Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

A mindent mérés hazugsága

Címkék: onlinemarketing

2021.02.04. csütörtök 09:43 Konrad

binary-1254484_640.png

Az az elterjedt nézet, hogy az internet azért is nagyon jó felület, mert itt mindent lehet mérni. És tény, más kommunikációs eszközökhöz képest sokkal több adatunk is van, amikből sokkal pontosabban tudunk tervezni, sokkal hatékonyabb kampányokat tudunk futtatni.

De az egyáltalán nem igaz, hogy mindent tudunk mérni és mindent mérünk is. Amikor tanítom az internetes méréseket, akkor össze is szoktam szedni, hogy miért nem áll rendelkezésünkre minden adat. Érdemes ezt áttekinteni, hogy lássuk, milyen korlátai vannak az online mérésnek.

Alapvetően három részre lehet szedni az okokat, amiért egy adatot nem kapunk meg, ezek az alábbiak:

  • technológia
  • törvényi szabályozás
  • más valaki nem adja oda

Mindhárom ok fontos, és mindhárommal találkozunk nap mint nap.

A technológiai ok sokféle. Egyrészt nem lehet mindent mérni - például azt, hogy egy számítógépet hányan használnak, úgy, hogy nem csinálnak saját felhasználókat. Vagy azt, amikor egy felhasználó több eszközt is használ. Vannak becslések, vannak olyan mérési megoldások, amelyek valamilyen szolgáltatás használatával (pl. Google) próbálják ezeket a helyzeteket mérni, de értelemszerűen ez sosem lesz 100%-ig pontos.

Szintén technológiai ok, ha a felhasználó vagy az adott eszköz, szoftver akadályozza a mérést. Ilyenkor az történik, hogy a mérésre használt megoldás nem működik, esetleg téves eredményt ad. Ilyen eset az, ha valaki hirdetésblokkolót használ és ezzel tiltja a mérést végző kódokat is. Van erre is megoldás természetesen, de egyrészt ez nem annyira elterjedt, másrészt sokszor csak a tiltás ténye derül ki, de a letiltott adatokat természetesen nem lehet megkapni.

A törvényi szabályozás is fontos korlát. Például a kötelező süti (cookie) engedélyeztetés, ha helyesen van elkészítve, arra is lehetőséget ad, hogy a felhasználó ne adja át az adatait. De törvényi szabályozás miatt nem lehet sok esetben bizonyos adatokat elkérni vagy tárolni. A GDPR és az egyéb törvények is megfogják tehát a kezünket.

Végül a harmadik ok az, amivel akkor szembesülünk, amikor valamilyen különleges adatra van szükségünk. Ha a Facebook-on van egy oldalunk, akkor rengeteg adatot kapunk az oldalunk lájkolóiról, az aktív felhasználókról, a posztokról... És még több dolog az, amit nem kapunk meg. Miközben a Facebook rengeteg adatot tud, csak egy keveset oszt meg velünk. Például nincs arról információnk, milyen keresztolvasottsága vagy keresztlájkoltsága van két oldalnak - még akkor sem, ha mindkét oldalt mi kezeljük. És ez csak egy a számos olyan kérdésből, amire a technológia adott, a törvény nem szabályozza, de a szolgáltató nem ad választ. Természetesen ez nemcsak a Facebook sajátja - sőt, a Facebook különösen sok adatot ad át nekünk.

Látható tehát, hogy az interneten nem tudunk mindent mérni, akkor sem, ha arra amúgy elvi lehetőség van, és sok esetben még ez sem adott. Ettől függetlenül természetesen továbbra is igaz: sokkal több adatból dolgozhatunk, mint bármely más kommunikációs csatornán, de ne essünk abba a csapdába, hogy azt gondoljuk: itt aztán tényleg minden adat a rendelkezésünkre áll.

Segítség kell az adatok értelmezésében? Nem tudod jól beállítani a méréseidet? Erről is tudunk beszélgetni az Onlinemarketing Klubban!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr2116414734

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása