, az stabil piaci szereplő maradhat. Az pedig nekünk, olvasóknak lesz jó, ha mindenki talpon tud maradni.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr5316280898

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása