Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: @Berger Csaba: amiről biztosat tudok mondani, az a Rift. A PC-re le kell tölteni egy Oculus progra... (2021.01.23. 11:11) Virtuális tér
  • Berger Csaba: Szia! Nekem nem világos, hogy hogyan kerül az Oculus-ba a program. Bele van égetve, vagy valamilye... (2021.01.22. 22:07) Virtuális tér
  • Hammer: @Konrad: Akkor csak annyit, hogy együtt érzek veled. Ahogy írtad is, nem vagy ezzel egyedül. (2021.01.12. 10:01) Kezdem unni a Covid-ot
  • Konrad: @Hammer: igen, nettó panaszkodás, jól látod. Vállalom a másik felét is. (2021.01.12. 09:56) Kezdem unni a Covid-ot
  • Hammer: Természetesen jogod van unni, és megosztani az érzéseidet, de ez a poszt nekem most nettó panaszko... (2021.01.12. 09:50) Kezdem unni a Covid-ot
  • Utolsó 20

MUNKA!

  • Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (553) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (229) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) e-business (3) ebusiness (104) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (41) érdekes (206) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (154) fórum (6) gépház (95) gerillamarketing (10) google (110) hiba (106) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (30) kampány (367) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) Klub (5) közösség (234) közösségi média (7) kreatív (114) kutatás (98) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) Marketing és környezetvédelem (4) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (28) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1196) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (56) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (22) sem (200) seo (49) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (323) stratégia (3) szakcikk (6) szövegírás (31) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (18) tanácsadás hónap (4) tartalom (71) telefon (3) turizmus online (5) twitter (5) üzlet (308) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (244) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Facebook, neked mindent szabad?!

Címkék: facebook

2021.01.14. csütörtök 09:25 Konrad

facebook-715811_640.jpg

A Facebook meghatározza az életünket. Kifejezetten hülyén hangzik ez a mondat, de mára az országban élők jelentős része használja a Facebook-ot, ezen keresztül kommunikál, ezen keresztül informálódik, ezen keresztül éli a társasági életét.

Hogy mennyire kiemelten fontos Magyarországon a Facebook, hogy mennyire elterjedt, azt a hivatalosan elérhető adatok alapján is jól láthatjuk. Jelenleg 5 millió 300 ezer aktív felhasználó van idehaza, ami lakosság arányban azt jelenti, hogy közel 55% Facebook felhasználó. Hogy ez mennyire sok?

Európában az élmezőnyben vagyunk. Csak négy olyan ország van, amelyik nálunk nagyobb arányban facebookozik:

  • Svédország 62,3%
  • Szlovákia 58,6%
  • Hollandia 57,2%
  • Belgium 56,1%

A szomszédos Romániában 46,3%, Horvátországban és Szlovéniában is 43,8%, Ausztriában 41,1%, Szerbiában 38,9%, Ukrajnában pedig mindössze 21,7%

Sőt, Németországban csak 37%-a a lakosságnak aktív facebookozó, ahogy Lengyelországban is ez az arány.

Így érthető talán, miért annyira meghatározó, hogy mi történik a Facebook-on, és miért került ennyire a politikusok érdeklődési körébe is. Mi, akik régóta használjuk ezt a platformot, már talán megszoktuk, mennyire megbízható (közepesen), mennyire kiszámítható (nem igazán) és mennyire jól használható (nagyon nem). Megszoktuk azt is, hogy a Facebook-ot könnyű használni, de piszok nehéz velük kommunikálni.

Miközben a másik nagy globális platformnak, a Google-nek (amihez tartozik ugye sok más között a YouTube is) van hazai képviselete is, addig a Facebook közvetlenül jelen sincs az országban. Vannak ugyan magyar nyelvű tanácsadóik, de amikor probléma adódik, akkor ez nem segít semmit. Egy egyszerű példa: mostanában nagyon sok felhasználónak elvették a hirdetés indításai jogát. Indoklás nélkül. Aztán lehet mindenféle felületeken jelezni, hogy ez így nem oké, és talán majd visszakapják. Nálunk is történt ilyen, két hónap múlva szó nélkül újra tudott a kolléga hirdetést indítani, és ahogy az elvételről, úgy a visszaadásról sem kaptunk sem magyarázatot, sem értesítést.

Megszoktuk, hogy a Facebook egy önkényes és durcás kisfiú, igyekszünk ezzel együtt élni. És megszoktuk azt is, hogy saját szabályai vannak, mindenféle komolyabb magyarázat és jogorvoslati lehetőség nélkül.

A Facebook úgy működik, mint egy szeszélyes diktátor.

Ezek után, ha egy politikus így 2020-ban mintegy rácsodálkozik arra, hogy "A Facebook bárkit letörölhet indoklás nélkül", akkor mit lehet erre mondani? Igen, és képzeld el, ez már így van majdnem 17 éve! Hol éltél eddig?

De természetesen érthető a felháborodás is: a fenti számok megmutatják, mennyire fontos ez a felület. És a politikusok félelme nem az, hogy a választóikat törli a Facebook, hanem az, hogy őket is törölheti. Indoklás és fellebbezési lehetőség nélkül. (Ahogy sok törvényt meghoztak az elmúlt tíz évben idehaza, ugye.) Én amúgy megértem, hogy szokatlan dolog egy kormánypárti politikusnak a kiszolgáltatott szerepben lenni, de azt hiszem, meg kell szokniuk. Amikor Trump-ot lényegében törölte a Facebook, akkor tényleg mindenkinek egyértelművé vált, hogy ezen a platformon talán egyedül Mark Zuckerberg az, aki biztonságban érezheti magát.

Hogy ez mennyire jó? Hogy ennek így kell lennie? Olyan kérdések ezek, amelyekre nem lehet egyszerűen válaszolni: mivel a Facebook egy magáncég, amelynek a tulajdonosai részvényesek, így a szabályokat is ő maga hozhatja. Jelenleg nem tudok olyan törvényről, amely kötelezheti a Facebook-ot arra, hogy valakit engedjen regisztrálni, vagy ne törölhessen. Ez következik abból a felhasználási feltételből is, amit minden regisztráló elfogadott.

Másrészt a Facebook jelentősége több, mint egy egyszerű webes szolgáltatás, lényegében közművé vált. És ahogy a közműveket is lehet máshogy szabályozni, úgy a Facebook-ot is elérheti a máshogyan szabályozás. A baj csak az, hogy ez nem lesz egyszerű. Első lépésben az amerikai képviselőház igazságügyi bizottsága vette a kezébe a dolgot, és megállapította, hogy a Facebook sok más techcéggel együtt egyfajta monopólium. Márpedig ennek lesz következménye, igaz, nem szükségszerűen az, hogy beleszóljanak a Facebook, mint szolgáltatás működtetésébe.

De ez még évek. A Facebook pedig olyan, amilyen. Szeretjük vagy sem, amíg ilyen sokan használják, mi is használni fogjuk, mert itt érünk el sok embert (igaz, egyre nehezebben, egyre rosszabb hatékonysággal).

Szabályozás hiányában pedig, ha a törvényeket amúgy betartja, a Facebook azt csinál, amit akar. Akár az Egyesült Államok elnökét is rendre utasíthatja.

Problémát okoz a Facebook-on kommunikálni? Vagy ötleteket, tippeket szeretnél kapni? Kérdésed van és feltennéd szakembereknek? Lépj be az Onlinemarketing Klubba!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr516387014

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása