Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: @Berger Csaba: amiről biztosat tudok mondani, az a Rift. A PC-re le kell tölteni egy Oculus progra... (2021.01.23. 11:11) Virtuális tér
  • Berger Csaba: Szia! Nekem nem világos, hogy hogyan kerül az Oculus-ba a program. Bele van égetve, vagy valamilye... (2021.01.22. 22:07) Virtuális tér
  • Hammer: @Konrad: Akkor csak annyit, hogy együtt érzek veled. Ahogy írtad is, nem vagy ezzel egyedül. (2021.01.12. 10:01) Kezdem unni a Covid-ot
  • Konrad: @Hammer: igen, nettó panaszkodás, jól látod. Vállalom a másik felét is. (2021.01.12. 09:56) Kezdem unni a Covid-ot
  • Hammer: Természetesen jogod van unni, és megosztani az érzéseidet, de ez a poszt nekem most nettó panaszko... (2021.01.12. 09:50) Kezdem unni a Covid-ot
  • Utolsó 20

MUNKA!

  • Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (553) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (229) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) e-business (3) ebusiness (104) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (41) érdekes (206) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (154) fórum (6) gépház (95) gerillamarketing (10) google (110) hiba (106) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (30) kampány (367) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) Klub (5) közösség (234) közösségi média (7) kreatív (114) kutatás (98) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) Marketing és környezetvédelem (4) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (28) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1196) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (56) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (22) sem (200) seo (49) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (323) stratégia (3) szakcikk (6) szövegírás (31) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (18) tanácsadás hónap (4) tartalom (71) telefon (3) turizmus online (5) twitter (5) üzlet (308) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (244) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

A tények értéke

Címkék: érdekes közösség

2021.01.08. péntek 10:10 Konrad

trust-4321822_640.jpg

A már mögöttünk lévő tízes évek egyértelműen az álhírekről is szóltak. Egészen pontosan a hírek elértéktelenedéséről, a tények figyelmen kívül hagyásáról, átértelmezéséről vagy egyenesen tagadásáról. Mindig is voltak emberek, akik a saját valóságukban éltek, de az elmúlt évtizedben ezt sokan kihasználták, és különböző okokból, de tömegeket tudtak rávenni arra, hogy egy felépített, saját valóságban higgyenek.

Számos cikk, film, dokumentumfilm és könyv is szól erről, különböző megközelítésből, így nem szeretném részletezni azt, hogyan és miért alakult ki ez a helyzet, de tény: mára egyes országok, sőt, a nyugati világ jelentős része megosztottá vált. Sokak számára mást jelentenek a tények, mást a valóság. A valóságértelmezés elment egy olyan irányba, amely már befolyásolja a hétköznapi döntéseket is. Amíg csak egy szük kisebbség állt ellen a tudomány által állított tényeknek, addig az betudható volt egyfajta egzotikus szélsőségnek, de amióta ez a kisebbség sokkal nagyobb létszámú lett, már olyan erővel bírnak, ami mindenkinek az életére kihat.

A Netflix The Social Dilemma címe filmje is beszél erről, ott egyértelműen a közösségi médiára terelve a felelősséget, hogy ez kialakulhatott. Ugyanakkor azt gondolom, ez ennél jóval mélyebb kérdés. Miközben abban a hitben éltünk, hogy túl vagyunk a felvilágosodáson, és az emberek többsége nem kitalált mesék, hanem a tudósok által bemutatott világot fogadja el, kiderült, ez sokak számára csak a felszín. Amint kapott egy kis támogatást, ezt a fajta gondolkodást azonnal sikerült levetni, és onnantól kezdve összeesküvés-elméletekbe és más, a tényeket figyelmen kívül hagyó vagy tudatosan félreértelmező világba kezdtek el hinni. És ez nem kizárólag politikai kérdés: ez már jóval túlmutat azon, ki melyik politikai tábor része.

Mára tehát eljutottunk egy olyan állapothoz, amely gondolkodásában alapvetően eltér attól, amit 10-15 éve láttunk magunk körül. A húszas évek nagy kérdése az lesz, ez így marad, esetleg mélyül, vagy sikerült visszaállni egy olyan gondolkozásra, ahol a tényeknek van hitele, a tudósoknak van hitele, a valóságnak van hitele?

Ha valaki valamilyen közkeletű összeesküvés-elméletben hisz, és szerinte a világot úgy kell értelmezni, az most természetesen fúj rám, és azt mondja, én mondom a hülyeséget, végre látjuk a valóságot, és én hazudok, én is a világ-összeesküvés része vagyok. Számára ugyanis az ő valósága A valóság, és amit én mondok, az a torz világ.

Sokan vannak ilyenek. De vajon nekik van igazuk? Úgy kell élnünk, hogy elfogadjuk ezeket?

Nem lenne példa nélküli. A vallások megléte önmagában egy párhuzamos világot mutat. Sőt, sok párhuzamos világot: ahány vallás, annyi féle isten, ahány vallás, annyi féle valóság, ahány vallás, annyi féle tény-értelmezés. És egyébként a világ működik, nem okoz jelentős problémát, hogy ezek a vallások így egymás mellett vannak (igen, vannak és voltak vallásháborúk, de ezek jobbára a szélsőségek által gerjesztett háborúk, és mindig van az ideológia mögött valamilyen gazdasági, hatalmi kérdés). Akkor meg kell szoknunk, hogy párhuzamos valóságok lesznek, és nemcsak egymás hitére kell figyelemmel lennünk egy toleráns környezetben? 

Miközben ez a kérdéskör személy szerint is érdekel, szakmai szempontból is fontosnak tartom. Könnyű belátni, mennyire befolyásolja a marketing kommunikációt is ez a változás, hiszen például egy Covid miatti céges lépést is máshogy ítélnek meg azok, akik elfogadják, hogy szigorú védekezésre van szükség, mint azok, akik elutasítják azt.

Vagyis a párhuzamos valóságok léte igenis befolyásolja az üzleti világot is. Több dologra kell figyelnünk, meg kell értenünk, hogy mi az, amit még leírhatunk, és mi az, ami már a fogyasztóink egy része számára elfogadhatatlan. Politikai vagy más, társadalmi kommunikációra ez kiemelten igaz. Hiszen azok, akik egyszerűen érnek el sok embert, egyben felelősek is, hogy amit mondanak, az milyen hatásokat fog kiváltani.

Azt hiszem, a következő évtized legnagyobb kihívása a környezetünk védelme után ez: mennyire leszünk képesek általában, társadalmi szinten visszatérni a tényekhez, értékelni azokat, vagy olyan világban fogunk élni, ahol nemcsak az különböztet meg a másiktól, hogy hol született vagy milyen nyelvet beszél, de az is, hogy melyik valóságban hisz.

Tíz év múlva majd érdemes lesz visszatekinteni, mi történt. Most, egyelőre, meg kell ezt élnünk. A saját életünkben és a szakmai kommunikációban is.

A marketing területén dolgozol, vagy vállalkozó, cégvezető vagy? Neked is szól az Onlinemarketing Klub! Várunk a tagjaink között!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr7616376516

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása