Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • ozirisz: Szerintem is jobb lett az Index, közelebb áll most a függetlenhez. Persze az is jó, hogy van 24.hu. (2020.11.26. 13:37) Huszonnégy
  • Nagykörúton túli magyar: Az indexnek jót tett a megtisztulás, ez mára már egyértelmű. Persze aki olyan cikkeket akar olvasn... (2020.11.26. 09:46) Huszonnégy
  • steery: @Andy73: Biztos, hogy lesznek pozitív meglepetések is. Például: az ivermectin nevű féregirtó gyógy... (2020.11.25. 17:22) Mi lesz 2021-ben?
  • Billy Hill: Akkor a maja apokalipszis kapcsán össze volt keverve két számjegy (2012 vs 2021)... (2020.11.25. 11:18) Mi lesz 2021-ben?
  • Andy73: @steery: Fő a pesszimizmus. De komolyra fordítva a szót, ahogy a cikk túl optimista, a te forgató... (2020.11.25. 10:53) Mi lesz 2021-ben?
  • Utolsó 20

MUNKA!

  • Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (548) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (229) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) e-business (3) ebusiness (103) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (41) érdekes (205) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (152) fórum (6) gépház (95) gerillamarketing (10) google (110) hiba (104) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (30) kampány (365) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) közösség (229) közösségi média (6) kreatív (112) kutatás (97) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) Marketing és környezetvédelem (4) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (28) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1176) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (56) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (22) sem (200) seo (49) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (322) stratégia (3) szakcikk (6) szövegírás (29) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (18) tanácsadás hónap (4) tartalom (69) telefon (3) turizmus online (5) twitter (5) üzlet (295) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (242) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Az "ingyen" ígérete

Címkék: üzlet

2020.11.12. csütörtök 11:08 Konrad

social-media-1989152_640.jpg

Sokan talán már nem is emlékszenek rá, de amikor az internetes kommunikáció elindult, akkor két olyan ígérete volt ennek a megoldásnak, amely könnyen elkápráztatta az embereket. Az egyik a nemzetköziség (amit felraksz a webre, az az egész világon elérhető), a másik pedig az, hogy mindezt megkapod ingyen.

Az első ígéret, a nemzetköziség, természetesen igaz. Persze sok korlátozó dolog van, például egy magyar nyelvű tartalom hiába érhető el technikailag egy malájnak, ha a nyelvi korlátok miatt nem tudja elolvasni. De elérhető - és egy megfelelő nyelvű tartalom már valóban olvasható is számára. Ez akkor volt nagyon erős lehetőség, amikor még egyáltalán nem volt triviális a nemzetközi kommunikáció. Azonnali kommunikációra csak a telefon volt elérhető, de a nemzetközi hívások finoman szólva sem voltak olcsók, ezen felül a hagyományos média volt, amely jobbára helyi mindenhol. A globális kommunikációs márkák, amik ma közismertek, mind maximum 20 évesek. Persze a hagyományos offline márkák ismertek voltak, de nem voltak könnyen elérhetőek (itt elsősorban a nagy nevű újságokra gondolok).

A nemzetköziség ígérete tehát igaz volt és működik a mai napig.

De az internet másik nagy ígérete az ingyenesség. Felrakok egy weblapot, azt megtalálják az emberek, és jön az üzlet, költeni se kell rá. És igen, természetesen tudunk ilyen példákat előhozni, akár most is, de nem ez a jellemző. Nagyon nem.

Először is: ez, amit leírtam, egyáltalán nem ingyenes. Tárhely kell, el kell készíteni a weblapot, foglalkozni kell vele. Persze ez aprópénz ahhoz képest, mintha vennénk valahol a fejlett világban egy tévéreklámot, de akkor sincs ingyen.

Aztán kiderült, hogy ez így önmagában nem elég. Kellenek a hirdetések, sőt, kell a keresőoptimalizálás, aztán kell a közösségi média jelenlét, meg kell a... Szóval sok olyan dolog kell, ami pénzbe kerül.

De azért megmaradtak nekünk az ingyen dolgok: az ingyenes információk (hírek), az ingyenes szolgáltatások (pl. Facebook). Csak aztán ezekről is lassan kiderült, hogy amiért nem fizetsz, ott nagy valószínűséggel te vagy az áru. És bár ez sokáig nem volt probléma, de mára egyre több embert zavar, hogy az adatainak a megszerzésével mindenféle célzott ajánlatokat kap, vagy valami egészen másra is felhasználják azokat.

De az "ingyen" ígérete továbbra is velünk van. Sok olyan dologért nem vagyunk hajlandóak fizetni az interneten, amiért hagyományos módon fizetnénk. Tipikusan ilyen a hírtartalom, de például a zenék és a filmek is nagyon sokáig ide tartoztak - és sokaknál tartoznak ma is.

Ez csak azért probléma, mert - ahogy arról sokat és sokszor írtunk - a régi üzleti modellek nem működnek, újakat kell találni. Illetve...

Van itt egy hír:

a The New York Times-t kiadó vállalatcsoport csütörtökön közzétett harmadik negyedéves jelentése szerint a digitális előfizetésekből származó bevételek most először meghaladták a nyomtatott újság előfizetőitől befolyó pénzeket.

Az egyik legfejlettebb piacon, az egyik legerősebb brand már itt tart. Kellett ehhez olyan 20 év, de úgy tűnik, van élet az online világban is, az "ingyen" ígéretén túl. Ez lehet, hogy kivétel, de lehet az is, hogy egy trend. Egy olyan trend, ahol ismét hajlandóak leszünk fizetni azért, ami értékes, és ismét mi vesszük meg a híreket, és nem azok vesznek meg minket.

Az "ingyen" ígérete lassan elmúlik. Kellett ehhez egy egész generációnyi idő...

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr7516282406

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

^LutheR^ 2020.11.12. 13:43:18

Sajnos hamarosan a Google Fotók sem fogja tudni biztosítani az ingyen korlátlan fotós tárhelyet.

Alick 2020.11.13. 13:07:53

Digitális előfizetés újságra..? ennyit nem ér a féknyúz. :) :)

midnight coder 2020.11.13. 15:46:25

Sok újság próbálkozik ezzel, de szerintem halva született ötlet.

Egyrészt, rohadtul nem érdekel, hogy én vagyok az áru. A fizetős újságban is van hirdetés, sőt ha veszel egy viszonylag drága mozijegyet, a film előtt is végignézetnek veled egy rakás reklámot.
Ugyanakkor én legalábbis úgy vagyok vele, hogy ha engem speciel a műszaki dolgok érdekelnek, akkor nem olyan nagy baj, hogy nem kapok az arcomba lépten nyomon mosópor vagy intim betét reklámot.

Amúgy ez az én vagyok az áru dolog is igazából pont olyan bullshit mit minden más, és ezt sem azért nyomják az arcodba hogy te jól járj vele, hanem azért, hogy Pl. azok az újságok akik nem érdeklik az ebet sem, ergo nem tudnak reklámbevételt produkálni, a beetetett kicsi birkákból azért még megéljenek. Persze ez menni nemigen fog, de egy próbát megér.

midnight coder 2020.11.13. 15:47:43

@Alick: Na ja. Minden újság valakinek az érdekeit szolgálja, és az soha nem az olvasó. A birkaság teteje az, amikor fizetsz is azért hogy manipuláljanak.

MAXVAL birсaman közíró · http://bircahang.org 2020.11.13. 16:13:01

Én a lehető legkevesebb dologért fizetek.

Filmért, zenéért soha. Újságért, hírért soha.

Könyvért ritkán, de ha meg is veszek valamit, aztán feltöltöm torrentre közösségi használatra.

Tárhelyért fizetek, mert az ingyenes nem jó: jönnek a kéretlen reklámok, korlátozások.

MAXVAL birсaman közíró · http://bircahang.org 2020.11.13. 16:14:40

@midnight coder:

A fizetős újságnál csak nevetségesebb dolog van: a pénzkunyerálós.


süti beállítások módosítása