Amikor elkezdtem ezt a blogot írni, 2005-ben, még a Freeblogot használtam, mert az volt az egyedüli olyan általános blogszolgáltatás, amely könnyen elérhető volt. Aztán 2005. végén elindult nem publikus bétában a Blog.hu, amire meghívott Blumi, a Blog.hu akkori tulajdonosa tesztelni. Áthoztam az összes korábbi posztot, és azóta a Blog.hu-n vagyok, miközben persze szépen felépült a cégünk, az Onlinemarketing.hu is, saját weboldallal. De a blog maradt itt, aminek több oka is van.
Az egyik legfontosabb az a plusz figyelem, amit a Blog.hu a mai napig tud biztosítani. Ez részben a Blog.hu címlapot, részben az Index.hu címlapot, illetve az azon történő megjelenést jelenti. Az elmúlt hónapokban is számos bejegyzésem kikerült ezekre a felületekre, ami plusz olvasót hoz, és ez egy olyan blog esetében, ami részben az ismertségem erősítésére és növelésére is való, nem hátrány.
A másik ok az a Blog.hu beágyazottsága: az ide kikerülő bejegyzések nagyon gyorsan jó helyezést tudnak elérni a Google keresőben, és a Blog.hu ismertsége önmagában elég erős ahhoz, hogy elfogadott legyen az itt történő blogolás.
Ezek a külső tényezők, de van néhány saját ok is.
Ezek egyike az, hogy ez a blog az enyém. Volt a múltban néhány vendégszerző, de ez akkor sem az Onlinemarketing.hu Kft. céges blogja, hanem Berényi Konrád online marketing blogja. Megmarad az a szabadságom, hogy írjak olyan témákról, amik nem szükségszerűen kapcsolódnak a cégünk munkájához, és megmarad az a lehetőségem, hogy lazább szövegeket írjak. Ugyanakkor egyértelműen van kapcsolat a blog és a cég között - itt is megjelenik a cég, és a cég weboldalán is kiemelt megjelenést kap a blog.
Egy másik saját ok pedig a múlt: 15 év posztjait kommentekkel, képekkel nagyon nagy munka lenne átvinni egy új helyre. Ez nem ér nekem annyit, hogy babráljak vele.
De ezeknek az előnyöknek van persze ára is.
Az egyik ára az, hogy ez a felület nem az enyém. Nem csinálhatok azt itt, amit akarok, hiszen vannak a blog.hu-nak szabályai, és bármikor elvehetik, törölhetik a blogomat, vagy akár be is zárhatják a Blog.hu-t (ahogy bezárt a Freeblog vagy a Blogter). Éppen ezért időnként készítek egy biztonsági mentést az egész blogról - de nem minden poszt után, így azért ez nem egy tökéletes védelem.
A másik ára pedig a reklámok. Bár évekkel korábban különleges blog voltam, és nem jelentek meg itt reklámok, de ez elmúlt, és a címlapra kerülés ára az, hogy a Blog.hu reklámokat jelenít meg a blogomon. Amit ráadásul nem tudok befolyásolni.
Így aztán könnyen lehet, éppen ennek a bejegyzésnek az olvasása közben is látsz olyan reklámot, amely valamelyik konkurenciám hirdetése. Vagy olyan reklámot, amit én mondjuk etikai okokból nem engednék ki. Mert ez a fajta megjelenési hely ezzel is jár. Erre sincs ráhatásom.
Mégis, összességében egyelőre megéri ide írni. A felületet megszoktam, szeretem, itt van az elmúlt bő 15 éves múlt, és ezt ismerik a látogatók is. De ha ma kezdeném, már nem itt kezdeném. Üzletileg sokkal jobban megéri saját domain alatt felépíteni egy saját blogmotoron az olyan blogot, ami elsősorban B2B célú. Így bár kevesebb lenne a látogatóm, de az relevánsabb lenne.
Éppen ezért terveztem cikkmegjelenéseket is az Onlinemarketing Klubba. A jövőben ott is rendszeresen fogok publikálni anyagokat, igaz, azt csak a tagok láthatják majd. De itt sem hagyom abba az írást, mert ennek is van üzleti haszna is.
És mert szeretek blogot írni.
Utolsó kommentek