Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK: @horrorpornó bábszínház: Nem az Origo cikkét idéztem, hanem a Beszélőjét, amely egy színvonalas-eg... (2021.03.07. 17:47) Legyél kedves!
  • horrorpornó bábszínház: @AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK: Ja, egy folyóirat cikke az tényleg történelmi tény. Lásd pl. Origó... (2021.03.03. 17:44) Legyél kedves!
  • Cpt. Flint: @horrorpornó bábszínház: ""Európában egyébként mindenki idegen, alig pár száz évvel korábban jött ... (2021.03.03. 10:25) Legyél kedves!
  • Cpt. Flint: @horrorpornó bábszínház: "A németek meg az angolok is mint két rokon nép, mekkora szövetségesek v... (2021.03.03. 10:06) Legyél kedves!
  • Cpt. Flint: @AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK: "A magyar szabadságharc során egyébként is arról volt szó, hogy a H... (2021.03.03. 09:22) Legyél kedves!
  • Utolsó 20

MUNKA!

  • Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (555) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (230) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) e-business (4) ebusiness (105) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (42) érdekes (206) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (159) fórum (6) gépház (96) gerillamarketing (10) google (111) hiba (107) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (30) kampány (369) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) Klub (7) közösség (237) közösségi média (10) kreatív (117) kutatás (98) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) Marketing és környezetvédelem (4) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (29) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1212) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (56) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (200) seo (49) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (323) stratégia (3) szakcikk (6) szövegírás (31) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (18) tanácsadás hónap (4) tartalom (71) telefon (3) turizmus online (5) twitter (5) üzlet (317) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (245) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Öt remarketing hiba, amit ne kövess el

Címkék: hiba onlinemarketing

2021.01.29. péntek 10:24 Konrad

objectives-462555_640.jpg

A hatalmas reklámzaj akkor a legzavaróbb, ha láthatóan számunkra teljesen értelmetlen hirdetések jelennek meg. Kicsit zavaró az, ha valami nem igazán nekünk szól, de ha valami láthatóan értelmetlen, az már nagyon tud zavarni. Ilyen láthatóan értelmetlen hirdetés az, ha veszek egy terméket, és még napokig annak a hirdetését látom. Vagy amikor megrendelek egy szállást, és még azért jön e-mailben a javaslat, hogy foglaljak.

A legtöbb ilyen zavaró hirdetés jellemzően a hibásan beállított remarketing kampányok miatt van. Az Onlinemarketing Klubban tartott egy gyakorlati előadást Berényi Károly arról, hogyan kell a Facebook-on beállítani a remarketing kampányokat, milyen módon lehet azokat célozni (az előadás a tagoknak bármikor megnézhető). Ebből az előadásból is kiderül, hogy volna lehetőség okosan kezelni az ilyen megjelenéseket, de valóban több munkával jár, mint ha csak egy alapbeállítást futtatnánk.

De milyen hibákat nem kellene elkövetni? Összeszedtem ötöt, ami viszonylag könnyen kiküszöbölhető lenne:

Nincs más üzenet

Ez a legtriviálisabb hiba. A remarketing lényege, hogy olyanoknak mutatunk meg egy hirdetést, akik már találkoztak velünk. Nos, ha újra ugyanazt a hirdetést látják, mint korábban, akkor nem fogjuk tudni őket hatékonyan cselekvésre buzdítani. A remarketinget úgy kell elképzelni, hogy az értékesítési tölcsér elején egy szintet lépünk előre. Már ismer minket az, aki a hirdetést látja, most próbáljuk meg valami olyanra rávenni, amitől még jobban bevonódik. Ehhez pedig egy újabb üzenet kell.

Túl gyorsan hirdetsz

Ott járt az oldaladon, visszalépett a Facebookba, és azonnal ismét látja a hirdetésedet. Mit fog akkor gondolni? Azt, hogy vissza kellene menni? Vagy azt, hogy miért zaklatnak, mikor most jártam náluk? Igen, a remarketing lényege, hogy olyanoknak hirdetünk, akik már valamilyen módon kapcsolódtak hozzánk. De adjunk nekik időt! Termékcsoporttól, szolgáltatástól függ, hogy mennyit. De valamennyi időt mindenképpen!

Vevődnek hirdetsz, azonnal

A vevőid is rajta vannak a remarketing listádon, hacsak nem zárod ki őket. És ha vásárlás után azonnal annak a terméknek látja a hirdetését, amit éppen akkor vett meg, az vajon mennyire hatékony?

Nem az a baj, hogy a vevődnek hirdetsz. Hiszen lehet ennek is értelme. Például ha olyat adsz el, ami 30 napra elég, akkor 20-25 nap után már újra van értelme hirdetned a vevőnek. De ha azonnal hirdeted neki azt, amit megvett, tuti nem lesz hatékony, de legalább zavaró.

Felhasználódnak hirdetsz

Nagyon hasonló probléma, amikor olyannak hirdetsz, aki éppen igénybe veszi a szolgáltatásodat. Minek teszel ilyet? Nem fog még egyszer előfizetni... Annak van értelme, hogy pár nap vagy hét inaktivitás után megszólítsd, de ha aktív, akkor nem kellene látnia azt, hogy fizessen elő újra.

Csak remarketingezel 

Jól megy a remarketing, az hozza a legtöbb bevételt, ezért leállítod a többi kampányt. Egy ideig még jó a remarketing kampány, aztán egyre rosszabb lesz, ugyanis a többi kampány leállításával megszűnik a remarketing listák "töltése" és egyre kevesebb embert tudsz célozni. Ezt a hibát sokan nem veszik észre, azaz nem gondolnak arra, hogy a többi hirdetés lállítása a hiba oka.

Természetesen vannak még trükkök és elkerülendő hibák is a remarketingben. Ráadásul ahány hirdetési eszköz, annyi féle beállítási, kizárási lehetőség van. Ha profi remarketinget akarsz, bele kell tanulnod. Ha elakadsz kérdezz bátran, lépj be az Onlinemarketing Klubba, segítünk!

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr7616404586

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Weeno 2021.01.29. 18:29:53

Szerintem sokaknak hiánypótló írás, de lenne pár dolog, amit hozzáadnék. Egyrészt az "ugyanaz az üzenet" nem mindenhol probléma. Ha a kampányod céljával identikus, hogy ugyanaz az üzenet megy ki, akkor menjen. A túl gyors hirdetés meg olyan, hogy kisebb vagy közepes értékű termékeknél az ember kevésbé mérlegel, ezért gyorsan kell retargetálni, mielőtt a konkurenciánál köteleződne el, erre jók pl a discount tartalmú remarketing üzenetek. Ezt te is leírtad, hogy terméktől/szolgáltatástól függ, csak így elég nagy általánosításnak tűnik. A többivel tökéletesen egyetértek, bár felhasználókat is lehet remarketingelni pl.: upsell üzenettel, ha kicsi az EDM/in-app konverziós ráta.


süti beállítások módosítása