Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Kereso75: Az online oktatás terepe inkább a coursera-szerű szolgáltatások, ahol a számodra ideális idpoontba... (2020.11.18. 12:06) Online tanítás
  • MAXVAL birсaman közíró: @midnight coder: A fizetős újságnál csak nevetségesebb dolog van: a pénzkunyerálós. (2020.11.13. 16:14) Az "ingyen" ígérete
  • MAXVAL birсaman közíró: Én a lehető legkevesebb dologért fizetek. Filmért, zenéért soha. Újságért, hírért soha. Könyvért... (2020.11.13. 16:13) Az "ingyen" ígérete
  • midnight coder: @Alick: Na ja. Minden újság valakinek az érdekeit szolgálja, és az soha nem az olvasó. A birkaság ... (2020.11.13. 15:47) Az "ingyen" ígérete
  • midnight coder: Sok újság próbálkozik ezzel, de szerintem halva született ötlet. Egyrészt, rohadtul nem érdekel, ... (2020.11.13. 15:46) Az "ingyen" ígérete
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (547) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (229) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) e-business (3) ebusiness (103) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (40) érdekes (204) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (152) fórum (6) gépház (95) gerillamarketing (10) google (110) hiba (104) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (30) kampány (364) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) közösség (226) közösségi média (5) kreatív (111) kutatás (97) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) Marketing és környezetvédelem (4) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (28) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1172) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (56) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (22) sem (200) seo (49) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (322) szakcikk (6) szövegírás (29) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (18) tanácsadás hónap (4) tartalom (68) telefon (3) turizmus online (5) twitter (5) üzlet (292) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (242) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Az ok és az okozat

Címkék: statisztika onlinemarketing

2020.11.19. csütörtök 10:09 Konrad

binary-1327493_640.jpg

Az online marketing egyik feladata számos adatnak a vizsgálata. Iszonyú mennyiségű adat keletkezik azzal, hogy weboldalunk van, azzal, hogy Facebook oldalunk van, azzal, hogy hirdetéseket futtatunk. Ezek az adatok csak jönnek, ott vannak, de valójában akkor van értelmük, ha fel tudjuk azokat dolgozni.

Márpedig az adatok feldolgozása soha nem egyszerű. Aki tanulta ezt, az tudja, mennyi buktató van abban, amikor a meglévő adatokból információt szeretnénk gyártani, vagyis következtetéseket akarunk levonni belőlük.

Mondok egy példát. A weboldal látogatóinak az egyik fontos mérőszáma a bounce rate, vagyis a visszafordulási arány. Azt mutatja meg, hogy a weboldalunkra érkező látogatók hány százaléka fordult vissza úgy, hogy csak egy oldalt nézett meg, és máris távozott. Az az általános vélekedés, hogy ha a bounce rate magas, az nem jó, mert a látogatókat valószínűleg nem érdekelte az oldalunk. De ha csak ezt figyeljük, akkor könnyen tévedhetünk.

Ezen a blogon mostanában naponta írok bejegyzést, de korábban volt olyan is, hogy csak havonta egyszer. Azok a látogatóim, akik hűségesek, minden bejegyzésemet elolvassák. Mindig, amikor elkészülök azokkal. Jönnek, elolvassák, elmennek. A többit nem, hiszen már olvasták azokat. Vagyis a statisztika szerint a hűséges olvasóim azonnal visszafordulóknak lettek mérve! 

Hol hibázok akkor? Ott, hogy nem rendeltem hozzá a bounce rate-hez az oldalon eltöltött időt. Mert csak akkor van igazán baj a visszafordulással, ha az eltöltött idő extrém rövid, 5 másodperc alatti.

Érthető a probléma? Az adatok rosszul értelmezése miatt könnyen lehet, hogy hibás következtetést vonok le, abból pedig hibás kampányok, vagy más cselekedetek lesznek. Mint a viccben:

A télre készülődve az indiánok egy hétig gyűjtik a fát. A törzsfőnök felküldi a fiát a hegyre, hogy kérdezze meg az öreg varázslót, kell-e még fa, mennyire lesz hideg a tél!
A fiú felmegy, és kérdezi a matuzsálemet:
- Apám arra kíváncsi, milyen hideg lesz télen?
- Nagyon hideg, fiam!
Az indián visszamegy a faluba, s még egy hétig gyűjtik a fát. A főnök megint elküldi a varázslóhoz a fiát.
- Apám még egyszer kérdi, milyen hideg lesz a tél?
- Borzalmasan hideg lesz!
Az indián visszamegy, még egy hétig gyűjtik és vágják a fát. A főnök harmadszor is felküldi a hegyre a fiát!
- Varázsló, most komolyan, nagyon hideg lesz a tél?
- Nagyon, borzalmasan hideg, iszonyú kemény telünk lesz!
A fiút gyötri a kíváncsiság, bátorságot merít, és megkérdi
- Tisztelettel kérdem, honnan tudja azt, hogy hideg tél lesz?
- Onnan, hogy az indiánok lent a faluban már három hete gyűjtik a fát.

Ami elsőre vicces, az másodikra el kell, hogy gondolkoztasson bennünket.

Itt egy másik példa: ha nem hirdetjük a tevékenységünket, mert a vevőink úgyis ajánlásokra jönnek csak, akkor vajon ez miért van? Ha nem hirdetünk, hogyan jöhetnének hirdetésekből? Ha nem hirdetünk, akkor a többi forrás jelentősen felülmérődik, hiszen nincsen más...

Az adatokból következtetéseket levonni nem is olyan egyszerű. Nem véletlenül lehet ezt tanulni is, és ilyenkor jön elő az a fajta tudás, amelynek egyik forrása a végzettség (nekem a közgázon statisztikát és prognosztikát is kellett tanulni), a másik forrása pedig a sok éves tapasztalat.

Az online marketing szépsége is egyben az, hogy az adatokkal is dolgoznunk kell. Meg kell tanulnunk értelmezni azokat, és ha nem boldogulunk, érdemes tapasztalt szakembert hívni. Olcsóbb lesz őt kifizetni, mint a téves következtetések miatt a pénzünket rossz helyen költeni.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr5016290250

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása